Gå til innhold

vektnedgang.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sprakk du?

Det er lett å gå på en smell,har jo spist pizza men suget etter søtt er enormt. 

Ble det i dag gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, cilie skrev:

Ble det i dag gitt..

Da er det vel påan igjen i morgen?

Må være lov å ha en sprekk innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2019 den 10.00, stjernestøv skrev:

Jeg har klart å gå ned 1,2 kilo denne uken, til sammen blir det 6,3 kilo. Er endelig på nittitallet,såvidt. Hva med dere?

Jeg har gått ned 2 kilo etter at jeg har stoppet å drikke cola. Drakk tidligere 2 til 4 liter dagen.  

Anonymkode: 2c87d...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned 2 kilo etter at jeg har stoppet å drikke cola. Drakk tidligere 2 til 4 liter dagen.  

Anonymkode: 2c87d...2ae

Da er du jo kjempeflink :) Jeg drikker lettbrus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Ble det i dag gitt..

Hos meg også.

Har økt med quetiapin og da går jeg helt bananas. Vet jo at det blir sånn, men blir uansett skuffa over meg selv. Har ikke spist noe godteri da, men bare masse mat (Har ikke sovet noe særlig den siste uka og da bare måtte jeg øke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

Begynt på Grete Roede. Kickstart faktisk, selv om jeg før har tenkt det ikke er noe for meg. Nytt kursopplegg. Så går det ikke så himla lang tid før buksene kjennes behagelige. Blir nok bare en god uke til før jeg øker kcal-inntaket. Skal en via Roede ha så streng diett lenger, må man forplikte seg til et halvt års oppfølging. Vet ikke om jeg har råd til det. Håper jeg har råd til jeg er i mål, og til hold-vekten-kurs etterpå. Gått ned 2 kg. 

Gått opp mye siden sist jeg skrev om vekt her. Var jo flink, men det skled helt ut da jeg skrev oppgave i vår. Har nå 12-13 kg igjen å gå. Har lett forhøyede leververdier. Trodde det var kun pga medisiner.  Fastlegen sier det også kan være fettlever. Skrekk og gru. Og så har jeg den farlige eplefasongen.

Fått dilla på gulrøtter. 

Ps. nå håper jeg at jeg ikke hamner utpå og blir for mye her på DOL igjen.

 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Villanda skrev:

Så flinke dere er!

Begynt på Grete Roede. Kickstart faktisk, selv om jeg før har tenkt det ikke er noe for meg. Nytt kursopplegg. Så går det ikke så himla lang tid før buksene kjennes behagelige. Blir nok bare en god uke til før jeg øker kcal-inntaket. Skal en via Roede ha så streng diett lenger, må man forplikte seg til et halvt års oppfølging. Vet ikke om jeg har råd til det. Håper jeg har råd til jeg er i mål, og til hold-vekten-kurs etterpå. Gått ned 2 kg. 

Gått opp mye siden sist jeg skrev om vekt her. Var jo flink, men det skled helt ut da jeg skrev oppgave i vår. Har nå 12-13 kg igjen å gå. Har lett forhøyede leververdier. Trodde det var kun pga medisiner.  Fastlegen sier det også kan være fettlever. Skrekk og gru. Og så har jeg den farlige eplefasongen.

Fått dilla på gulrøtter. 

Ps. nå håper jeg at jeg ikke hamner utpå og blir for mye her på DOL igjen.

 

Hva er eplefasong? Rund både oppe og nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, Nobliss skrev:

Hva er eplefasong? Rund både oppe og nede?

Tykkest på midten, dvs stor mage. Dette i motsetning til pærefasong som er stor rumpe.

Eplefasong er visstnok farligere. Derfor er måling av livvidde kanskje mer treffsikkert enn bmi. Det var i alle fall noe helsepersonell i familien som påstod det🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, stjernestøv skrev:

Da er du jo kjempeflink :) Jeg drikker lettbrus. 

Forsøker men det er ikke lett. Lysten melder seg støtt og stadig. Men jeg har klart meg uten cola i 27 dager nå. 

Anonymkode: 2c87d...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsøker men det er ikke lett. Lysten melder seg støtt og stadig. Men jeg har klart meg uten cola i 27 dager nå. 

Anonymkode: 2c87d...2ae

Ja man blir jo avhengig av sånt,så det er ikke alltid lett nei. Heldigvis liker jeg godt pepsi max.Det er jo flott at du har klart deg uten i 27 dager :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2019 den 12.39, cilie skrev:

Wow, her var det flinke folk og positiv stemning!👏 men nå kommer jeg som har trent nesten hver dag og likevel gått opp 0,2😑 Jeg trodde jeg hadde gått ned og ble så skuffet at jeg ikke maktet å trene kl. 06... En konstruktiv reaksjon der altså...  Jeg sover minimalt om dagen og er nok for mye vekslende i kostholdet. For å sitere meg selv: Gram opp og ned betyr lite, så er vel konstant, men altså ikke på vei ned de 10 kg jeg må for å føle meg «innafor». 

