Gå til innhold

Må fraskrive meg omsorgen....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men dette viser seg ikke å være lett. Barnevernet sier hun er for gammel til beredskapshjem, far nekter hun å bo hos. Jeg har ikke helse lenger til å ha henne. Psykisk har hun slitt meg ut og jeg har knekt. Familien knekker hun snart også. Hun er dessverre ondskapsfull, manipulerende (ikke normalt som andre ungdom kan være), henger i feil miljø og fysisk stygg mot meg. 

Hva i all verden gjør jeg nå? 

Reiser jeg vekk med god kontroll med pass av henne og hjem så er barnevernet der med en gang. Veldig slitsomt. 

Anonymkode: 4e46d...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette viser seg ikke å være lett. Barnevernet sier hun er for gammel til beredskapshjem, far nekter hun å bo hos. Jeg har ikke helse lenger til å ha henne. Psykisk har hun slitt meg ut og jeg har knekt. Familien knekker hun snart også. Hun er dessverre ondskapsfull, manipulerende (ikke normalt som andre ungdom kan være), henger i feil miljø og fysisk stygg mot meg. 

Hva i all verden gjør jeg nå? 

Reiser jeg vekk med god kontroll med pass av henne og hjem så er barnevernet der med en gang. Veldig slitsomt. 

Anonymkode: 4e46d...bcf

Hvor gammel er hun?

Anonymkode: aa3fd...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette viser seg ikke å være lett. Barnevernet sier hun er for gammel til beredskapshjem, far nekter hun å bo hos. Jeg har ikke helse lenger til å ha henne. Psykisk har hun slitt meg ut og jeg har knekt. Familien knekker hun snart også. Hun er dessverre ondskapsfull, manipulerende (ikke normalt som andre ungdom kan være), henger i feil miljø og fysisk stygg mot meg. 

Hva i all verden gjør jeg nå? 

Reiser jeg vekk med god kontroll med pass av henne og hjem så er barnevernet der med en gang. Veldig slitsomt. 

Anonymkode: 4e46d...bcf

Min datter som da var sønn var gikk fysisk til angrep på meg og faren også, når han var 16 år sa jeg "Hvis du fortsetter med det der nå vil jeg anmelde deg til politiet,nå er du så stor at jeg kan det". Da sluttet han med det. Det var utrolig slitsom når han vokste opp og faren ville ha han på institusjon,men da måtte det være omsorgssvikt sa BV og det var det ikke. Det var flere i hjelpeapparatet som ville ha han på institusjon, så hva med institusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette viser seg ikke å være lett. Barnevernet sier hun er for gammel til beredskapshjem, far nekter hun å bo hos. Jeg har ikke helse lenger til å ha henne. Psykisk har hun slitt meg ut og jeg har knekt. Familien knekker hun snart også. Hun er dessverre ondskapsfull, manipulerende (ikke normalt som andre ungdom kan være), henger i feil miljø og fysisk stygg mot meg. 

Hva i all verden gjør jeg nå? 

Reiser jeg vekk med god kontroll med pass av henne og hjem så er barnevernet der med en gang. Veldig slitsomt. 

Anonymkode: 4e46d...bcf

Be barnevernet om hjelp til å håndtere henne, vurdere institusjonsopphold

Anonymkode: d0c2c...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 14 1/2 år. Jeg må ha hjelp nå hvis ikke så klarer jeg ikke mitt eget liv lenger. Jeg er helt knekt. Kan hun bo på institusjon uten diagnose da? Er nemlig ingen som kommer innpå henne og hun nekter å snakke med noen som helst. Og ja det er mange som har prøvd, barnevernet, familieveilederen, helsesøster, lege, Bupa, MST. 

Anonymkode: 4e46d...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er 14 1/2 år. Jeg må ha hjelp nå hvis ikke så klarer jeg ikke mitt eget liv lenger. Jeg er helt knekt. Kan hun bo på institusjon uten diagnose da? Er nemlig ingen som kommer innpå henne og hun nekter å snakke med noen som helst. Og ja det er mange som har prøvd, barnevernet, familieveilederen, helsesøster, lege, Bupa, MST. 

Anonymkode: 4e46d...bcf

hvis barnevernet har vært inne i bildet har de vel sagt noe om hva som er best for dere videre? har de ikke foreslått noe?

Anonymkode: d0c2c...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier hun er for gammel til beredskapshjem og har brukt snart 1 år på å prøve å få til en avtale hjemme men ingen tiltak som har gitt resultater. De drar det bare ut hele tiden og sliter meg fullstendig ut. Jeg skal på nytt møte til uken og har mange punkter jeg skal ta opp. Saken er ganske komplisert og jeg føler jeg ikke har fått noe hjelp. Bare motgang. Og jeg trygler og ber. Det er så ille nå at jeg har begynt å gå i grupper på krisesenteret for å overleve. 

Anonymkode: 4e46d...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sier hun er for gammel til beredskapshjem og har brukt snart 1 år på å prøve å få til en avtale hjemme men ingen tiltak som har gitt resultater. De drar det bare ut hele tiden og sliter meg fullstendig ut. Jeg skal på nytt møte til uken og har mange punkter jeg skal ta opp. Saken er ganske komplisert og jeg føler jeg ikke har fått noe hjelp. Bare motgang. Og jeg trygler og ber. Det er så ille nå at jeg har begynt å gå i grupper på krisesenteret for å overleve. 

Anonymkode: 4e46d...bcf

Skjønner at du er fortvilet.

En ting du kan gjøre er å skrive til fylkesmannen i det fylke du bor. Forklar situasjonen og at du nå ikke makter mer.

Kjenner godt en som gjorde dette og da fylkesmannen ble kjent med saken så kom det raskt opp en løsning for både vedkommende og barnet. 

Det er noe som heter forsterket fosterhjem og det kunne kanskje vært en løsning for dere. Og det går an å plassere rett i et forsterket fosterhjem.

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...