Gå til innhold

Dårlig samvittighet etter en diskusjon med søster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk faktisk dårlig samvittighet etter en diskusjon med en søster av meg. Vi er begge voksne. 

Det som skjedde var at hun begynte å spørre meg om jobbsøkingen min. Jeg sa at jeg søkte men at jeg ikke hadde lykkes ennå. Hun sa at det har du ikke gjort, og sa at hun mener at jeg er lat, og ikke tar skikkelig tak i situasjonen, og at jeg hadde hatt jobb om jeg ville. Jeg forsvarte dette med å si at jeg søkte, men at det var vanskelig for jeg fikk bare avslag. Hun sa igjen at det var meg som er lat. Jeg begynte igjen å forsvare det. Jeg burde gjerne vært stille, for da sa hun at jeg måtte slutte å krangle med henne. Men det var bare forsvar mot det jeg mente ikke var sant, og ingen latskap. Burde jeg ha dårlig samvittighet for henne i at jeg begynte å forsvare det hun sa om latskap? 

 

Anonymkode: 49e11...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk faktisk dårlig samvittighet etter en diskusjon med en søster av meg. Vi er begge voksne. 

Det som skjedde var at hun begynte å spørre meg om jobbsøkingen min. Jeg sa at jeg søkte men at jeg ikke hadde lykkes ennå. Hun sa at det har du ikke gjort, og sa at hun mener at jeg er lat, og ikke tar skikkelig tak i situasjonen, og at jeg hadde hatt jobb om jeg ville. Jeg forsvarte dette med å si at jeg søkte, men at det var vanskelig for jeg fikk bare avslag. Hun sa igjen at det var meg som er lat. Jeg begynte igjen å forsvare det. Jeg burde gjerne vært stille, for da sa hun at jeg måtte slutte å krangle med henne. Men det var bare forsvar mot det jeg mente ikke var sant, og ingen latskap. Burde jeg ha dårlig samvittighet for henne i at jeg begynte å forsvare det hun sa om latskap? 

 

Anonymkode: 49e11...629

Hva ville hun du skulle gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, XbellaX skrev:

Hva ville hun du skulle gjøre?

Hun mente at jeg løy om at jeg søkte på jobber. Hun tror det er lett å få jobb. Jeg mener at slike emner ikke er noe å ta opp i familiebesøk. Det var ikke jeg som tok det opp. Men jeg ble stresset og forsvarte meg. Jeg har søkt veldig mange jobber og jobbet hardt for å forsøke å få en høyere stillingsprosent enn jeg har uten å lykkes. Så jeg ble litt skuffet da hun sa at det bare var tull og løgn. Og forsvarte det. Men så sa hun plutselig at jeg kranglet med henne og det gidder hun ikke.  Men jeg kranglet ikke , men forsvarte om situasjonen med å si sannheten. 

Anonymkode: 49e11...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk faktisk dårlig samvittighet etter en diskusjon med en søster av meg. Vi er begge voksne. 

Det som skjedde var at hun begynte å spørre meg om jobbsøkingen min. Jeg sa at jeg søkte men at jeg ikke hadde lykkes ennå. Hun sa at det har du ikke gjort, og sa at hun mener at jeg er lat, og ikke tar skikkelig tak i situasjonen, og at jeg hadde hatt jobb om jeg ville. Jeg forsvarte dette med å si at jeg søkte, men at det var vanskelig for jeg fikk bare avslag. Hun sa igjen at det var meg som er lat. Jeg begynte igjen å forsvare det. Jeg burde gjerne vært stille, for da sa hun at jeg måtte slutte å krangle med henne. Men det var bare forsvar mot det jeg mente ikke var sant, og ingen latskap. Burde jeg ha dårlig samvittighet for henne i at jeg begynte å forsvare det hun sa om latskap? 