Det er vanlig at man får en liten vektøkning når man starter å trene. Jeg går også opp i vekt når jeg har vært borte en stund fra treningsenteret. Det har med at kroppen ikke er vant med å tape vann/salter til vanlig. Så når du trener den første tiden så samler kroppen litt på væske, men når den ser at den får jevnlig tilførsel  av væske  etter trening så vil den venne seg til det og da holder den ikke på vann mer. Lykke til! Du er flink. 

Anonymkode: bf87a...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig at man får en liten vektøkning når man starter å trene. Jeg går også opp i vekt når jeg har vært borte en stund fra treningsenteret. Det har med at kroppen ikke er vant med å tape vann/salter til vanlig. Så når du trener den første tiden så samler kroppen litt på væske, men når den ser at den får jevnlig tilførsel  av væske  etter trening så vil den venne seg til det og da holder den ikke på vann mer. Lykke til! Du er flink. 

Anonymkode: bf87a...312

Takk for det, men jeg har trent en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått ned 1,1 kilo denne uken, og har tatt av 7,4 kilo til sammen. Syns det går tregt. Hvordan går det med dere? 

 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hadde gått ned 1,1 kilo denne uken, og har tatt av 7,4 kilo til sammen. Syns det går tregt. Hvordan går det med dere? 

 

7,4 kg? Hallo? Gi deg selv litt kred da! Det er jo mer enn en kles-str, og jeg synes ikke du har holdt på lenge. 

Jeg skal spare alle for å gå på vekta denne uka. Måtte nylig oppgi vekt og høyde og da tok jeg meg selv i å trekke fra 3 kg og likevel bli flau over å skrive tallet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cilie skrev:

7,4 kg? Hallo? Gi deg selv litt kred da! Det er jo mer enn en kles-str, og jeg synes ikke du har holdt på lenge. 

Jeg skal spare alle for å gå på vekta denne uka. Måtte nylig oppgi vekt og høyde og da tok jeg meg selv i å trekke fra 3 kg og likevel bli flau over å skrive tallet... 

Nei den første uken gikk jeg jo mye ned,men etterhvert så blir det ca en kilo i uka. Men det blir jo mye til sammen hvis jeg tenker fire kilo i måneden, er bare så utålmodig. Vil ha den magen enda mindre bare. 

Det er ikke kjekt å oppgi vekt nei, det er sikkert og visst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, cilie skrev:

7,4 kg? Hallo? Gi deg selv litt kred da! Det er jo mer enn en kles-str, og jeg synes ikke du har holdt på lenge. 

Jeg skal spare alle for å gå på vekta denne uka. Måtte nylig oppgi vekt og høyde og da tok jeg meg selv i å trekke fra 3 kg og likevel bli flau over å skrive tallet... 

Uff da - pass på at du ikke sier feil hvis du skal ha medisin eller operasjon eller noe sånt da!

Jeg tenker at legene har hørt alle mulige tall på vekt, sånn at mi vekt er ikke SÅ ekstrem, og da holder jeg meg heller til sannheten, selv om det er ubehagelig å "face". Men nå var det jo kanskje ikke i en sånn sammenheng du trakk fra 3 kilo da 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hadde gått ned 1,1 kilo denne uken, og har tatt av 7,4 kilo til sammen. Syns det går tregt. Hvordan går det med dere? 

 

Det er jo knallbra!!!! Du er flink 🙂 

Tenker at det kjennes godt for deg å veie 7,4 kilo mindre 🙂 Det er egentlig min drøm å gå ned såpass mye, men jeg vet at det er ekstremt vanskelig 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Det er jo knallbra!!!! Du er flink 🙂 

Tenker at det kjennes godt for deg å veie 7,4 kilo mindre 🙂 Det er egentlig min drøm å gå ned såpass mye, men jeg vet at det er ekstremt vanskelig 😮 

Jo takk for det :) Men jeg har så mye å gå ned, men er nå på nittitallet ihvertfall...ser frem mot 95 nå og så 80 tallet. 

Jeg merker ikke så mye til det,man gjør ikke det når man har mye å ta av. Skal vedde på at du er tynn fra før av ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, påskelilje skrev:

Uff da - pass på at du ikke sier feil hvis du skal ha medisin eller operasjon eller noe sånt da!

Jeg tenker at legene har hørt alle mulige tall på vekt, sånn at mi vekt er ikke SÅ ekstrem, og da holder jeg meg heller til sannheten, selv om det er ubehagelig å "face". Men nå var det jo kanskje ikke i en sånn sammenheng du trakk fra 3 kilo da 😄 

Neida, ikke så alvorlig setting. Har alltid rundet bittelitt ned ved kjøp av feks slalåm-utstyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Neida, ikke så alvorlig setting. Har alltid rundet bittelitt ned ved kjøp av feks slalåm-utstyr. 

Runder du ned på slalåmutstyr, risikerer du at bindingen løser ut for raskt ved krappe svinger eller fall. Det er jo verre andre veien, at en oppgir for høy vekt, slik at bindingen ikke løser ut når du faller. Er det ikke slik, tro?

Det er kanskje verre på langrennski hvis du oppgir for lav vekt. Da vil du ha mindre spenn i skiene enn du trenger, og vil oppleve dem som "flate" og lite spenstige, fordi du tråkker ned hele skien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...