Gå til innhold

Hvor mange kilo er dere og hvor høy?


Thebutterfly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aner ikke vekten min, tror det er ca 10 år siden sist jeg veide meg

Men omkretsen rundt magen er blitt ganske stor ser jeg på buksene xD

Trolig er jeg  litte grann ovenfor "normal" BMI nå 

Men ser/føler meg ikke feit fordet

Anonymkode: f1e26...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Ok, legger hodet på blokka:

Som Xtra skjønner jeg ikke poenget med disse høyde/vekt-trådene. Jeg skjønner ikke poenget med at en gjeng middelaldrende damer (+ deg Gargamel :)) skal drive å meddele hverandre hvorvidt dere har gått opp eller ned noen hundre gram siste uke heller. Tror seriøst ikke det er sunt å fokusere så innmari på vekt, selv om det sikkert er utelukkende godt ment (å motivere) fra de som deltar i trådenes side. 

Vel - dett var dett - now cut! :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
47 minutter siden, Kayia skrev:

Ok, legger hodet på blokka:

Som Xtra skjønner jeg ikke poenget med disse høyde/vekt-trådene. Jeg skjønner ikke poenget med at en gjeng middelaldrende damer (+ deg Gargamel :)) skal drive å meddele hverandre hvorvidt dere har gått opp eller ned noen hundre gram siste uke heller. Tror seriøst ikke det er sunt å fokusere så innmari på vekt, selv om det sikkert er utelukkende godt ment (å motivere) fra de som deltar i trådenes side. 

Vel - dett var dett - now cut! :D 

 

Jeg skjønner hva du mener, da jeg har tenkt det samme selv 🙂

Men for to uker siden, ble jeg så forbannet på meg selv at jeg fant ut at fader heller, nå melder jeg meg inn her. 

Når jeg fikk skrevet det ned, fikk jeg litt ekstra motivasjon. 

Jeg nevner ikke vekta mi da, da den er  fortsatt ikke høy 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg skjønner hva du mener, da jeg har tenkt det samme selv 🙂

Men for to uker siden, ble jeg så forbannet på meg selv at jeg fant ut at fader heller, nå melder jeg meg inn her. 

Når jeg fikk skrevet det ned, fikk jeg litt ekstra motivasjon. 

Jeg nevner ikke vekta mi da, da den er  fortsatt ikke høy 🙂

Jeg lå fryktelig mye på meg rundt magen i i starten av året. Jeg fikk tilslutt evige magesmerter. Jeg la om kostholdet til et langt sunnere kosthold. Og magesmertene forsvant. Jeg har gått ned 7 kg. Jeg trøstedrakk 2-4 liter Coca cola hver dag. Og sluttet med det. Det førte til at jeg ikke går rundt med oppblåst vond mage / magesmerter/ kvalme og uvelhet . Fikk spesiellt vondt når jeg satt. Ser på bilder at sukkeret lå seg rundt magen og fettet tøt ut på sidene og rundt midjen. Nå er det borte. Kun med å kutte å stupdrikke cola. Jeg tror at det er en helsegevinst for meg. For jeg kunne etterhvert utvikle sukkersyke. Jeg følte meg riktig så dårlig etter å vært stordrikker siden ungdommen. Det er ikke vekten som fascinerer meg men den merkbare helsemessige situasjonen. Men vektnedgangen tyder jo på hva 2 til 4 liter cola hver dag kan gjøre med kroppen. Altså 7 kg på 4 måneder er mye nedgang. Men det gikk automatisk etter cola-stopp. Hva hadde skjedd om jeg hadde fortsatt? Jeg tror at det kunne blitt farlig. 

Det usunne fettet ligger på magen. Det gjorde min sukkermage som jeg kaller den. Nå er den magen borte. Ikke for tynn men veldig bra.

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Jeg lå fryktelig mye på meg rundt magen i i starten av året. Jeg fikk tilslutt evige magesmerter. Jeg la om kostholdet til et langt sunnere kosthold. Og magesmertene forsvant. Jeg har gått ned 7 kg. Jeg trøstedrakk 2-4 liter Coca cola hver dag. Og sluttet med det. Det førte til at jeg ikke går rundt med oppblåst vond mage / magesmerter/ kvalme og uvelhet . Fikk spesiellt vondt når jeg satt. Ser på bilder at sukkeret lå seg rundt magen og fettet tøt ut på sidene og rundt midjen. Nå er det borte. Kun med å kutte å stupdrikke cola. Jeg tror at det er en helsegevinst for meg. For jeg kunne etterhvert utvikle sukkersyke. Jeg følte meg riktig så dårlig etter å vært stordrikker siden ungdommen. Det er ikke vekten som fascinerer meg men den merkbare helsemessige situasjonen. Men vektnedgangen tyder jo på hva 2 til 4 liter cola hver dag kan gjøre med kroppen. Altså 7 kg på 4 måneder er mye nedgang. Men det gikk automatisk etter cola-stopp. Hva hadde skjedd om jeg hadde fortsatt? Jeg tror at det kunne blitt farlig. 

Nei Coca Cola er ikke sunt. Bare sukker. Jeg har ikke smakt det på mange år. Synes det blir for søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg skjønner hva du mener, da jeg har tenkt det samme selv 🙂

Men for to uker siden, ble jeg så forbannet på meg selv at jeg fant ut at fader heller, nå melder jeg meg inn her. 

Når jeg fikk skrevet det ned, fikk jeg litt ekstra motivasjon. 