 

Anonymkode: 49e11...629

Det er hun som virkelig bør skamme seg, ikke du. Sånt sier man jo ikke, i alle fall ikke når det er andre tilstede. Om man skal ta opp slikt gjør man det på tomannshånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Det er hun som virkelig bør skamme seg, ikke du. Sånt sier man jo ikke, i alle fall ikke når det er andre tilstede. Om man skal ta opp slikt gjør man det på tomannshånd.

Jeg sliter litt med å se situasjonen utenfra. Men jeg synes faktisk at det var litt styggt av henne å fortelle meg at jeg var lat, og at jeg ikke forteller sannheten ( hun sa at jeg kun hadde søkt en jobb eller to, men sannheten er at jeg har søkt mange, men hun trodde ikke på meg) . Jeg er litt sårbar i min situasjon med tanke på at jeg sliter med å få jobb. Men jeg burde gjerne bare sagt at det er for følsomt tema for meg å prate om når hun kom innpå dette med at jeg har bare 50 prosent stilling osv. Jeg mente ikke å krangle med henne, men hun sa at det var krangel med at jeg forsvarte om at jeg hadde søkt mange jobber, og at jeg ikke var lat.... 

Jeg er ikke sur på henne. Er glad i min søster. Men jeg følte situasjonen ble pinlig for jeg gikk så inn i meg selv etterpå om hvor kjedelig den diskusjonen ble. 

Anonymkode: 49e11...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente ikke å krangle med henne, men hun sa at det var krangel med at jeg forsvarte om at jeg hadde søkt mange jobber, og at jeg ikke var lat.... 

Jeg er ikke sur på henne. Er glad i min søster. Men jeg følte situasjonen ble pinlig for jeg gikk så inn i meg selv etterpå om hvor kjedelig den diskusjonen ble. 

Anonymkode: 49e11...629

Litt pussig av henne å hevde at det var du som kranglet når du forsvarte deg mot uriktige anklager fra hennes side - meg bekjent må man i grunnen være to for å krangle... Bare legg det bak deg som best du kan, som sagt så er det hun som absolutt bør han grunn til å skjemmes her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter litt med å se situasjonen utenfra. Men jeg synes faktisk at det var litt styggt av henne å fortelle meg at jeg var lat, og at jeg ikke forteller sannheten ( hun sa at jeg kun hadde søkt en jobb eller to, men sannheten er at jeg har søkt mange, men hun trodde ikke på meg) . Jeg er litt sårbar i min situasjon med tanke på at jeg sliter med å få jobb. Men jeg burde gjerne bare sagt at det er for følsomt tema for meg å prate om når hun kom innpå dette med at jeg har bare 50 prosent stilling osv. Jeg mente ikke å krangle med henne, men hun sa at det var krangel med at jeg forsvarte om at jeg hadde søkt mange jobber, og at jeg ikke var lat.... 

Jeg er ikke sur på henne. Er glad i min søster. Men jeg følte situasjonen ble pinlig for jeg gikk så inn i meg selv etterpå om hvor kjedelig den diskusjonen ble. 

Anonymkode: 49e11...629

Hvor lenge har du hatt 50% stilling, og hvor gammel er du?

Anonymkode: e6701...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hun som kranglet. Du bare korrigerte henne når hun kom med uriktige påstander. Om noen burde ha dårlig samvittighet, er det henne, men det har hun helt sikkert ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trine skrev:

Det var hun som kranglet. Du bare korrigerte henne når hun kom med uriktige påstander. Om noen burde ha dårlig samvittighet, er det henne, men det har hun helt sikkert ikke.

Jeg mente kun å korrigere henne pga at påstandene var uriktige. Etter det så påstår hun at jeg krangler, og det vil hun ikke. Men alt jeg mente var å korrigere påstander om at jeg er lat, og at jeg forklarte at det var feil. Men sa det ikke for å krangle. Hun sa at hun sa kun sine meninger, men jeg må jo få lov å si at det ikke stemmer. 

Jeg ble veldig lei meg etter det. Men jeg er glad i søsteren min, og neste gang hun spør så sier jeg at det er et skjørt og sårbart emne å prate om så det er best å la være. 

