Gå til innhold

Er dette riktig? Jobb og nedbemanning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
15 minutter siden, Kayia skrev:

Da er det forferdelig dumt av deg å tenke at du ikke skal si ja til ekstrajobbing. Sjansen for å flyttes over til ny avdeling styrkes ved positiv holdning og stå-på-vilje og svekkes av å være furten. 

Vær derfor normalt hyggelig fram til dette er avklart. 

Og som sagt: ta kontakt med fagforeningen NÅ! 

Jeg har sendt mail til fagforbundet. 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
21 minutter siden, Kayia skrev:

Har du fått muntlige varsel om oppsigelse tidligere?

Hva begrunner sjefen din oppsigelsen med?

Meld deg inn i fagforening NÅ, og spør dem om de kan være med deg i alle møter sjefen kaller deg inn til. Jeg har tenkt mange ganger at du antar og tolker ut over det som blir sagt i mange sammenhenger, og i denne sammenhengen kan dét bli skjebnesvangert. Jeg vil derfor råde deg til å ikke møte dette «alene».

Dessuten: Dette MÅ du fortelle kjæresten din. 

Har du forresten rukket å si opp leiligheten du bor i pr i dag?

Jeg har sagt opp leiligheten og de har allerede funnet en ny til å overta. Det er det som er så kjipt oppi det hele. Men utifra regler står det at man har rett på å få dekket halve husleien ved samboerskap.  Jeg har pratet med kjæresten om dette. Han håper dette ordner seg på beste vis med at jeg får dekket halv husleie dersom jeg står arbeidsledig. 

Men veldig kjipt for meg for jeg tenkte å vente med å si opp leiligheten men kjæresten overtalte meg. Men dersom han ombestemmer seg og trekker seg så står jeg nå helt uten bosted om en måned. 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye å tenke på om gangen. Jeg kan nå risikere å stå uten bosted , og jeg risikerer også å miste jobben fullstendig.. Men derfor er det nok lurt å finne en som kan gi meg rådgivning i situasjonen. Jeg har sendt mail til fagforbundet. Men jeg hadde forventet en skriftlig oppsigelse om jeg mister jobbing. 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Men veldig kjipt for meg for jeg tenkte å vente med å si opp leiligheten men kjæresten overtalte meg. Men dersom han ombestemmer seg og trekker seg så står jeg nå helt uten bosted om en måned. 

Anonymkode: ad83f...618

Du spiller høyt. For meg er det ufattelig at du velger å flytte sammen med en kjæreste du er så usikker på. Forhåpentlig har ikke denne usikkerheten noen grobunn i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye å tenke på om gangen. Jeg kan nå risikere å stå uten bosted , og jeg risikerer også å miste jobben fullstendig.. Men derfor er det nok lurt å finne en som kan gi meg rådgivning i situasjonen. Jeg har sendt mail til fagforbundet. Men jeg hadde forventet en skriftlig oppsigelse om jeg mister jobbing. 

Anonymkode: ad83f...618

Ikke bare send e-post til fagforbundet, meld deg inn over nett, om det er mulig. Det kan ha betydning for hjelpen du får at du melder deg inn før du får noe skriftlig varsel eller oppsigelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, laban skrev:

Det er vel ingen lov som forbyr det, men ts har hatt en tydelig og uttalt fagforeningsvegring tidligere, og det er ingen der som er organisert. Så jeg mente vel "for sent" i akkurat dette forløpet. Hun må gjerne prøve.

Syns bare rådet var rart nettopp fordi Ts er en vente-og-se-vet-ikke-helt-jeg-type. Nå er det imidlertid ikke noe å vente på, hun må ta kontakt NÅ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 minutter siden, Xtra skrev:

Du spiller høyt. For meg er det ufattelig at du velger å flytte sammen med en kjæreste du er så usikker på. Forhåpentlig har ikke denne usikkerheten noen grobunn i virkeligheten.

Det som kan skje er at pga at jeg har fått varsel om at jeg kan miste arbeid så kan det være mulig at kjæresten får panikk og trekker seg ifra å bo med meg. Noe som er naturlig.  Og dermed står jeg fullstendig uten bosted. Jeg er ikke usikker på han i utgangspunktet. Men jeg er usikker på om han vil bo sammen med meg nå når jeg er i ferd med å bli arbeidsløs. 

Jeg har desverre sagt opp leiligheten. Og en ny skal overta så det er jo ganske kjedelig for meg at dette skulle oppstå. Men håper at alt ordner seg.  

