Gå til innhold

Jeg blir gal!


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, cilie skrev:

Hva med å bytte ut banan m egg el noe annet proteinrikt? Da blir du mer mett og mer stabil i blodsukker. Og så må du slutte med veiing fra dag til dag!

Egg er jo ikke sunt leste jeg selv om jeg alltid har trodd det. Ja må slutte med veiing hver dag, faens medisiner!! Er så oppgitt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, frosken skrev:

Du har ikke fått mer fett på kroppen dersom du spiser så lite. Det er bare variasjon i væske som du ser på vekta. Hvis du fortsetter å spise lite, så kommer vektnedgangen til syne på vekta etter hvert. Dette har ikke med medisinene å gjøre. 

Er du sikker? Er sikker på at det er medisinene jeg nå. Får bare fortsette å se om jeg går ned igjen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja gjør det :) 

Men er så oppgitt nå, har gått enda mer opp i vekt, må jo være medisinene jeg tar? Skjønner ikke annet,uff! Må vel slutte på dem nå da. Ellers må det jo være noe galt med vekta. 

Skjønner at du blir desperat. Selv blir jeg utrolig sulten og fysen når jeg er ekstra sliten eller syk (Må bli dødssyk før matlysten forsvinner) og da er det nesten umulig å holde igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Egg er jo ikke sunt leste jeg selv om jeg alltid har trodd det. Ja må slutte med veiing hver dag, faens medisiner!! Er så oppgitt nå. 

Egg er sunt for så å si alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Egg er jo ikke sunt leste jeg selv om jeg alltid har trodd det. Ja må slutte med veiing hver dag, faens medisiner!! Er så oppgitt nå. 

Egg har alle næringsstoffer bortsett fra C-vitamin og metter godt. Jeg ville heller spist en banan og et egg.

Hvis du spiser for lite, så vil kroppen svare med å bli sulten og fysen. Hva hvis du øker inntaket litt? Da vil du gå saktere ned, men slite litt mindre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, emilie321 skrev:

Skjønner at du blir desperat. Selv blir jeg utrolig sulten og fysen når jeg er ekstra sliten eller syk (Må bli dødssyk før matlysten forsvinner) og da er det nesten umulig å holde igjen. 

Ja blir desperat. Går og sulter meg likevel går jeg opp, det er jo litt sykt det. Nå er jeg så desperat at jeg bestiller en kake til fredag, går jo opp uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, cilie skrev:

Egg er sunt for så å si alle. 

Ja men jeg leste i en bok at det var feil,mais var heller ikke sunt mente han og det er jeg veldig glad i-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, emilie321 skrev:

Egg har alle næringsstoffer bortsett fra C-vitamin og metter godt. Jeg ville heller spist en banan og et egg.

Hvis du spiser for lite, så vil kroppen svare med å bli sulten og fysen. Hva hvis du øker inntaket litt? Da vil du gå saktere ned, men slite litt mindre 

Ok. Får bare tenke på det,men syns det holder med en banan om morningen. Kan ikke gå saktere ned,målet er jo en kilo i uka. Men det går sikkert ikke denne uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja men jeg leste i en bok at det var feil,mais var heller ikke sunt mente han og det er jeg veldig glad i-

Ja, men mais og egg er to ulike ting da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er du sikker? Er sikker på at det er medisinene jeg nå. Får bare fortsette å se om jeg går ned igjen da. 

Helt sikker. Hvorfor skulle medisinene plutselig gjøre at du ikke går ned i vekt denne uken, mens du har gått ned i vekt de to foregående ukene?

Du har helt urealistiske forventninger til hastig vektnedgang. Du kan gå ned veldig fort de første ukene, men etter det så vil den raske nedgangen stoppe.  Jeg tror imidlertid du burde spise litt mer og være mer tålmodig, det går fint an å gå ned en halv kg hver uke uten å være sulten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cilie skrev:

Ja, men mais og egg er to ulike ting da.

Ja, det var visst mye som ikke var sunt bla fiskeolje,man måtte bruke plantebasert omega 3. Fiskeolje var det kvikksølv i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Helt sikker. Hvorfor skulle medisinene plutselig gjøre at du ikke går ned i vekt denne uken, mens du har gått ned i vekt de to foregående ukene?

