Gå til innhold

Julepresang til 7mnd baby


Dorthe

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med hva jeg skal kjøpe til yngste barnebarnet mitt på 7 mnd.  Hun har en storesøster på tre år og hun arver alt tøyet etter henne og alt en baby trenger.  Den eldste har jeg kjøpt dyne til.  Det er helt håpløst, de bruker stort sett bare ulltøy og det er like brukbart fremdeles så klær er helt uaktuelt for hun har mer enn nok.  
Jeg har spurt dattera mi og hun sier at babyen trenger ingen ting.  Så om noen kunne foreslå noe som er kjekt å ha her, blir jeg glad.  Hun skal ikke begynne i barnehagen før august så barnehageting er helt uaktuelt før bursdagen hennes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Dorthe skrev:

Godt forslag, men den eldste har en rød brannbil allerede som har og fremdeles er veldig populær.

H*n må ha si egen. Om kort tid raser de rundt med hver sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror faktisk ikke at hun har konto og uansett har jeg ikke lov til å sette inn penger der.  Jeg måtte ha datteren min sin underskrift for å opprette et OBOS - medlemsskap til henne.  Det måtte jeg ikke for to år siden til et av de andre barnebarna,

10 minutter siden, Lillemus skrev:

Penger på konto, ungen selv skjønner jo ingenting av det ennå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Kayia skrev:

Mummiservice :) 

Når de er 7 mnd registrerer de ikke hva de får, men når de blir større syns de det er artig at bestemor kjøpte et eget til bare dem :) 

https://www.tilbords.no/merkevarer/?Brand=Moomin&gclid=EAIaIQobChMI7KCrs9f75QIVFOWaCh0nEQtREAAYASAAEgJXBvD_BwE

Jeg har faktisk sett på mummi for storesøster har fått noen deler.

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dorthe skrev:

Jeg har faktisk sett på mummi for storesøster har fått noen deler.

Enda en god grunn til å gi dette - om få år skal jo alt sammelignes, type "hvorfor har hun fått ...  når ikke jeg..." :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Mummiservice

ServiSe.

Jeg er litt overfølsom for den feilen etter å ha hengt mye på Finn.no for å bli kvitt glass og porselen fra et dødsbo. 

Ellers høres barneservice ut som noe - eh - interessant 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, laban skrev:

ServiSe.

Jeg er litt overfølsom for den feilen etter å ha hengt mye på Finn.no for å bli kvitt glass og porselen fra et dødsbo. 

Ellers høres barneservice ut som noe - eh - interessant 😊

Rettelse godkjent! :) 

Har et par tre andre ord også, som jeg systematisk skriver feil. Bryllup feks, fristende med en ekstra p der :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barneservise med navn har jeg gitt til flere barn med stor suksess.

https://www.babydesign.no/butikk-2/

Du må kanskje gi til storesøster også da, det er vel noe med det Kayia sier at de kan sammenligne. Har enebarn jeg, selv er jeg storesøster med mange års forsprang på småsøsken, så det har jeg ikke så god snøring på 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Dorthe skrev:

Jeg tror faktisk ikke at hun har konto og uansett har jeg ikke lov til å sette inn penger der.  Jeg måtte ha datteren min sin underskrift for å opprette et OBOS - medlemsskap til henne.  Det måtte jeg ikke for to år siden til et av de andre barnebarna,

 

Det er da ingenting i veien for å sette inn penger på en annens konto om du har kontonummeret? Det gjør du jo bare i nettbanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Dorthe skrev:

Jeg tror ikke det er laget noen konto på de jentene, jeg tror de prioriterer å betale ned på huslån.  

Kjekt om foreldrene oppretter konto for unger og sette inn pengegaver etterhvert som de kommer, selv om de ikke sparer noe fast selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men jeg tror ikke noen av dem som har fått noen pengegaver.  Vi har vært tre sett med besteforeldre og ingen onkler med spesielt god råd heller 😉.  Siden jeg er mormora så er det jeg som får ønskene på de store tingene.  Fra sønnen min kommer det aldri et ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Dorthe skrev:

Enig, men jeg tror ikke noen av dem som har fått noen pengegaver.  Vi har vært tre sett med besteforeldre og ingen onkler med spesielt god råd heller 😉.  Siden jeg er mormora så er det jeg som får ønskene på de store tingene.  Fra sønnen min kommer det aldri et ønske.

Høres ut som det ikke er nødvendig å stresse med opprettelse av konto ennå. Kanskje de blir et behov ført når de vokser til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...