Gå til innhold

philip


philip

Anbefalte innlegg

Etter ca 60 år har jeg fått vite at min søster «bare» er min halvsøster. Har jeg rett til å vite hvem min halvsøsters biologiske far er, da vi har felles mor? ev. hvor kan jeg henvende meg. Min halvsøster har «alltid» visst dette, men ønsker ikke å meddele meg noe om dette. Er det noen som kan gi meg svar på dette? Mor og far er  gått bort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎16‎.‎02‎.‎2019 den 16.43, philip skrev:

Etter ca 60 år har jeg fått vite at min søster «bare» er min halvsøster. Har jeg rett til å vite hvem min halvsøsters biologiske far er, da vi har felles mor? ev. hvor kan jeg henvende meg. Min halvsøster har «alltid» visst dette, men ønsker ikke å meddele meg noe om dette. Er det noen som kan gi meg svar på dette? Mor og far er  gått bort.

 

Nei, jeg kan aldri tro at du har noe rett på å få vite det.

Hvis ikke din halvsøster vil fortelle, så kan du jo evt høre med noen andre slektninger om de vet noe.

Det beste er kanskje å slå seg til ro med at dette er noe du ikke vil få vite, og heller prøve å ha en god relasjon til din halvsøster likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2019 den 16.43, philip skrev:

Etter ca 60 år har jeg fått vite at min søster «bare» er min halvsøster. Har jeg rett til å vite hvem min halvsøsters biologiske far er, da vi har felles mor? ev. hvor kan jeg henvende meg. Min halvsøster har «alltid» visst dette, men ønsker ikke å meddele meg noe om dette. Er det noen som kan gi meg svar på dette? Mor og far er  gått bort.

Jeg kan ikke på noen måte skjønne hvorfor du skal ha rett på å vite det. At du gjerne vil vite det skjønner jeg. :) Det får være helt og holdent opp til din søster om hun vil fortelle deg hvem som er hennes far eller ikke. Det kan jo ligge noe vondt bak dette farskapet som hun helst ikke vil snakke om, så jeg synes du skal respektere at hun ikke vil dele dette med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...