Gå til innhold

Sliten og fortvilet mor!


Mecka

Anbefalte innlegg

Jeg er alenemor på AAP og vært gjennom en omfattende ryggoperasjon. Fremtiden er usikker med tanke på jobb og jeg skal diskutere uføre med fastlegen. Økonomien er helt ute å kjøre og det er bedt om økonomisk bistand med tanke på å komme i gjeldsordning fra nyåret.
Jeg har også hatt full omsorg (ikke på papiret/samværsavtale) det siste 1 1/2 året får yngste datter på nå 13 1/2 år. I september i fjor endte vi endelig opp med ny samværsavtale som gikk ut på at far skulle ha samvær annenhver helg. Da jeg fikk søkt om bidrag med fastsettelse via nav. Men far betalte ikke og jeg har fått bare forskudd frem til nå. Etter 4 barnevernsaker fra far mot meg som alle er henlagte har far nå endelig gjennom Bupa og familieveileder kommet til riktig beslutning om å ta en time out. Må legge til at hun har nektet å være sammen med sin far og også sove der. Alle overtalelser eller prøvelser på å tvinge henne har eskalert i voldsomme sinneutbrudd. Hun gikk fysisk til på både meg og far og også ting i leiligheten hos meg. Stakk også av og skrev avskjedsbrev. At det skal ta så lang tid for en mann å slippe tak på egoismen sin og heller se sin datter er uforståelig for meg. Men det jeg egentlig vil med dette innlegget er, kan jeg søke om noe mere bidrag uten ny samværsavtale? Jeg kan dokumentere alt og også få bekreftelse av barnevernet og har alle rapporter hvor alt står godt beskrevet.

Det skal også drøftes avlastningshjem internt i barnevernet, men jeg forsto at dette kunne bli vanskelig. Jeg har henne som nevnt 100% og får jo ikke noe støtte når jeg egentlig skal ha "fri".
Hilsen en sliten og fortvilt mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, Mecka skrev:

Jeg er alenemor på AAP og vært gjennom en omfattende ryggoperasjon. Fremtiden er usikker med tanke på jobb og jeg skal diskutere uføre med fastlegen. Økonomien er helt ute å kjøre og det er bedt om økonomisk bistand med tanke på å komme i gjeldsordning fra nyåret.
Jeg har også hatt full omsorg (ikke på papiret/samværsavtale) det siste 1 1/2 året får yngste datter på nå 13 1/2 år. I september i fjor endte vi endelig opp med ny samværsavtale som gikk ut på at far skulle ha samvær annenhver helg. Da jeg fikk søkt om bidrag med fastsettelse via nav. Men far betalte ikke og jeg har fått bare forskudd frem til nå. Etter 4 barnevernsaker fra far mot meg som alle er henlagte har far nå endelig gjennom Bupa og familieveileder kommet til riktig beslutning om å ta en time out. Må legge til at hun har nektet å være sammen med sin far og også sove der. Alle overtalelser eller prøvelser på å tvinge henne har eskalert i voldsomme sinneutbrudd. Hun gikk fysisk til på både meg og far og også ting i leiligheten hos meg. Stakk også av og skrev avskjedsbrev. At det skal ta så lang tid for en mann å slippe tak på egoismen sin og heller se sin datter er uforståelig for meg. Men det jeg egentlig vil med dette innlegget er, kan jeg søke om noe mere bidrag uten ny samværsavtale? Jeg kan dokumentere alt og også få bekreftelse av barnevernet og har alle rapporter hvor alt står godt beskrevet.

Det skal også drøftes avlastningshjem internt i barnevernet, men jeg forsto at dette kunne bli vanskelig. Jeg har henne som nevnt 100% og får jo ikke noe støtte når jeg egentlig skal ha "fri".
Hilsen en sliten og fortvilt mor.

Dette høres veldig strevsomt ut! 

Dersom du kun får bidragsforskudd, så hjelper det vel ikke å søke på nytt? Bidragsforskuddet fastsettes jo ut i fra din inntekt. Eller har faren begynt å betale nå? Du kan i så fall søke om ny fastsettelse av bidraget, du trenger kun å kunne dokumentere hvilken ordning dere nå er enige om. Men du bør kanskje sjekke nøye hvor mye du kan tjene på en ny bidragsfastsettelse, og om økningen er verdt at samarbeidsklimaet mellom dere forverres ytterligere. 

Det høres ut som om du trenger avlastning. Dersom barnevernet ikke kan tilby et avlastningshjem, så finnes det en del private tilbydere av tjenester som barnevernet av og til bestiller fra. Et tilfeldig eksempel på slike tjenester er dette: https://www.aktivogung.no/avlastning
Dersom du tror datteren din vil like en slik aktiv form for avlastning, så kan du forhøre deg med barnevernet om dette kan være en mulighet. 

Anonymkode: b6287...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...