Gå til innhold

Er dette riktig? Jobb og nedbemanning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Xtra skrev:

Kaya mente nok IKKE at dette skulle drøftes på meldinger, men at han skulle signere ved å bruke bank-ID på mobil.

Så ikke svaret ditt før jeg svarte selv, men det var akkurat det jeg tenkte ja 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, Kayia skrev:

Dersom han har smartphone har han tilgang til bank-ID via telefonen. 

Igjen: Har han smartphone?

Han har iPhone. 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han har insistert på at det ikke er nødvendig at han gjør. Jeg har i ettertid bedt han mange ganger om å gjøre det men han nekter plent. Hans navn står i kontrakten som hovedansvarlig , dermed så må jeg forsøke å ta en prat med utleiermegleren om situasjonen dersom han ikke signerer. Jeg må også finne en løsning om hvor jeg kan bo inntil videre. 

Anonymkode: ad83f...618

Hvis han nekter å signere har vel det en grunn, som å unndra seg økonomisk ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har iPhone. 

Anonymkode: ad83f...618

Da kunne han signert der og da. 

Det er EKSTREMT viktig for deg og din framtidige økonomi at han signerer slik at du kun er ansvarlig for 6000,- pr mnd. Om han ikke gjør det vil du kunne bli ansvarlig for 12.000,- fra og med juni. Om du i tillegg mister jobben og får litt over 60% av gjennomsnittlig inntekt siste år (eller siste tre år, om det gir et høyere gjennomsnitt) sitter du skikkelig i saksa. Om vi går ut fra at du har tjent 18.000,- i snitt vil du får utbetalt ca 11.000, dvs at husleie vil være høyere enn utbetalingen. Du vil med andre ord ha minus på kontoen FØR du har begynt å betale strøm, nettleie, mat etc.  

Dette MÅ du rydde opp i, i dag. Jeg må si jeg er urolig på dun vegne, dersom alt det du skriver i denne tråden er korrekt framstilt. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Xtra skrev:

Hvis han nekter å signere har vel det en grunn, som å unndra seg økonomisk ansvar.

Nettopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Kayia skrev:

Da kunne han signert der og da. 

Det er EKSTREMT viktig for deg og din framtidige økonomi at han signerer slik at du kun er ansvarlig for 6000,- pr mnd. Om han ikke gjør det vil du kunne bli ansvarlig for 12.000,- fra og med juni. Om du i tillegg mister jobben og får litt over 60% av gjennomsnittlig inntekt siste år (eller siste tre år, om det gir et høyere gjennomsnitt) sitter du skikkelig i saksa. Da vil husleie være høyere enn utbetalingen. Du vil mA minus på kontoen FØR du har betalt strøm, nettleie, mat etc.  

Dette MÅ du rydde opp i, i dag. Jeg må si jeg er urolig på dun vegne, dersom alt det du skriver i denne tråden er korrekt framstilt. 

Jeg har bare lyst å legge meg ned å gråte. Men jeg er nødt å handle nå. Jeg må også si til utleiemegler at han står som leietaker i kontrakten og han har hovedansvaret for leiligheten ifølge kontrakten så kontrakten blir jo helt feil om han ikke signerer. 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare lyst å legge meg ned å gråte. Men jeg er nødt å handle nå. Jeg må også si til utleiemegler at han står som leietaker i kontrakten og han har hovedansvaret for leiligheten ifølge kontrakten så kontrakten blir jo helt feil om han ikke signerer. 

Anonymkode: ad83f...618

Utleier kan ikke kreve han for noe om han ikke har signert kontrakten. Dette er juss, og det går ikke an å si «jeg vil at vi skal gjøre det sånn».

Om du førte opp barnet ditt som medleietakere og vedkommende ikke signerte kontrakt ville hen ikke vært ansvarlig. Du kan føre opp et marsvin om det så skal være, uten at fakturaen blir delt opp. Kun signatur er økonomisk forpliktende.  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Kayia skrev:

Utleier kan ikke kreve han for noe om han ikke har signert kontrakten. Dette er juss, og det går ikke an å si «jeg vil at vi skal gjøre det sånn».

Om du førte opp barnet ditt som medleietakere og vedkommende ikke signerte kontrakt ville hen ikke vært ansvarlig. Du kan føre opp et marsvin om det så skal være, uten at fakturaen blir delt opp. Kun signatur er økonomisk forpliktende.  

