Gå til innhold

Hvor mange kilo er dere og hvor høy?


Thebutterfly

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

165 cm og 48 kg! Høres lite ut men er faktisk veldig tjukk med ridebukselår på så lav vekt, tro det eller ei! 

Anonymkode: 07eb1...77c

Jeg  var 166 og 47 kg for et års tid siden, og vet med sikkerhet at det er umulig å være tjukk med den vekten. Det som imidlertid skjer når man har så lite underhudsfett er at kroppsfasongen styres veldig av skjelettet, og for min del så det ut som jeg var veldig tynn med brede skuldre. Kanskje hoftene dine blir mer framtredne?

Jeg så dessuten langt mer rynkete ut enn når jeg nå er 5 kg tyngre, og fikk hengerumpe. Dette hang selvfølgelig sammen med at man få mer løshud når det ikke er noe fett som "fyller i". 

Jeg var aldri i tvil om at jeg var tynn, og trodde ikke et sekund at jeg var tykk. Det er ikke et godt tegn at du tenker at du er tykk, jeg tenker nok at du har en form for spiseforstyrrelse når du tenker sånn.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 165 cm lang og veier 52 kg, men det forteller ingenting om hvor sunn kroppen min er. Jeg har et lavt aktivitetsnivå og spiser lite, altså ikke så veldig sunt. For 5 år siden veide jeg det samme, hadde et høyt aktivtetsnivå og spiste mye, altså en sunnere kropp. 

Det er uansett ikke bra å være undervektig eller overvektig uansett hvor mye man overbeviser seg selv at man har en bra/sunn kropp selv om man veier for lite eller for mye og så lenge man er fornøyd så er det bra/sunt. 

Mange som blir syke blir mindre aktive av sykdommen, men de spiser like mye som de alltid har gjort og kanskje mer. Aktivitet og kosthold henger sammen med vekten. Hvis det hadde vært slik at medisiner gjør at du legger på deg så og så mye, så ville det jo vært enkelt å bare tatt medisiner slik at du fikk nok næring. Det ville også vært slik at de som sliter med undervekt og eldre som ikke klarer å få i seg så mye mat som de trenger bare kunne tatt en medisin så hadde de ikke hatt det problemet. Litt satt på spissen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...