Gå til innhold

Ingen eggløsning ?


alicebcool

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og samboeren min har nå forsøkt å bli gravide i tre måneder (ja jeg vet.. ikke lenge i det hele tatt). Her er grunnene til at jeg er bekymret for at jeg muligens ikke har eggløsning: 

- Før jeg startet p piller anså jeg syklusene mine som uregelmessige, men etter at jeg sluttet på pillen har jeg innsett at de muligens bare(?) er veldig lange (45 +) . Har kun hatt to menstruasjoner de siste tre månedene. 

- Jeg har aldri vært plaget hormonelt; ingen ømme bryster, ingen humørsvingninger, har kun hatt litt kramper rett før og de første par dagene inn i menstruasjonen. De siste par månedene har jeg kjent på svaake kramper i tid og utide (usikker på om det er noe i det hele tatt). 

- Jeg har siden jeg sluttet på pillen forsøkt å finne eggløsning, uten hell. Jeg har brukt eggløsningsstrips, målt basaltemperatur og sett etter eggløsningsslim. Eggløsningsstripsene gir alltid en teststrek, bare en god del svakere enn kontrollstreken, men aldri like sterk. Basaltemperaturen ligger som regel mellom 36.40 og 36.60, men har også hatt et par voldsomme dips, der den laveste var på 35.88(!). Ingen økning som har holdt seg mer enn en dag eller to. Jeg har forøvrig vært nøye med å ta de til samme tidspunkt på morgenen hver dag. Eggløsningsslim har jeg ikke sett snurten av.  

Jeg er forøvrig 27 år, normalvektig, frisk, sunn og aktiv. I motsetning til det det kanskje høres ut som så har jeg ikke vært superstressa😋 

Jeg hadde forøvrig en klamydiainfeksjon for ti år siden, som gikk uoppdaget i nesten ett år. 

Jeg er student og kjenner kanskje derfor mer behov for å ha kontroll på når jeg blir gravid enn andre. Det passer bare ikke å skulle ha termin alle måneder i året (rett før eksamen osv). Skulle helst blitt gravid neste måned 😅 da hadde jeg hatt termin i januar, og det hadde passet perfekt!😅

Høres det ut som at jeg burde ta en tur til legen/gynekologen og ta noen prøver? Hva slags prøver kan jeg i såfall spørre om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...