Gå til innhold

Mental helse ungdom


Gvm

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 15 år gammel sønn som sliter psykisk. For to år siden ba vi om hjelp hos BUP. Endte med å bli meldt til barnevernet pga behandlers manglende vilje til å høre det som ble sagt og ikke det han mente var sagt. BV henla saken og behandler fikk en skrape, men gutten sitter uten tillit til at det finnes hjelp av systemet. Finnes det andre instanser man kan søke hjelp slik at han ikke må møte samme behandler, evt privat psykolog? Han har over flere måneder nå blitt verre med nedstemthet, nummen følelse i hodet, trekker seg unna venner og aktiviteter. Det som hittil har berget ham er at vi har ett godt forhold med gode samtaler, men nå føler jeg at han trenger profesjonelle. Finnes det evt noen gode nettsider hvor han kan chatte med fagfolk?

Alle gode råd og tips taes imot med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Gvm skrev:

Hei.

Jeg har en 15 år gammel sønn som sliter psykisk. For to år siden ba vi om hjelp hos BUP. Endte med å bli meldt til barnevernet pga behandlers manglende vilje til å høre det som ble sagt og ikke det han mente var sagt. BV henla saken og behandler fikk en skrape, men gutten sitter uten tillit til at det finnes hjelp av systemet. Finnes det andre instanser man kan søke hjelp slik at han ikke må møte samme behandler, evt privat psykolog? Han har over flere måneder nå blitt verre med nedstemthet, nummen følelse i hodet, trekker seg unna venner og aktiviteter. Det som hittil har berget ham er at vi har ett godt forhold med gode samtaler, men nå føler jeg at han trenger profesjonelle. Finnes det evt noen gode nettsider hvor han kan chatte med fagfolk?

Alle gode råd og tips taes imot med stor takk.

Det er mulig å be om ny behandler på BUP,. Antar at det slikt ønske vil bli imøtekommet som følge av det som skjedde for to år siden. 

Hvilke alternativer som finnes til BUP, avhenger av hvor i landet dere bor. 

Anonymkode: 9ac82...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...