Gå til innhold

Hvilken løsning på rom til barna


Glitter

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal flytte i ny bolig med tre soverom. Har to barn på 8 og snart 5 som er hos meg annen hver helg og etter hvert når jeg blir bedre psykisk skal de være hos meg mer. 

De er vant til å dele rom og dermed ikke vant til å sove alene. Først tenkte jeg de skulle få hvert sitt rom, men så ble jeg usikker. Kanskje det er best at de har ett soverom og ett lekerom? 

Tenker på siden de ikke er så veldig mye hos meg så er det kanskje best at de får beholde tryggheten ved å dele rom enn så lenge så kan de få hvert sitt når de blir eldre heller. Ser vel for meg at 8-åringen gjerne vil ha eget rom, men han yngste tror jeg fort kan føle det utrygt å sove alene. Han har tatt skade av at jeg da han var under to år ble brått borte fra han i form av at det gikk fra at han bodde hos meg 70% av tiden og jeg ble innlagt og siden har ikke han eller storebroren bodd hos meg. Han eldste var jo eldre og selv om det har preget han også så kunne jeg forklare han ting da ting ble som de ble. De har vært hos min mor annen hver helg hvor jeg har vært i lamme og nå i sommer først begynte vi med at de overnattet hos meg. Så jeg ser for meg at lillebror trenger at storebror sover på samme rom. 

Samtidig vil det kanskje bare være en overgang? 

Hva ville dere gjort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes jeg det var en god idé at de deler soverom og har et lekerom i tillegg, særlig når de er vant til å dele. Kanskje du kan høre med femåringen hva han foretrekker? Antar det er større sannsynlighet for at åtteåringen ønsker eget rom, men antakelig synes han (enn så lenge) det er helt greit å dele også. Tenker tryggheten er aller viktigst for minstemann.

 

Dette er bare mine høyst ufaglige betraktninger om saken ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...