Gå til innhold

Øke melkeproduksjon


Kathinka

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ammer fortsatt sønnen min på 14 mnd'er. Nå har han halsbetennelse og har derfor ikke spist noe særlig. Jeg pumpet meg ikke de to dagene han ikke spiste i det hele tatt, bare melket vekk den verste sprengen. Nå i dag spiser han litt men ikke som vanlig(4-5 ganger i døgnet normalt, 2 nå). Men slv om han spiser mindre er puppen nesten tom. Jeg vil gjerne ha tilbake melken igjen, siden det er hans (og min:) beste kos.

Er det mulig å få opp melkeproduksjonen selv om sønnen min er så pass gammel og det er så lite?

Burde jeg såfall pumpe meg etter han har drukket puppen tom?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan tenke meg at det fremdeles er snakk om "tilbud og etterspørsel"?!

Altså, la ham få komme til puppen så ofte du/han vil/orker, evt.pumpe for å ytterligere øke mengden.

Tror....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære Kathinka,

Ja det er fullt mulig å øke melkemengden igjen. Den beste hjelpen får du hvis barnet har lyst til å suge, tilby ofte men ikke mas med det da et såpass stort barn kan reagere med å ikke ville ha. Det andre alternativet er å pumpe. Noen ganger mister barnet interessen når det er lite melk igjen. Vi får håpe at har er så gla i kosen at han vil fortsette.

Informasjon via internett erstatter ikke

konsultasjon med lege eller annet kvalifisert

medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp ibrevet bør du rådføre

deg med din kontaktperson i det offentlige

helsevesen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...