Gå til innhold

Hei


Ninkenpoo

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 13år har flyttet inn hos meg, å eg lure på kakrav eg har fra nå? Barne trygd osv?

Eg er uføre trygdet og guttungen har ADHD.

Er så mange papirer at eg ikkje forstår3😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, Ninkenpoo skrev:

Sønnen min på 13år har flyttet inn hos meg, å eg lure på kakrav eg har fra nå? Barne trygd osv?

Eg er uføre trygdet og guttungen har ADHD.

Er så mange papirer at eg ikkje forstår3😣

Ta kontakt med NAV, det er de som utbetaler barnetrygd. Om du ikke har fått barnetrygd tidligere, men nå har overtatt omsorgen for barnet må det kanskje søkes om å få barnetrygden? Dette kan NAV svare deg på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget over om å ta kontakt med NAV så fort som mulig.

I utgangspunktet har du sannsynligvis krav på barnetrygd og utvida barnetrygd, dvs. barnetrygd for ett ekstra barn, siden du er aleine med gutten din. Du har også krav på bidrag fra barnefar hvis sønnen bor mest hos deg. NAV vil hjelpe deg med å få på plass en bidragsordning. 

I og med at du er uføretrygda, kan det være at du også har rett til bostøtte og/eller andre ordninger som jeg ikke har oversikt over, så spør om dette.

Lykke til! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...