Gå til innhold

Erfaringer med omsorgsfraskrivelse i tingretten anyone??


Mecka

Anbefalte innlegg

Kort fortalt ønsker 13 åringen kun å bo hos meg, ikke ha noe samvær med far. Far har kjørt 4 barnevern saker mot meg. Alle henlagt. Tiltaksplan med familieveileder som pr i dag fortsetter. Barnevernet trekker seg nå ut da de ikke kan få gjort mere. Far ønsker ikke å ha noe med meg å gjøre og heller ikke samarbeide. Dette har han sagt både på Bupa og til barnevernet. Jeg er sinnsykt sliten etter snart 2 års kamp. Vært gjennom en omfattende ryggoperasjon i år. 13 åringen sklir nå ut av skolen, hun skulker hver dag de siste 2 ukene, hun går på privat skole og far nekter å betale og jeg har ikke råd lenger da jeg går på AAP. Jeg føler meg både rådvill og maktesløs. Jeg har bedt på mine knær om hjelp til avlastning, men eneste forslaget er å be om hjelp fra familievernkontoret og ta det til tingretten og be om fosterhjem. 

Er det noen som har noe gode råd? Tips til hjelp? Erfaringer? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor går hun på privatskole? Og hvordan forstås skulkingen hennes? Har hun lærevansker eller atferdsvansker? Jeg synes det er rart at barnevernet velger å trekke seg ut i en periode hvor ungdommen skulker og hvor dere som foreldre ikke får til å samarbeide. 

Ungdom med atferdsvansker har i Oslo flere gode spesialskoletilbud. 

Anonymkode: de03d...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fins det ikke en avlastningshjem? Det er dårlig gjørt å gi barnet til en fosterhem. Kanskje du kan benytte deg av psykiatriske hjelpetjeneste i kommunen. Vi hadde en del problemer hjemme og denne dama hjalp oss mye. Pubertet er vanskelig. 

Kan ikke barnevern eller nav betale denne skolen? 

Anonymkode: 68fde...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...