Gå til innhold

Min mann gratulerte ikke sønnen min med dagen av en årsak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er moren og reagerer gjerne litt hardt på det. Men min mann fortalte at han sendte ingen gratulasjonshilsen/ ingen ord på hans dag. Årsaken var at han hadde tatt han med på en reise og han takket ikke for reisen etter turen. Sønnen bor hos faren. Men min sønn er sånn. Han glemmer ofte å si takk selv om han setter pris på noe. Jeg forklarte at min sønn har sagt til meg at han var veldig glad for turen og satte pris på det. 

I etterkant hadde sønnen bursdag. Og han sendte ingen hilsen til han i form av ord som gratulerer. Jeg forventet ikke gave til han men han kunne skrevet gratulerer istedet for å protestere over han for at han ikke takket. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 987ab...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er moren og reagerer gjerne litt hardt på det. Men min mann fortalte at han sendte ingen gratulasjonshilsen/ ingen ord på hans dag. Årsaken var at han hadde tatt han med på en reise og han takket ikke for reisen etter turen. Sønnen bor hos faren. Men min sønn er sånn. Han glemmer ofte å si takk selv om han setter pris på noe. Jeg forklarte at min sønn har sagt til meg at han var veldig glad for turen og satte pris på det. 

I etterkant hadde sønnen bursdag. Og han sendte ingen hilsen til han i form av ord som gratulerer. Jeg forventet ikke gave til han men han kunne skrevet gratulerer istedet for å protestere over han for at han ikke takket. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 987ab...ca7

Jeg tenker at denne mannen er noe spesiell. Men det vet du sikkert selv.

Anonymkode: 74057...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker at denne mannen er noe spesiell. Men det vet du sikkert selv.

Anonymkode: 74057...42a

Jepp han er noe spesiell som må oppføre seg på den måten. Skal si meg enig i det. Tenker på å si det til han. Jeg reagerte mer med sjokk da han fortalte til meg at han ikke hadde gratulert min sønn med vilje. 

Anonymkode: 987ab...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jepp han er noe spesiell som må oppføre seg på den måten. Skal si meg enig i det. Tenker på å si det til han. Jeg reagerte mer med sjokk da han fortalte til meg at han ikke hadde gratulert min sønn med vilje. 

Anonymkode: 987ab...ca7

Jeg synes både at sønnen din bør få tydelig tilbakemelding om at man takker når det er grunn til det, - og at mannen din helst ikke skulle ha sanksjonert den manglende takkingen. Sønnen din kan godt få vite at voksne også kan bli skuffet dersom han ikke takker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at nesten akkurat dette har jeg lest her inne før. Enten er det flere med samme "problem", eller så har dere vært igjennom dette flere ganger allerede.  

Jeg gidder ikke legge inn en innsats for å glede noen hvis de ikke forteller meg at de ble glade for det. Det er ikke veldig vanskelig å si takk. En annen ting er jo hvorvidt sønnen din bryr seg nevneverdig om å ikke få gratulasjon på selve dagen. Det hadde ikke jeg tenkt noe videre over ihvertfall. Jeg tviler på at denne "straffen" får sønnen din til å begynne å si takk. Uansett syns jeg det er en merkelig ting å henge seg opp i. Mannen din vil ikke gratulere, sønnen din vil ikke takke, ikke noe å bry seg om, tenker jeg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er moren og reagerer gjerne litt hardt på det. Men min mann fortalte at han sendte ingen gratulasjonshilsen/ ingen ord på hans dag. Årsaken var at han hadde tatt han med på en reise og han takket ikke for reisen etter turen. Sønnen bor hos faren. Men min sønn er sånn. Han glemmer ofte å si takk selv om han setter pris på noe. Jeg forklarte at min sønn har sagt til meg at han var veldig glad for turen og satte pris på det. 