Jeg nevner ikke vekta mi da, da den er  fortsatt ikke høy 🙂

Skal jeg være ærlig tror jeg du greier å få kontroll over kiloene (grammene?) du trenger å gå ned uten å rapportere ukentlig på dol  :)

Grunnen til at jeg reagerer er at det med jevne mellomrom kommer innlegg fra personer som sliter med mat like mye som vekten, og jeg tror det er vanskelig å formidle at fokus på vekt er uviktig men at fokus på en sunn kropp er viktig, dersom man ukentlig gjør det motsatte selv ;) 

 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det med vekt er oppsumert så enkelt som at er man 160 cm så skal man veie ca 50 kg.

Er man 170 cm skal man være ca 60 kg.

Selv er jeg blitt så glad i god mat og drikke, og så forelsket at jeg selv om jeg er under 160 cm, nå befinner meg over 50 kg.

Dette oppdaget jeg først da jeg veide min fantastiske kattunge, som noen mener er tykk....fordi han ikke ville stå på vekten, måtte jeg på vekten, med og uten katt, så fant jeg både ut av hans vekt og min vekt.

Han er slank og grassiøs som en antilope, verre er det med meg for tiden, i hvert fall misliker jeg at kjolene mine ikke sitter som de burde, så litt mindre chips vin og litt mer selvdisiplin er alt som skal til, og det ordner seg nok, så lenge man ikke feier problemene under teppe før de blir til fjell. En liten vektøkning som skyldes latskap, er lettere å ta tak i, enn å feie sine latskapsproblemer under teppe i lengre tid, alt som skal til er fokus og å ta på alvor, at feks buksene man har brukt i flere år, plutselig strammer.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Madelenemie skrev:

Hei!

Det med vekt er oppsumert så enkelt som at er man 160 cm så skal man veie ca 50 kg.

Er man 170 cm skal man være ca 60 kg.

Det har jeg aldri hørt om. 

Anonymkode: 40cc6...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Nei Coca Cola er ikke sunt. Bare sukker. Jeg har ikke smakt det på mange år. Synes det blir for søtt.

Det er ufattelig mye sukker i colaen. Jeg var helt avhengig av sukkeret for å holde meg oppe å gå trodde jeg. Jeg kom i humør av sukkerkicket.  Men så begynte noen rundt meg å ville ta fra meg colaen og de begynte å forklare meg hvor ille forbruket mitt var. Jeg nektet å høre på det. Fikk også høre kommentarer om at jeg var blitt feit i magen og på sidene av magen. Jeg nektet å høre. Men så ble jeg så lei av magesmertene og når jeg så meg i speilet så det faktisk helsemessig usunnt ut. Men jeg ville likevel benekte det. Helt til jeg leste om det livsfarlige magefettet på nettet og hvordan det innvirket på kroppen. Tenkte å ta bilder av magen uten klær før cola kuttet men orker ikke for jeg trodde ikke at jeg ville få mindre mage og jeg følte smerter og følte meg syk. Men etter en måned uten cola så følte jeg ingen magesmerter og følte meg bra. Jeg tror at jeg mulig kunne ha utviklet sukkersyke eller andre problemer om jeg ikke hadde stoppet. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
2 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Det med vekt er oppsumert så enkelt som at er man 160 cm så skal man veie ca 50 kg.

Er man 170 cm skal man være ca 60 kg.

Selv er jeg blitt så glad i god mat og drikke, og så forelsket at jeg selv om jeg er under 160 cm, nå befinner meg over 50 kg.

Dette oppdaget jeg først da jeg veide min fantastiske kattunge, som noen mener er tykk....fordi han ikke ville stå på vekten, måtte jeg på vekten, med og uten katt, så fant jeg både ut av hans vekt og min vekt.

Han er slank og grassiøs som en antilope, verre er det med meg for tiden, i hvert fall misliker jeg at kjolene mine ikke sitter som de burde, så litt mindre chips vin og litt mer selvdisiplin er alt som skal til, og det ordner seg nok, så lenge man ikke feier problemene under teppe før de blir til fjell. En liten vektøkning som skyldes latskap, er lettere å ta tak i, enn å feie sine latskapsproblemer under teppe i lengre tid, alt som skal til er fokus og å ta på alvor, at feks buksene man har brukt i flere år, plutselig strammer.

Bullshit! En på 160 cm og 50 kg er tynnere og har lavere bmi enn en på 170 cm og 60 kg! Jeg er perfekt når jeg veier 65-70 og jeg er 160 cm med pupper Og muskler!!! Innlegg som dine trigger spiseforstyrrelser!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, Kayia skrev:

Skal jeg være ærlig tror jeg du greier å få kontroll over kiloene (grammene?) du trenger å gå ned uten å rapportere ukentlig på dol  :)

Grunnen til at jeg reagerer er at det med jevne mellomrom kommer innlegg fra personer som sliter med mat like mye som vekten, og jeg tror det er vanskelig å formidle at fokus på vekt er uviktig men at fokus på en sunn kropp er viktig, dersom man ukentlig gjør det motsatte selv ;) 

 

Fokus på sunn kropp er det viktigste ja. Derfor vi har ukas trening 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Madelenemie skrev:

Det med vekt er oppsumert så enkelt som at er man 160 cm så skal man veie ca 50 kg.

Er man 170 cm skal man være ca 60 kg.

Det er mer slingringsmonn enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg aldri hørt om. 

Anonymkode: 40cc6...534

Det har jeg hørt om. Men vet ikke om det stemmer. Tror det er inviduellt dette med hvor mye man skal veie. Muskler veier mer enn fett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thebutterfly skrev:

Det har jeg hørt om. Men vet ikke om det stemmer. Tror det er inviduellt dette med hvor mye man skal veie. Muskler veier mer enn fett. 

Det kommer også an på benbygningen.

Anonymkode: 40cc6...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...