Gå til innhold

Bare krangel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Problemet er puberteten. Når det er så mye krangel og ingen løsning i sikte. Starhet fra begge to og jeg, som er ikke streng nok. Tenåring vil ikke bo med faren og vil han flytte ut. Jeg få aap og er syk. Hvordan skal jeg holde huset? Det koster 8000 i måneden. Hva må jeg gjøre når han flytter? Hvordan skal jeg stemme det alene? Jeg har ingen familie heller og bare to venner. Jeg håper det ordner seg, minst til jeg er frisk. Jeg er redd å lande på gata.

Anonymkode: 312c6...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er puberteten. Når det er så mye krangel og ingen løsning i sikte. Starhet fra begge to og jeg, som er ikke streng nok. Tenåring vil ikke bo med faren og vil han flytte ut. Jeg få aap og er syk. Hvordan skal jeg holde huset? Det koster 8000 i måneden. Hva må jeg gjøre når han flytter? Hvordan skal jeg stemme det alene? Jeg har ingen familie heller og bare to venner. Jeg håper det ordner seg, minst til jeg er frisk. Jeg er redd å lande på gata.

Anonymkode: 312c6...1a1

Kanskje dere kunne hatt nytte av en time på Familiekontoret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen sjanse. Han vegrer seg og vil ikke snakke med en utenfor. Jeg må se hva vi kan gjøre.

Anonymkode: 312c6...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen sjanse. Han vegrer seg og vil ikke snakke med en utenfor. Jeg må se hva vi kan gjøre.

Anonymkode: 312c6...1a1

Slik jeg oppfatter det du skriver, så er det to konflikter her: For det første en konflikt mellom far og tenåring, og for det andre en konflikt mellom deg og faren, slik at han vil flytte ut?

Dersom konflikten rundt tenåringen er sentral, så går det an å ha fokus på det i en samtale med familiekontoret. Enten faren flytter ut eller ikke, så er jo relasjonen til tenåringen viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, frosken skrev:

Slik jeg oppfatter det du skriver, så er det to konflikter her: For det første en konflikt mellom far og tenåring, og for det andre en konflikt mellom deg og faren, slik at han vil flytte ut?

Dersom konflikten rundt tenåringen er sentral, så går det an å ha fokus på det i en samtale med familiekontoret. Enten faren flytter ut eller ikke, så er jo relasjonen til tenåringen viktig. 

Han vil ikke endre meningen og er så nærtagende hva hun sier. Jeg har prøvd så mye å forklare han at det er puberteten. Vi gjør ingenting mer sammen. Han har ingen lyst å gå ut. Det alt har gått utover helsen min. Jeg sa til ham for meg er det hvert å redde relasjon. I gode og onde dager. Hva teller det? Nå, hvor vi sliter begge to vil han gå. Jeg må prøve ut familievernkontor, når han vil gå. Hva er vitsen med å leve? Det gjør alltid vondt.

Anonymkode: 312c6...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 17.3.2019 den 10.35, AnonymBruker skrev:

Han vil ikke endre meningen og er så nærtagende hva hun sier. Jeg har prøvd så mye å forklare han at det er puberteten. Vi gjør ingenting mer sammen. Han har ingen lyst å gå ut. Det alt har gått utover helsen min. Jeg sa til ham for meg er det hvert å redde relasjon. I gode og onde dager. Hva teller det? Nå, hvor vi sliter begge to vil han gå. Jeg må prøve ut familievernkontor, når han vil gå. Hva er vitsen med å leve? Det gjør alltid vondt.

Anonymkode: 312c6...1a1

Tusen takk i etterkant 😊

Anonymkode: 312c6...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 16.3.2019 den 19.09, AnonymBruker skrev:

Problemet er puberteten. Når det er så mye krangel og ingen løsning i sikte. Starhet fra begge to og jeg, som er ikke streng nok. Tenåring vil ikke bo med faren og vil han flytte ut. Jeg få aap og er syk. Hvordan skal jeg holde huset? Det koster 8000 i måneden. Hva må jeg gjøre når han flytter? Hvordan skal jeg stemme det alene? Jeg har ingen familie heller og bare to venner. Jeg håper det ordner seg, minst til jeg er frisk. Jeg er redd å lande på gata.

Anonymkode: 312c6...1a1

får du bostøtte fra husbanken?

Anonymkode: 8fdae...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...