Gå til innhold

Er dette riktig? Jobb og nedbemanning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja... han lovet å signere den også. Vi møtte utleier utenfor og da sa han til utleier at jeg skulle flytte om kort tid. Og jeg tok sjansen og sa opp. Han skulle hjem å signere med sin bankdekoder men gjorde det ikke. Så jeg var maks uheldig. Og nå står jeg derfor i en fortvilt situasjon men i kontrakten står det at han skal ha hovedansvar for leiligheten.... 

Anonymkode: ad83f...618

Du burde fulgt rådene om å ikke ende med å signere alene. Jeg hadde ikke bare vært fortvilet om jeg stod i dine sko, jeg hadde vært redd. Du MÅ få han til å signere via bank-ID I DAG. Send beskjed om dette NÅ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, Kayia skrev:

Herregud kvinne, har du endt opp med å signere kontrakten alene???

Hva koster ny leilighet pr mnd?

Den er for dyr for meg i måneden. Den koster 12 000 kr i måneden. Men skal fordeles på to og han står i kontrakten som andre leietaker og som hovedansvarlig i leieforholdet. 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa den opp i går. De hadde en i familien som var uten bolig som ville overta. 

Anonymkode: ad83f...618

Kan dette reverseres ettersom det er en i familien som overtar? Dersom kjæresten din ikke signerer bør du spørre utleier om dette i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Kayia skrev:

Du burde fulgt rådene om å ikke ende med å signere alene. Jeg hadde ikke bare vært fortvilet om jeg stod i dine sko, jeg hadde vært redd. Du MÅ få han til å signere via bank-ID I DAG. Send beskjed om dette NÅ! 

Det er derfor jeg er helt fortvilt. Jeg skal si det til han.  Nekter han å signere? Hva gjør jeg da? 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den er for dyr for meg i måneden. Den koster 12 000 kr i måneden. Men skal fordeles på to og han står i kontrakten som andre leietaker og som hovedansvarlig i leieforholdet. 

Anonymkode: ad83f...618

Dersom han ikke betaler er du, som har signert, økonomisk ansvarlig. At han er medleietaker i utleiers kontrakt kommer du ikke vei med om han ikke betaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nekter han å signere? Hva gjør jeg da? 

Anonymkode: ad83f...618

Prøver å reversere oppsigelsen. 

Send melding eller ring han NÅ!

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Kayia skrev:

Kan dette reverseres ettersom det er en i familien som overtar? Dersom kjæresten din ikke signerer bør du spørre utleier om dette i dag!

Enig jeg må spørre utleier om vi kan omgjøre dette om han ikke signerer. Jeg risikerer jo bare problemer nå. 

Jeg maste på han om å signere meg han sa at det er ikke nødvendig. Og det etter at jeg hadde sagt opp. Han sa at det holder med en signatur. Begges navn står i avtalen og han er nevnt som hovedansvarlig i boligen. Men signerer ikke... Jeg er så nervøs for alt dette..

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig jeg må spørre utleier om vi kan omgjøre dette om han ikke signerer. Jeg risikerer jo bare problemer nå. 

Jeg maste på han om å signere meg han sa at det er ikke nødvendig. Og det etter at jeg hadde sagt opp. Han sa at det holder med en signatur. Begges navn står i avtalen og han er nevnt som hovedansvarlig i boligen. Men signerer ikke... Jeg er så nervøs for alt dette..

Anonymkode: ad83f...618

Du burde ikke signert du heller. 

Hvorfor sa du opp din leilighet før dere hadde signert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Kayia skrev:

Ja. Det er sagt til deg minst 100 ganger tidligere. 

Jeg må be han om å signere avtalen. Dersom han ikke signerer så sier jeg at jeg må kontakte min utleier å spørre om å få leie videre pga situasjonen på en eller annen måte. Må forklare det fint for utleier. 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg må be han om å signere avtalen. Dersom han ikke signerer så sier jeg at jeg må kontakte min utleier å spørre om å få leie videre pga situasjonen på en eller annen måte. Må forklare det fint for utleier. 

Anonymkode: ad83f...618

Gjør det NÅ. 

Tiden er i ferd med å løpe ut for deg nå. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Kayia skrev:

Du burde ikke signert du heller. 

Hvorfor sa du opp din leilighet før dere hadde signert?

Jeg vet. Men jeg måtte for å slippe å betale ytterligere leie. Han hadde ingen mulighet å gå inn med bankdekoder der og da 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Kayia skrev:

Gjør det NÅ. 

Jeg skal be han signere nå. Skal treffe han nå og dermed må jeg ta en prat med han om dette. 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet. Men jeg måtte for å slippe å betale ytterligere leie. Han hadde ingen mulighet å gå inn med bankdekoder der og da 

Anonymkode: ad83f...618

Har han ikke smartphone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal be han signere nå. Skal treffe han nå og dermed må jeg ta en prat med han om dette. 

Anonymkode: ad83f...618

Ikke prat, du må kreve at han signerer. Når han sier «det er ikke nødvendig» skal du svare «jo det er det». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må be han om å signere avtalen. Dersom han ikke signerer så sier jeg at jeg må kontakte min utleier å spørre om å få leie videre pga situasjonen på en eller annen måte. Må forklare det fint for utleier. 

Anonymkode: ad83f...618

Om han ikke signerer når du ber han om det, er han ikke til å stole på. Uansett hvordan det går med dere, er det viktig at han signerer. Forhåpentlig er det bare sommel fra hans side, og det finner du vel nå snart ut av.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må jo snakke sammen?! Alt du skriver om her, er det naturlig at du drøfter med kjæresten - snart samboeren - din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Kayia skrev:

Har han ikke smartphone?

Jeg synes det er lettere å ta det face to face. Jeg er nødt å ta en grundig prat med han om dette. Jeg kan nå risikere å stå uten bosted og i bare problemer. Jeg må nødt å prate med han personlig om det uten at det blir noe om og men på telefon. Jeg skal treffe han nå.

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er lettere å ta det face to face. Jeg er nødt å ta en grundig prat med han om dette. Jeg kan nå risikere å stå uten bosted og i bare problemer. Jeg må nødt å prate med han personlig om det uten at det blir noe om og men på telefon. Jeg skal treffe han nå.

Anonymkode: ad83f...618

Kaya mente nok IKKE at dette skulle drøftes på meldinger, men at han skulle signere ved å bruke bank-ID på mobil.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er lettere å ta det face to face. Jeg er nødt å ta en grundig prat med han om dette. Jeg kan nå risikere å stå uten bosted og i bare problemer. Jeg må nødt å prate med han personlig om det uten at det blir noe om og men på telefon. Jeg skal treffe han nå.

Anonymkode: ad83f...618

Dersom han har smartphone har han tilgang til bank-ID via telefonen. 

Igjen: Har han smartphone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Xtra skrev:

Kaya mente IKKE at dette skulle drøftes på meldinger, men at han skulle signere ved å bruke bank-ID på mobil.

Han har insistert på at det ikke er nødvendig at han gjør. Jeg har i ettertid bedt han mange ganger om å gjøre det men han nekter plent. Hans navn står i kontrakten som hovedansvarlig , dermed så må jeg forsøke å ta en prat med utleiermegleren om situasjonen dersom han ikke signerer. Jeg må også finne en løsning om hvor jeg kan bo inntil videre. 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...