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Kayia skrev:

Syns bare rådet var rart nettopp fordi Ts er en vente-og-se-vet-ikke-helt-jeg-type. Nå er det imidlertid ikke noe å vente på, hun må ta kontakt NÅ! 

Jeg har tatt kontakt. Og har spurt dem om det er fortsatt mulig å melde seg inn og få hjelp om dette. 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sagt opp leiligheten og de har allerede funnet en ny til å overta. Det er det som er så kjipt oppi det hele.

Anonymkode: ad83f...618

I forrigårs skrev du om ting som var vrient mhp ny og gammel leilighet, sa du opp leiligheten i går?

Når hadde du samtalen med sjefen?

Du svarte forresten ikke på om du har fått muntlige varsler om oppsigelse tidligere, har du det?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Kayia skrev:

I forrigårs skrev du om ting som var vrient mhp ny og gammel leilighet, sa du opp leiligheten i går?

Når hadde du samtalen med sjefen?

Jeg sa den opp i går. De hadde en i familien som var uten bolig som ville overta. Samtalen med sjefen kom desverre rett etterpå. 😕

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Kayia skrev:

I forrigårs skrev du om ting som var vrient mhp ny og gammel leilighet, sa du opp leiligheten i går?

Når hadde du samtalen med sjefen?

For å si det sånn : maks uheldig :(

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg sa den opp i går. De hadde en i familien som var uten bolig som ville overta. Samtalen med sjefen kom desverre rett etterpå. 😕

Anonymkode: ad83f...618

Har dere signert kontrakt på ny leilighet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
5 minutter siden, Kayia skrev:

I forrigårs skrev du om ting som var vrient mhp ny og gammel leilighet, sa du opp leiligheten i går?

Når hadde du samtalen med sjefen?

Du svarte forresten ikke på om du har fått muntlige varsler om oppsigelse tidligere, har du det?

Ingen muntlig varsel eller oppsigelse er gitt tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Thebutterfly skrev:

Ingen muntlig varsel eller oppsigelse er gitt tidligere. 

Dette er det viktig å påpeke overfor fagforeningen når du tar kontakt. Har du meldt deg inn nå? Som Xtra sier kan du gjøre det via nett.

Jeg kan ikke si det høyt nok: Det er SUPERviktig at du melder deg inn FØR du går skriftlig varsel!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Kayia skrev:

Har dere signert kontrakt på ny leilighet? 

Jeg har signert. Han satt og var med meg når jeg skulle signere. Han skulle signere hjemme for han hadde ikke bankbrikken.  Men han sa etterpå at han mener det holder med en signatur og at det står for oss begge. Men jeg tviler på det. 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har signert. Han satt og var med meg når jeg skulle signere. Han skulle signere hjemme for han hadde ikke bankbrikken.  Men han sa etterpå at han mener det holder med en signatur og at det står for oss begge. Men jeg tviler på det. 

Anonymkode: ad83f...618

Herregud kvinne, har du endt opp med å signere kontrakten alene???

Hva koster ny leilighet pr mnd?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Kayia skrev:

Dette er det viktig å påpeke overfor fagforeningen når du tar kontakt. Har du meldt deg inn nå? Som Xtra sier kan du gjøre det via nett.

Jeg kan ikke si det høyt nok: Det er SUPERviktig at du melder deg inn FØR du går skriftlig varsel!!! 

Er det HK som er fagforeningen for butikk? Jeg har fått beskjed om det tidligere. Jeg melder meg inn med en gang dersom dere mener at det er viktig for oppsigelse. 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det HK som er fagforeningen for butikk? Jeg har fått beskjed om det tidligere. Jeg melder meg inn med en gang dersom dere mener at det er viktig for oppsigelse. 

Anonymkode: ad83f...618

Ja. Det er sagt til deg minst 100 ganger tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Kayia skrev:

Herregud kvinne, har du endt opp med å signere kontrakten alene???

Ja... han lovet å signere den også. Vi møtte utleier utenfor og da sa han til utleier at jeg skulle flytte om kort tid. Og jeg tok sjansen og sa opp. Han skulle hjem å signere med sin bankdekoder men gjorde det ikke. Så jeg var maks uheldig. Og nå står jeg derfor i en fortvilt situasjon men i kontrakten står det at han skal ha hovedansvar for leiligheten.... 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Kayia skrev:

Ja. Det er sagt til deg minst 100 ganger tidligere. 

Problemet er at nå når han vet om at jeg mulig blir arbeidsledig så blir det et ekstra problem for min situasjon dersom han ikke hjelper til. 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...