Gå til innhold

Er det mulig å finne ut om får var ens biologiske far etter at han er gått bort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet noen om man kan henvende seg noe sted for å avklare om ens far i oppvrksten og voksenliv var ens biologiske far?

Anonymkode: 3b90c...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet noen om man kan henvende seg noe sted for å avklare om ens far i oppveksten og voksenliv var ens biologiske far?

Anonymkode: 3b90c...27a

Det kommer an på om du lurer på om du er adoptert eller om moren din fikk deg med en annen mann enn han som fungerte som far. (Jeg trekker inn adopsjon her fordi jeg tror jeg har skrevet til deg om dette før, beklager hvis jeg tar feil.)

Adopsjon er registrert, det står i detalj på bufdir.no hvordan du går fram for å få innsyn.

Handler det om DNA-test, starter du på farskap.no Det står under "slektskapstest" og forutsetter jo at du samarbeider med en som er i nær slekt med din far, f.eks. et av hans søsken.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bare har spurt bufdir før ,men kom ikke så langt der. Ble oppringt men jeg ringte aldri tilbake.

Det gjaldt det siste situasjonsbeskrivelse men all biologisk familie er falt fra for lenge siden. Må bare ta min mors ord for saken. M,a,o.

Tusen takk for svar og god søndag😊

Anonymkode: 3b90c...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg bare har spurt bufdir før, men kom ikke så langt der. Ble oppringt men jeg ringte aldri tilbake.

Det står på siden deres hvordan man må gå fram, du må henvende deg skriftlig. Alle kan få innsyn i adopsjonsregisteret, men du må følge "oppskriften" på siden deres.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjaldt det siste situasjonsbeskrivelse men all biologisk familie er falt fra for lenge siden

DNA-test blir vanskelig hvis faren din ikke har søsken eller deres etterkommere i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjaldt den siste situasjonsbeskrivelsen, men all biologisk familie er falt fra for lenge siden.

Skrev ikke du her i sommer at du hadde fått besøk av søskenbarn på farssiden? Det tror jeg er nær nok (for slektsbartest) hvis du får ett av dem med på DNA-test. Beklager hvis jeg husker feil.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 14.10.2018 den 2.31, AnonymBruker skrev:

Vet noen om man kan henvende seg noe sted for å avklare om ens far i oppvrksten og voksenliv var ens biologiske far?

Anonymkode: 3b90c...27a

Jeg tror det kan gå, men du trenger et hårtstrå fra ham med hårsekken intakt. Kanskje du finner det i en gammel hatt eller hårbørste?

https://www.homednadirect.co.uk/knowledge-base/hair-dna-testing/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...