Anonymkode: 49e11...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trine skrev:

Det var hun som kranglet. Du bare korrigerte henne når hun kom med uriktige påstander. Om noen burde ha dårlig samvittighet, er det henne, men det har hun helt sikkert ikke.

Jeg opplevde det slik du beskriver at det var hun som kranglet. Men hun tålte ikke å bli motsnakket. 

Anonymkode: 49e11...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente kun å korrigere henne pga at påstandene var uriktige. Etter det så påstår hun at jeg krangler, og det vil hun ikke. Men alt jeg mente var å korrigere påstander om at jeg er lat, og at jeg forklarte at det var feil. Men sa det ikke for å krangle. Hun sa at hun sa kun sine meninger, men jeg må jo få lov å si at det ikke stemmer. 

Jeg ble veldig lei meg etter det. Men jeg er glad i søsteren min, og neste gang hun spør så sier jeg at det er et skjørt og sårbart emne å prate om så det er best å la være. 

Anonymkode: 49e11...629

- Har du fått deg noen ny jobb?

- Nei, jeg søker, men får bare avslag.

- Du er bare lat og har ikke søkt noen jobber. Det er derfor du ikke får jobb.

Jeg har søkt alle jobbene jeg er kvalifisert til, men det er mange søkere og vanskelig å få jobb.

Hvem startet å krangle? Hun spør, du svarer, hun er ikke fornøyd med ditt svar og begynner å diskutere. Hun sa sikkert kun sin mening, men akkurat den meningen kunne hun holdt for seg selv. Du sa bare din mening du også, og du har jo faktisk grunnlag for å ha en mening i denne saken, i motsetning til henne. Neste gang hun spør, kan du bare si at du ikke vil prate om det. Du trenger ikke si at det er et sårt tema. Spør hun om hvorfor, bør du bare si til henne at det er fordi hun uansett ikke tror på det du sier, og da er det ikke noe å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Trine skrev:

- Har du fått deg noen ny jobb?

- Nei, jeg søker, men får bare avslag.

- Du er bare lat og har ikke søkt noen jobber. Det er derfor du ikke får jobb.

Jeg har søkt alle jobbene jeg er kvalifisert til, men det er mange søkere og vanskelig å få jobb.

Hvem startet å krangle? Hun spør, du svarer, hun er ikke fornøyd med ditt svar og begynner å diskutere. Hun sa sikkert kun sin mening, men akkurat den meningen kunne hun holdt for seg selv. Du sa bare din mening du også, og du har jo faktisk grunnlag for å ha en mening i denne saken, i motsetning til henne. Neste gang hun spør, kan du bare si at du ikke vil prate om det. Du trenger ikke si at det er et sårt tema. Spør hun om hvorfor, bør du bare si til henne at det er fordi hun uansett ikke tror på det du sier, og da er det ikke noe å snakke om.

Det er nok bedre å ikke prate om det. Er enig med deg at jeg bare svarte mitt personlige svar hvordan min situasjon var, og jeg kranglet ikke. Er glad i søsteren min, men jrg ble litt skuffet over at hun beskyldte meg for å ikke si sannheter. Men jeg setter en strek over dette, og glemmer dette. Hun var iallefall like mye skyld i at samtalen ble som den ble. 

Samtalen var slik: 

Henne: Hvordan går det med jobbsøkingen? 

Jeg Jeg søker og søker, men det virker vanskelig å få jobb. 

Henne: Det er lett å få jobb. Jeg tror dessuten ikke på at du søker. 

Jeg:  Jeg søker, og har søkt på alle stillinger som er ledig som jeg er kvalifisert til rundt om. 

Henne: Det er tull. Du har kun søkt en stilling eller to. 

Jeg: Det er ikke sant. 

En annen person som har vært vitne til søkingen min avbryter og sier at vedkommende har vært vitne til at jeg står virkelig hardt på, og søker. 

Henne: Men det er lett å få jobb. Så dette er tull. Det er du som er lat, og ikke gidder. 

