Gå til innhold

Ivf med donor


Ellii

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil dele min historie kort og godt. Har en kjæreste/samboer på 33 år. Han har 2 barn fra tidligere og ønsket seg ikke flere "egne" barn. Jeg er 36 , ingen barn, har ingen familie i Norge utenom min mamma. Ønsket meg barn en stund nå, men på grunn av helsemessige grunder fikk det ikke til . Min samboer sier ok til at jeg går gjennom ivf behandlingen og får barn med donor.Jeg synes det er veldig rart ,blir ofte lei meg. Har egentlig satt i gang prosessen ved å søke politiattest og skrevet under på egenerklæring som ble sendt videre . I løpet av noen få måneder blir behandlingen satt i gang... men da tenker jeg at det blir helt feil å være med person som ikke ønsker barn og familie med meg. Hele situasjonene er jo bare på tryne, men følelsene er jo der og jeg er bare lei meg hele tiden .Tenker at jeg må nokk slippe det forholdet snart og tenke på mitt.Er det noen her som har gått gjennom ivf behandlingen og er enslig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellii skrev (34 minutter siden):

Hei, jeg vil dele min historie kort og godt. Har en kjæreste/samboer på 33 år. Han har 2 barn fra tidligere og ønsket seg ikke flere "egne" barn. Jeg er 36 , ingen barn, har ingen familie i Norge utenom min mamma. Ønsket meg barn en stund nå, men på grunn av helsemessige grunder fikk det ikke til . Min samboer sier ok til at jeg går gjennom ivf behandlingen og får barn med donor.Jeg synes det er veldig rart ,blir ofte lei meg. Har egentlig satt i gang prosessen ved å søke politiattest og skrevet under på egenerklæring som ble sendt videre . I løpet av noen få måneder blir behandlingen satt i gang... men da tenker jeg at det blir helt feil å være med person som ikke ønsker barn og familie med meg. Hele situasjonene er jo bare på tryne, men følelsene er jo der og jeg er bare lei meg hele tiden .Tenker at jeg må nokk slippe det forholdet snart og tenke på mitt.Er det noen her som har gått gjennom ivf behandlingen og er enslig? 

Jeg har ikke gjennomgått en slik behandling, men ville bare si meg enig i at det var en merkelig oppførsel av samboeren din. Hvordan tenker han egentlig om dette - at dersom det skulle bli slutt mellom dere så har han i alle fall ikke ett barn til å måtte ta vare som alenefar? Han har ikke sterilisert seg uten at du vet om det?

Har du annet nettverk enn din mor som kan stille opp litt for deg om du får et barn? For at det er tøft å få et barn er det ingen tvil om, men for de aller fleste er det jo også livets største glede. :) Ønsker deg lykke til, uansett hva du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja han må du bare gå i fra fortere enn svint. Det kommer jo uansett å bli slutt når det eventuelle barnet kommer. Mange går jo fra hverandre etter de får barn SAMMEN. Tenk når dere liksom skal være en familie med en mann som ikke ville være far i utgangspunktet. Helt absurd. Du er ung nok til å finne en mann som kan være donoren din. Jeg var 36 når jeg møtte far til mitt barn og 37 når jeg fikk det. Gikk fort, og det kan det gjøre med deg. 

Anonymkode: c273a...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly

Mener han at du kan få barn med donor og dersom det blir slutt så vil han fraskrive seg omsorgen? 

Er han mulig sterilisert/steril siden han ikke kan være med på å få et barn uten at du velger donor? 

Hvis han er steril så forstår jeg valg med donor. Hvis han ikke er steril så forstår jeg det ikke. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...