Du har helt urealistiske forventninger til hastig vektnedgang. Du kan gå ned veldig fort de første ukene, men etter det så vil den raske nedgangen stoppe.  Jeg tror imidlertid du burde spise litt mer og være mer tålmodig, det går fint an å gå ned en halv kg hver uke uten å være sulten. 

Nei det var det som var så rart at det plutselig skulle snu nå, har jo tatt truxal om dagen og nå da. Så er det jo xeplion og seroquel,det gjør meg veldig sulten. Men jeg har klart å motstå tl nå. 

Får se hva jeg gjør. Det er en diett man kan gå på 28 dager med rå frukt og rå grønnsaker, tenkte litt på om jeg skulle prøve den. Da må man være litt forsiktig med kjøtt etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det var det som var så rart at det plutselig skulle snu nå, har jo tatt truxal om dagen og nå da. Så er det jo xeplion og seroquel,det gjør meg veldig sulten. Men jeg har klart å motstå tl nå. 

Får se hva jeg gjør. Det er en diett man kan gå på 28 dager med rå frukt og rå grønnsaker, tenkte litt på om jeg skulle prøve den. Da må man være litt forsiktig med kjøtt etterpå. 

Stort sett ALLE blir sultne hvis de spiser såpass lite som du gjør for tiden. Grunnen til at du nå ikke opplever vektnedgang fra dag til dag, er at du sannsynligvis har blitt kvitt overflødig væske i kroppen. Vektoppgangen er sannsynligvis fordi du har spist mat som har vært saltet godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja men jeg leste i en bok at det var feil,mais var heller ikke sunt mente han og det er jeg veldig glad i-

For de aller, aller fleste er egg noe av det sunneste du kan spise. Mais er nok greit i små  mengder (og ja, det er godt!), men det inneholder mye energi og sukker og store mengder av det er ikke sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Stort sett ALLE blir sultne hvis de spiser såpass lite som du gjør for tiden. Grunnen til at du nå ikke opplever vektnedgang fra dag til dag, er at du sannsynligvis har blitt kvitt overflødig væske i kroppen. Vektoppgangen er sannsynligvis fordi du har spist mat som har vært saltet godt. 

Ok. I går var jeg ute og spiste noe sterk mat, kan være det da? Men spiste ikke opp all risen for vet det ikke er bra, gikk ikke opp sist jeg spiste der. Men det er mulig det er forklaringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillemus skrev:

For de aller, aller fleste er egg noe av det sunneste du kan spise. Mais er nok greit i små  mengder (og ja, det er godt!), men det inneholder mye energi og sukker og store mengder av det er ikke sunt.

Ok. Han her sier at frukt er veldig sunt, at det helsefolk sier om frukt er tull. Vi trenger frukt for å overleve mener han, og det dreper masse bakterier i kroppen. Han er veldig for frukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Får bare tenke på det,men syns det holder med en banan om morningen. Kan ikke gå saktere ned,målet er jo en kilo i uka. Men det går sikkert ikke denne uka. 

Siste året så gikk jeg ned nesten 1,4 kg i måneden (i snitt) og det blir nesten 17 kg på et år. Jeg håpet på mer, men det var det jeg greide. Jeg tror også en lettere holder vekta hvis en går sakte ned. Det handler ofte om å forandre vaner og mestringsstrategier,  og det tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, emilie321 skrev:

Siste året så gikk jeg ned nesten 1,4 kg i måneden (i snitt) og det blir nesten 17 kg på et år. Jeg håpet på mer, men det var det jeg greide. Jeg tror også en lettere holder vekta hvis en går sakte ned. Det handler ofte om å forandre vaner og mestringsstrategier,  og det tar tid.

Ja det er det jeg prøver på, livstilsendring. Vil klare meg med lite mat jeg, kroppen trenger ikke så mye mat for å overleve. Men da er det jo frustrerende å gå opp faktisk, men mulig det er vann. Hadde ikke gått opp rundt magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Han her sier at frukt er veldig sunt, at det helsefolk sier om frukt er tull. Vi trenger frukt for å overleve mener han, og det dreper masse bakterier i kroppen. Han er veldig for frukt. 

Hvem er denne fyren du snakker om? Mais er ikke en frukt da, det er en kornsort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...