Jeg: Det er vanskelig for meg. Det er kanskje lett for andre, men jeg har opplevd det vanskelig for meg. Men jeg har vært på noen interjuer. 

Henne. Det er lett. I norge får alle så mye arbeid de vil ha om de har lyst.

 

 

 

Jeg: Det er ikke slik for meg. 

Henne: Men har du vært på NAV og snakket med de? De gir deg 100 prosent jobb pga kontakt med bedrifter. Du har vel ikke vært der engang? 

Jeg: Jeg har pratet med NAV flere ganger, men de sier at jeg må bare fortsette å søke, og iog med at jeg allerede har 50 prosent pluss så ber de meg leve på det og fortsette å søke. Jeg står registrert arbeidssøkende, og søker. 

Henne: Det tror jeg ikke på . Du må forlange at NAV gir deg jobb. Du må gå dit!. 

Jeg : Jeg skal be om en ny samtale om det er så at de skal hjelpe de som ikke har 100 prosent jobb . 

Henne: Det må du. 

Jeg : Men jeg tviler på at det hjelper for de ba meg bare søke, og jeg spurte om de kunne hjelpe meg for ikke så lenge siden. 

Hun : Du krangler du. Jeg gidder ikke å krangle med deg. 

Jeg: Jeg bare forklarte, og sa min mening. 

Hun overser helt hva jeg sier, og bare ser bort. Jeg føler meg rar. Men saken er jo sånn at det å beskylde noen bør man være forsiktig med. Hun kunne vært mer forsiktig, mens jeg burde gjerne bare vært stille og ikke sagt mer. 

 

 

Anonymkode: 49e11...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun overser helt hva jeg sier, og bare ser bort. Jeg føler meg rar. Men saken er jo sånn at det å beskylde noen bør man være forsiktig med. Hun kunne vært mer forsiktig, mens jeg burde gjerne bare vært stille og ikke sagt mer. 

Anonymkode: 49e11...629

Er din søster norsk? For jeg trodde faktisk alle voksne i Norge visste at det overhodet ikke er sånn at man bare går på nav og får en jobb... Hadde det vært så enkelt så hadde vi jo ikke hatt arbeidsledighet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lillemus skrev:

Er din søster norsk? For jeg trodde faktisk alle voksne i Norge visste at det overhodet ikke er sånn at man bare går på nav og får en jobb... Hadde det vært så enkelt så hadde vi jo ikke hatt arbeidsledighet i det hele tatt.

Min søster er norsk, men hun er i motsetning til meg høyt utdannet, og har en høy stilling, og får jobbe så mye hun vil. Hun jobbet i butikk, for ca 15 år siden. Den gangen fikk hun jobb ganske enkelt sier hun. Hun tror derfor at å få en jobb i butikk eller som rengjører er veldig enkelt. Jeg fikk også jobb lett for over 20 år siden, men per i dag er saken slik at jeg sliter med å få mer jobb enn hva jeg allerede har. Jeg har 50 prosent pluss ekstra. Dette forstår ikke hun. Hun mener at vi bor i Norge og her er det 100 prosent jobb til alle. Hvis ikke så har Nav krav på å gi 100 prosent via bedrifter de har kontakt med. Men jeg mener at hun tar feil. Jeg ytret kun min mening til henne uten å mene det som krangel. Og jeg ser saken fra det ståstedet som jeg står i. Altså hvordan det er for meg. 

Er enig med deg lillemus.  Er det så enkelt så er jo alle i 100 prosent jobb i Norge. Og så enkelt er det ikke. 

Anonymkode: 49e11...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun mener at vi bor i Norge og her er det 100 prosent jobb til alle. Hvis ikke så har Nav krav på å gi 100 prosent via bedrifter de har kontakt med. Men jeg mener at hun tar feil.

Anonymkode: 49e11...629

Her drømmer hun solid... Ingen kan gå til nav og kreve å få 100% jobb og få det. Hvor i all verden har hun dette fra???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Her drømmer hun solid... Ingen kan gå til nav og kreve å få 100% jobb og få det. Hvor i all verden har hun dette fra???