I etterkant hadde sønnen bursdag. Og han sendte ingen hilsen til han i form av ord som gratulerer. Jeg forventet ikke gave til han men han kunne skrevet gratulerer istedet for å protestere over han for at han ikke takket. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 987ab...ca7

Sønnen gidder ikke takke og får derfor ingen gratulasjon på dagen. Jeg skjønner mannen din, men det er en barnslig reaksjon. Men nå er vel det forholdet der ganske betent fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er skikkelig barnslig av en voksen mann at helt bevisst lar være å gratulere stesønnen med dagen for å straffe han for manglende takking. Den manglende takkingen kan man gjerne adressere på annen måte og i en annen setting, men det er ingen grunn til å tro at manglende gratulasjon er en hensiktsmessig måte å få folk til å bli flinkere til å takke. Så manglende bursdagshilsen vil derfor neppe ha noen positiv effekt på gutten - alt det gjør er å fremstille kun den voksne i et ufordelaktig lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er det en eller flere sønner her?  Ser at det er snakk om stesønn, men forstår ikke om det var sønn eller stesønn som ikke takket for en tur og fikk derfor ingen bursdagshilsen.  Bor sønnen med faren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (35 minutter siden):

Er det en eller flere sønner her?  Ser at det er snakk om stesønn, men forstår ikke om det var sønn eller stesønn som ikke takket for en tur og fikk derfor ingen bursdagshilsen.  Bor sønnen med faren?

Trådstarer bor med en mann, men han er ikke sønnens far, sønnen bor hos far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

Trådstarer bor med en mann, men han er ikke sønnens far, sønnen bor hos far.

Da forstår jeg, men da jeg ikke har hørt om denne familien før har jeg ingen anelse om hvor gammel sønnen er.  Det er nok noe mer på gang her enn gratulasjoner med en bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (37 minutter siden):

Da forstår jeg, men da jeg ikke har hørt om denne familien før har jeg ingen anelse om hvor gammel sønnen er.  Det er nok noe mer på gang her enn gratulasjoner med en bursdag.

Sønnen er i 20-årene og ja, det ligger en del bakenfor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 23.13):

Jeg er moren og reagerer gjerne litt hardt på det. Men min mann fortalte at han sendte ingen gratulasjonshilsen/ ingen ord på hans dag. Årsaken var at han hadde tatt han med på en reise og han takket ikke for reisen etter turen. Sønnen bor hos faren. Men min sønn er sånn. Han glemmer ofte å si takk selv om han setter pris på noe. Jeg forklarte at min sønn har sagt til meg at han var veldig glad for turen og satte pris på det. 

I etterkant hadde sønnen bursdag. Og han sendte ingen hilsen til han i form av ord som gratulerer. Jeg forventet ikke gave til han men han kunne skrevet gratulerer istedet for å protestere over han for at han ikke takket. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 987ab...ca7

Det at din mann ikke gratulerte din voksne sønn med bursdagen er en bagatell.  Det kan ikke skade noen, unntatt at det ser ut til at du lar det skade deg.  Jeg har ikke fulgt med og er ikke inne i dine familierelasjoner, men ta et oppgjør med deg selv her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 23.13):

Hva tenker dere? 

Ønsker du et ærlig svar? I såfall tenker jeg at dere alle tre reagerer veldig umodent.

Å la være å takke når man blir påspandert en utenlandsreise er både uhøflig og umodent, og å sanksjonere denne utakknemligheten ved å la være å gratulere er å svare på den samme umodne måten. Å få sjokk over hvordan denne farsen utspiller seg er også en umoden reaksjon.

Dere burde alle tre gå på familievernkontoret sammen og lære dere å løse konflikter gjennom dialog med hverandre før relasjonene dere i mellom ødelegges ytterligere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (1 time siden):

Ønsker du et ærlig svar? I såfall tenker jeg at dere alle tre reagerer veldig umodent.

Å la være å takke når man blir påspandert en utenlandsreise er både uhøflig og umodent, og å sanksjonere denne utakknemligheten ved å la være å gratulere er å svare på den samme umodne måten. Å få sjokk over hvordan denne farsen utspiller seg er også en umoden reaksjon.

Dere burde alle tre gå på familievernkontoret sammen og lære dere å løse konflikter gjennom dialog med hverandre før relasjonene dere i mellom ødelegges ytterligere.  

Godt oppsummert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...