Gå til innhold

Antipsykotisk effekt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok :) Men det var en som skrev de burde bruke ressursene på noen som tok imot behandling. 

Det kan man jo tenke sitt om, men hovedsaken er jo at psykepleieren din sier at sånn er det ikke. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Det kan man jo tenke sitt om, men hovedsaken er jo at psykepleieren din sier at sånn er det ikke. :) 

Ja det er jo i grunn det :)  Var bare sikker på at de kom til å gi meg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier sykepleier og psykiater om at du bruker dol son behandlingssted?

Anonymkode: 9fedb...442

Sykepleieren sier det kanskje ikke er så bra for meg, å få så mange ulike meninger. Mener jeg bør høre på dem og ikke folk her inne, men jeg er avhengig av dol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, stjernestøv skrev:

Godt det ikke er dol som styrer behandlingen da skrev sykepleieren,så de har ikke tenkt å gi meg opp. 

Hehe..., det synes jeg var en slagkraftig bemerkning fra sykepleieren. Jeg tror fast har større forståelse for ambivalensen og sykdommen din, enn det du tidvis møter her inne. Det med at det er satt av litt kortere tid på hvert av besøkene til sykepleieren, har neppe noe med at de straffer deg å gjøre, men med at han har mange pasienter han følger opp. Manglende journalnotat har heller ikke med deg å gjøre, men at psykiateren har mye å gjøre.

Håper du fortsetter med treningen, det vil nok ta noen måneder før du liker å trene, men kroppen din trenger veldig fysisk aktivitet. Prøv å være så snill mot deg selv at du fortsetter treningen.

Som du vet, så er søvn viktig. 30 MG truxal er en svært lav dose, så jeg synes du skal ta den selv om du blir litt trett om morgenen. Du må teste medisiner en periode, før du egentlig kjenner virkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, frosken skrev:

Hehe..., det synes jeg var en slagkraftig bemerkning fra sykepleieren. Jeg tror fast har større forståelse for ambivalensen og sykdommen din, enn det du tidvis møter her inne. Det med at det er satt av litt kortere tid på hvert av besøkene til sykepleieren, har neppe noe med at de straffer deg å gjøre, men med at han har mange pasienter han følger opp. Manglende journalnotat har heller ikke med deg å gjøre, men at psykiateren har mye å gjøre.

Håper du fortsetter med treningen, det vil nok ta noen måneder før du liker å trene, men kroppen din trenger veldig fysisk aktivitet. Prøv å være så snill mot deg selv at du fortsetter treningen.

Som du vet, så er søvn viktig. 30 MG truxal er en svært lav dose, så jeg synes du skal ta den selv om du blir litt trett om morgenen. Du må teste medisiner en periode, før du egentlig kjenner virkningen.

Ja tror han la litt humor i det, er typen til det hehe. Ja de viser jo forståelse. Men psykiateren hadde skrevet brev i går ang betalingsfri behandling, refererte til paragraf 4-4. Hva var det nå igjen? En lov nav har?

Blir veldig varm når jeg trener, og i dag var jeg helt i ørska pga dårlig med søvn. Håper på søvn i natt, ellers er det jo ikke vits i å ta noen piller for det. Jeg er kjapp med å gjøre øvelsene jeg skal på treningen, ble litt stiv i dag. Egentlig vil jeg fortsette med treningen, men sliter litt med motivasjonen når jeg føler meg så motbydelig. 

Ok. Psykiateren sa det var ok at jeg tok 200 mg seroquel og 30 mg truxal, var nå godt vi var enige om en ting da ihvertfall. Skal ta det mer å se hvordan det går,må jo sove. Jeg har hørt ting i dag, folk som snakket når jeg kom ut av dusjen. "Hallo hva er det"? sa jeg. Men ingen var der, sønnen min trente. Og har hørt andre lyder enn musikken på spotify,så blir ikke mer musikk på meg i dag. Rare lyder.Og det banket kraftig på ytterdøren eller i huset en plass, spurte sønnen min om det var han som banket. Det var det ikke og han hadde jo ikke hørt det heller. Vet ikke hvordan jeg skal forklare dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Egentlig vil jeg fortsette med treningen, men sliter litt med motivasjonenr jeg føler meg så motbydelig

Klart du skal fortsette på treningen! Pass deg så jeg ikke søker opp alle de trådene der du har skrevet at du ønsket å komme i gang med noe sånt :P 

Det er normalt å kjenne seg varm og stiv, kan du ha på deg noe du kan ta av deg når du har holdt på litt?

Du må prøve å tenke at "jeg trener hver tirsdag og fredag" (eller hvilke dager det nå er), i stedet for "jeg har mulighet for å trene hver tirsdag og fredag, lurer på om jeg skal gå dit på tirsdag og om jeg skal fortsette?" Akkurat som det anbefales å tenke "jeg er nå en ikke-røyker" i stedet for "jeg prøver å slutte å røyke". Uten sammenlikning forøvrig, men du skjønner nok poenget 😉

Det er mye i livet som krever litt innsats og anstrengelse en stund før man ser effekten og kan motiveres av den. I mellomtiden må man være litt tålmodig. Kjedelig, men sant. God helg!

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, laban skrev:

Klart du skal fortsette på treningen! Pass deg så jeg ikke søker opp alle de trådene der du har skrevet at du ønsket å komme i gang med noe sånt :P 

Det er normalt å kjenne seg varm og stiv, kan du ha på deg noe du kan ta av deg når du har holdt på litt?

Du må prøve å tenke at "jeg trener hver tirsdag og fredag" (eller hvilke dager det nå er), i stedet for "jeg har mulighet for å trene hver tirsdag og fredag, lurer på om jeg skal gå dit på tirsdag og om jeg skal fortsette?" Akkurat som det anbefales å tenke "jeg er nå en ikke-røyker" i stedet for "jeg prøver å slutte å røyke". Uten sammenlikning forøvrig, men du skjønner nok poenget 😉

Det er mye i livet som krever litt innsats og anstrengelse en stund før man ser effekten og kan motiveres av den. I mellomtiden må man være litt tålmodig. Kjedelig, men sant. God helg!

 

 

Nei det må du ikke gjøre hehe. Fysioterapeuten sa jo i dag "Det er vel godt å komme i gang igjen". "Ja" sa jeg,men jeg har min tvil inni meg...om det er noe for meg. Vil jo ned i vekt og håper jeg klarer det før sommeren. Har på tights og t-skjorte, kan ikke ta av meg mer da 😮 

Skal begynne å tenke det "Jeg trener", ikke bare at jeg har muligheten. Det er jo et godt tilbud da, og kroppen min har sikkert godt av det. 

Tenk jeg har trent i ni uker nå og det har ikke blitt lettere, det er nok pga min tunge kropp. Er tungt å komme seg ned og opp fra gulvet og, ligger jo på en matte og gjør øvelser. 

Takk og god helg til deg også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Xtra skrev:

Så bra! Da må du i hvertfall ikke gi deg.

Nei skal prøve å følge det opp,kroppen har sikkert godt av det. Jeg er jo ikke enig med kroppen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...