Hun sier at hun har en venninne som jobber i Nav som gjør en veldig dyktig jobb, som har sagt at hun hjelper de som sliter med å få jobb til å få det. 

Anonymkode: 49e11...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun sier at hun har en venninne som jobber i Nav som gjør en veldig dyktig jobb, som har sagt at hun hjelper de som sliter med å få jobb til å få det. 

Anonymkode: 49e11...629

Ja, men det betyr ikke at det er så enkelt som det høres ut som din søster vil ha det til. :) Man kan få hjelp, veiledning og mye forskjellig, men det er ikke sånn at nav sitter med lister med jobber som man bare kan plukke fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2018 den 1.12, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk faktisk dårlig samvittighet etter en diskusjon med en søster av meg. Vi er begge voksne. 

Det som skjedde var at hun begynte å spørre meg om jobbsøkingen min. Jeg sa at jeg søkte men at jeg ikke hadde lykkes ennå. Hun sa at det har du ikke gjort, og sa at hun mener at jeg er lat, og ikke tar skikkelig tak i situasjonen, og at jeg hadde hatt jobb om jeg ville. Jeg forsvarte dette med å si at jeg søkte, men at det var vanskelig for jeg fikk bare avslag. Hun sa igjen at det var meg som er lat. Jeg begynte igjen å forsvare det. Jeg burde gjerne vært stille, for da sa hun at jeg måtte slutte å krangle med henne. Men det var bare forsvar mot det jeg mente ikke var sant, og ingen latskap. Burde jeg ha dårlig samvittighet for henne i at jeg begynte å forsvare det hun sa om latskap? 

 

Anonymkode: 49e11...629

Hei!

Nei du burde ikke ha dårlig samvittighet!

Men smartere ville det vært om du ikke forsvarte deg selv, ved å svare på urimelige spørsmål, men heller  stilte spørsmål tilbake. ( Trenger du eksempler bare spør)

Jeg selv har alltid forsøkt svare oppriktig og ærlig, jeg har ikke visst at mennesker kan ha dårlige hensikter eller motiver, og jeg har derfor ikke fått med meg at dette ikke alltid er så smart/ gunstig svare på alle menneskers spørsmål, særlig fins det mennesker, som faktisk ikke fortjener annet enn spørsmål tilbake som setter dem og deres spørsmål litt mer på plass!

En psykiater forklarte meg at "angrep er det beste forsvar", dette tar jeg ikke bokstavelig, da jeg ikke liker angripe andre, men jeg syns nyttig informasjon få, så jeg lagde min egen vri,, "stille spørsmål tilbake", men et poeng jeg festet meg ved, var at det er ikke noe godt sjakk-trekk, starte forsvare seg for mennesker som angriper andre av nokså dårlige grunner, ofte et eget indre sinne, misfornøydhet eller ønske om å heve seg over andre.

Da gjelder dette, ikke la dem heve seg over deg, ignorer deres trang for svar, som til slutt sårer deg, og nærer visse menneskers apetitt på seg selv. Din søster var urimelig, ufin, og hun fortjener ingen svar fra deg.

Det du har gjort er det bare en ting å si til, Så bra!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie har et godt poeng. Søsteren din lever opplagt i en utopi. Hun har jo ikke kontakt med virkeligheten i det hele tatt, og trolig har hun ingen planer om å få kontakt heller. Å forsvare seg nytter ikke, for hun vil alltid kunne si at du lyver. Da er det bedre å stille henne spørsmål til påstandene hennes. Men det krever at du er kvikk nok til å komme med nye spørsmål, når hun lyver på seg dårlige svar. Du kan også regne med at hun blir skikkelig sur, for folk som bare påstår, blir stressa når de plutselig må forsvare det de sier. Gode spørsmål i denne sammenhengen er f.eks hvorfor mener du jeg lyver, hvorfor mener du jeg er lat, o.s.v. Kreve at hun forklarer all gørra hun klarer å spytte ut. Jeg hadde ikke funnet meg i det dersom søsteren min hadde sagt slike ting til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lillemus skrev:

Ja, men det betyr ikke at det er så enkelt som det høres ut som din søster vil ha det til. :) Man kan få hjelp, veiledning og mye forskjellig, men det er ikke sånn at nav sitter med lister med jobber som man bare kan plukke fra.

