Gå til innhold

Familie som bare skal krangle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er 2 personer som skal lage kvalm hele tiden, jeg føler liksom de har noe imot meg siden de hele tiden skal "ta meg", og være uenige med meg. De er uenige bare fordi det var jeg som sa noe om en sak. Hvis jeg hadde sagt det motsatte, hadde de vært uenige da og!

Jeg vet at noen personer liker man bare ikke. Og det er greit nok! Hvis de ikke liker meg får det bare være...

Men det går vel an å behandle folk med respekt, og føre en hyggelig samtale selv om? Jeg er ikke frekk, men jeg kan godt diskutere dersom det er et emne jeg har kunnskap om. Og hvis de møter motstand, uansett hvor hyggelig jeg er eller nøytral jeg er, så blir de skikkelig sinte og skal gå til personangrep på meg. 

Jeg vet at man velger sin familie og alt det der, og kjenner at jeg kommer til å minimere kontakten; jeg trenger ikke det der i livet mitt. Bare intriger og dritt, jeg orker det ikke, så jeg kommer til å holde alle på avstand og ha så lite med dem å gjøre som mulig. 

Det er trist for 1 av foreldrene mine oppfører seg stort sett fint og lager stort sett ikke bråk. Så det vil jo gå utover vedkommende. Men jeg må jo beskytte meg selv, da?

Anonymkode: 51fdd...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må sies at de er sånne personer som veldig gjerne sitter sammen, eller med andre, og baksnakker folk. Som er sure på "alle" og har noe imot alle!

Anonymkode: 51fdd...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ja, du må beskytte deg selv. Hvis du blir psykisk dårlig av å være sammen med dem/ha kontakt med dem, må du begrense det. Du kan ikke stadig la deg trampe på. Av hensyn til deg selv og din selvrespekt ble du minimere kontakten. Det er ikke lett, men det er nok det beste. 

Anonymkode: 1c4da...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du må beskytte deg selv. Hvis du blir psykisk dårlig av å være sammen med dem/ha kontakt med dem, må du begrense det. Du kan ikke stadig la deg trampe på. Av hensyn til deg selv og din selvrespekt ble du minimere kontakten. Det er ikke lett, men det er nok det beste. 

Anonymkode: 1c4da...d7f

Takk for svar. Det blir jeg, helt klart, og føler alltid at det er meg det skal gå utover. Jeg skal latterliggjøres, krenkes, ertes og plages. 

Jeg er kristen, og har et søsken som er ateist (og hater kristne og alle religioner virker det som), hun sender meg stikk på Snapchat, og kunne funnet på å i jula sitte og snakke dritt om kristendommen foran meg. Bare fordi jeg er tilstede. Har alltid mobbet meg gjennom hele oppveksten, fikk seg 2 unger, hus og mann, og ga seg litt. Begynte å oppføre seg litt penere mot folk, trodde vedkommende faktisk hadde tatt seg sammen. Så ble det til at de slo opp og solgte huset og nå er søskenet mitt tilbake til sitt gamle jeg igjen. Dessverre! 

Jeg føler liksom at jeg MÅ forsvare meg selv? Så blir det krangling, og de to der evner ikke å diskutere. Hvis man er uenig med dem om noe så hater man dem mener de virker det som

Anonymkode: 51fdd...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...