Gå til innhold

laktulose til baby.


skolejente21

Anbefalte innlegg

Hei. jeg sitter med kjempe klump i magen nå..
Var til legen i dag pga jenta mi på 5 mnd har hatt forstoppelse i 1,5 uke nå. Hun har hatt to-tre harde klumper med avføring på denne tiden og har vært tydelig plaget. Han sa jeg skulle prøve laktulose. 

Så nå ga jeg henne den første dosen med det i melken hennes. Men så sitter jeg og leser på nettet at laktulose inneholder laktose?!? Står ingenting om det på pakken og legen sa heller ingenting om det. Jenta vår tåler ikke laktose, og jeg er livredd for reaksjonen hennes nå :( noen som vet noe om dette?? rart at legen anbefalte det til oss, når det er han som har sagt at hun ikke tåler laktose.. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, skolejente21 skrev:

Hei. jeg sitter med kjempe klump i magen nå..
Var til legen i dag pga jenta mi på 5 mnd har hatt forstoppelse i 1,5 uke nå. Hun har hatt to-tre harde klumper med avføring på denne tiden og har vært tydelig plaget. Han sa jeg skulle prøve laktulose. 

Så nå ga jeg henne den første dosen med det i melken hennes. Men så sitter jeg og leser på nettet at laktulose inneholder laktose?!? Står ingenting om det på pakken og legen sa heller ingenting om det. Jenta vår tåler ikke laktose, og jeg er livredd for reaksjonen hennes nå :( noen som vet noe om dette?? rart at legen anbefalte det til oss, når det er han som har sagt at hun ikke tåler laktose.. :( 

Laktulose har ikke noe med melk og laktose å gjøre, selv om navnet er ganske likt. :) http://legemiddelhandboka.no/Generelle/72131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, skolejente21 skrev:

Her står det at det inneholder laktose 🤷🏼‍♀️

B1233EBD-D5C4-4BB5-A3B4-98CEC4BD61D5.png

Oj! Beklager! Det sto ikke noe om det i Felleskatalogen så vidt jeg kunne se. Da er det nok best å ligge unna det. Vi brukte malt i melka mot hard mage da mine var små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2018 den 21.49, Lillemus skrev:

Oj! Beklager! Det sto ikke noe om det i Felleskatalogen så vidt jeg kunne se. Da er det nok best å ligge unna det. Vi brukte malt i melka mot hard mage da mine var små.

Vi har prøvd malt og sviske og det som er 🙈 men vi valgte å gi laktulose til tross for allergien. Dette fordi det aldri har blitt tatt noen tester på at hun ikke tåler laktose, var bare noe legen mistenkte. Ga henne veldig lite i begynnelsen og økte litt på etter hvert! Ingen reaksjoner og bæsjen kom 😁😁😁😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...