Da skulle han ha undertegnet før meg. Men ok.... om han ikke undertegner så står jeg til ansvar å betale for leiligheten. Veldig kjedelig situasjon. Og vet ikke hvordan jeg skal løse dette om han nekter videre å signere... 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Kayia skrev:

Utleier kan ikke kreve han for noe om han ikke har signert kontrakten. Dette er juss, og det går ikke an å si «jeg vil at vi skal gjøre det sånn».

Om du førte opp barnet ditt som medleietakere og vedkommende ikke signerte kontrakt ville hen ikke vært ansvarlig. Du kan føre opp et marsvin om det så skal være, uten at fakturaen blir delt opp. Kun signatur er økonomisk forpliktende.  

Dersom han ikke signerer nå, hva bør jeg gjøre da? Dette er virkelig ikke lett.  

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det som kan skje er at pga at jeg har fått varsel om at jeg kan miste arbeid så kan det være mulig at kjæresten får panikk og trekker seg ifra å bo med meg. Noe som er naturlig.

På hvilken måte er det naturlig å svikte kjæresten når man trengs mest? Hvis han jobber offshore, er han vel ikke typen som får panikk og løper sin vei hver gang det skjer noe uventet. (Jeg vet det ikke er noen sammenheng, men han er vel ikke noen skvetten personlighet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

1. Da skulle han ha undertegnet før meg.

2. om han ikke undertegner så står jeg til ansvar å betale for leiligheten.

3. Veldig kjedelig situasjon.

4. Og vet ikke hvordan jeg skal løse dette om han nekter videre å signere... 

Anonymkode: ad83f...618

1. Ja. Det ble sagt til deg MANGE GANGER da du tok opp dette for en uke eller to siden. 

2. Ja. Pr nå er du ENEansvarlig. 

3. «Kjedelig» er en underdrivelse. Dette kan bli fatalt for deg. Jeg er redd du er i ferd med å bli skikkelig lurt dessverre. 

4. Som sagt mange ganger: 1. Meld deg inn i fagforeningen NÅ, og 2. Få han til å signere NÅ.

Dersom han nekter å signere bør du prøve å reversere oppsigelsen av nåværende leilighet, samt forsøke å avvikle kontrakt på ny leilighet. 

I tillegg ble du avslutte forholdet. Dersom han nekter å signere forsøker han å lure deg, og slike personer er ikke en kjæreste å stole på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hvilke fagforening skal jeg melde meg inn i : er det handel og kontor som står for butikk? Jeg sendte mail til Handel og Kontor / HK ... 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, laban skrev:

På hvilken måte er det naturlig å svikte kjæresten når man trengs mest? Hvis han jobber offshore, er han vel ikke typen som får panikk og løper sin vei hver gang det skjer noe uventet. (Jeg vet det ikke er noen sammenheng, men han er vel ikke noen skvetten personlighet.)

Jeg mener at jeg må forvente at han støtter meg og hjelper meg. Det er det en kjæreste bør gjøre for å være en rett og god kjæreste. Enig med deg. 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvilke fagforening skal jeg melde meg inn i : er det handel og kontor som står for butikk? Jeg sendte mail til Handel og Kontor / HK ... 

Anonymkode: ad83f...618

Herregud, leser du ikke svarene du får?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Kayia skrev:

Herregud, leser du ikke svarene du får?

Jo men jeg leste fagforeningen men jeg har fått beskjed om at det er HK virke som står for mitt yrke som forening. 

Anonymkode: ad83f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg melder meg inn i dag. Våger ikke annet. 

Anonymkode: ad83f...618

Flott. 

Etter du har meldt deg inn avtaler du tidspunkt i dag for å møte kjæresten. Hold hardt på at han skal signere.  

I morgen RINGER du HK. skriv ned det du vil si på forhånd, lag rom under spørsmålene til å notere svarene du får. Fortell at avdelingen legges ned, og du ikke har fått varsel tidligere. Si at sjefen har informert deg muntlig, og bedt deg holde det hemmelig. Det har han nemlig ikke lov til. Be om et møte med HK der du bor, slik at dere kan diskutere hvordan dere skal går fram videre. Spør om de kan være med deg i møte med arbeidsgiver.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror dette er en oppdiktet historie, og det er vel ikke første gang..

Anonymkode: e36d7...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...