Ja, ser at dere har samme mening som meg om saken. Nav sitter ikke der å deler ut jobber. Man kan få veiledning, mulig kurs, og praksisplass. Men min erfaring er at de deler ikke akkurat ut verken kurs eller praksisplasser. Jeg forsøkte en stund å gå til veiledning men det som skjedde var at jeg ramlet ut av jobbsøkingen pga jeg synes det ble veldig tomprat og jeg brukte mye tid på det uten at det ga meg annet enn mindre inspirasjon. Jeg meldte meg inn igjen i sommer. 

Nav kan være nyttig i mange situasjoner. Men på grunnlag av at jeg jobber månedlig ca 70 prosent, da er ikke jeg den første de vil hjelpe, og det er forståelig. Jeg er ansatt på 50 prosent men jobber så mye ekstra at jeg jobber årlig et gjennomsnitt på 70 prosent. Søsteren mener at i min situasjon så vil Nav hjelpe til med en gang slik at jeg får dekket inn de prosenter jeg mangler med en gang, men det er ikke tilfelle. Hun lever i sin egen verden, for hun har aldri opplevd motgang i arbeidslivet. 

6 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Nei du burde ikke ha dårlig samvittighet!

Men smartere ville det vært om du ikke forsvarte deg selv, ved å svare på urimelige spørsmål, men heller  stilte spørsmål tilbake. ( Trenger du eksempler bare spør)

Jeg selv har alltid forsøkt svare oppriktig og ærlig, jeg har ikke visst at mennesker kan ha dårlige hensikter eller motiver, og jeg har derfor ikke fått med meg at dette ikke alltid er så smart/ gunstig svare på alle menneskers spørsmål, særlig fins det mennesker, som faktisk ikke fortjener annet enn spørsmål tilbake som setter dem og deres spørsmål litt mer på plass!

En psykiater forklarte meg at "angrep er det beste forsvar", dette tar jeg ikke bokstavelig, da jeg ikke liker angripe andre, men jeg syns nyttig informasjon få, så jeg lagde min egen vri,, "stille spørsmål tilbake", men et poeng jeg festet meg ved, var at det er ikke noe godt sjakk-trekk, starte forsvare seg for mennesker som angriper andre av nokså dårlige grunner, ofte et eget indre sinne, misfornøydhet eller ønske om å heve seg over andre.

Da gjelder dette, ikke la dem heve seg over deg, ignorer deres trang for svar, som til slutt sårer deg, og nærer visse menneskers apetitt på seg selv. Din søster var urimelig, ufin, og hun fortjener ingen svar fra deg.

Det du har gjort er det bare en ting å si til, Så bra!

 

Enig. Jeg bør nok slutte å forsvare meg selv. I hvert familieselskap så begynner hele familien min å kommentere at jeg behøver mer jobbing. De er veldig å fokusere på det, og prater som om det er så forferdelig tragisk at jeg jobber kun fast 50 prosent, pluss ekstra : dvs gjennomsnittlig 70 prosent i året. Det er plagsomt. Og når sier at jeg har det bra med jobben og ber de ikke prate om det, så fortsetter de, og prater til meg som om jeg er en som ikke vet mitt eget beste. Men beste er å ignorere slik du sier. Jeg opplevde det som ufint. Men hun ser det nok ikke slik. Men for meg opplevdes det slik, selv om jeg fikk dårlig samvittighet av måten jeg løste det på med å svare tilbake. Men jeg sa bare ifra hvordan sannheten var. 

Anonymkode: 49e11...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...