Gå til innhold

Dere som har barnebarn fra et separert forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to barn sammen med min eks. Han fikk et barn på nytt igjen med en ny dame etterpå. 

Tankene mine svirret litt om hvilke følelser farmoren og familien hans får for den nye situasjonen hans kontra ungene vi har sammen. 

Farmor sa i et selskap datteren var i at hun var lykkeligere nå når faren hadde møtt en ny dame og fått familie med henne. Jeg er glad i din mor , men jeg liker den nye damen til din far sa hun. Jeg er lykkelig med at det ble slutt mellom dine foreldre for din far var ikke lykkelig sammen med din mor. Og ikke din mor med din far heller. 

Begynte dermed å tenke tanker som : vil familien hans føle mer for hans nye situasjon og barn? Eller vil de uansett føle like mye for barna han har med den feile dama / meg ? 

Jeg er ikke bestemor selv og klarte ikke helt å sette meg inn i dette. Men tror at jeg ville såklart ha like sterke følelser for alle barna. 

Anonymkode: f5e86...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har to barn sammen med min eks. Han fikk et barn på nytt igjen med en ny dame etterpå. 

Tankene mine svirret litt om hvilke følelser farmoren og familien hans får for den nye situasjonen hans kontra ungene vi har sammen. 

Farmor sa i et selskap datteren var i at hun var lykkeligere nå når faren hadde møtt en ny dame og fått familie med henne. Jeg er glad i din mor , men jeg liker den nye damen til din far sa hun. Jeg er lykkelig med at det ble slutt mellom dine foreldre for din far var ikke lykkelig sammen med din mor. Og ikke din mor med din far heller. 

Begynte dermed å tenke tanker som : vil familien hans føle mer for hans nye situasjon og barn? Eller vil de uansett føle like mye for barna han har med den feile dama / meg ? 

Jeg er ikke bestemor selv og klarte ikke helt å sette meg inn i dette. Men tror at jeg ville såklart ha like sterke følelser for alle barna. 

Anonymkode: f5e86...37e

Jeg synes din eks-svigermor høres klok ut. :) Det kommer selvfølgelig litt an på måten det ble sagt på, men om det ble sagt på en hyggelig og velmenende måte så synes jeg hun er klok. Hun sier at hun fremdeles er glad i deg, men gir de voksne barnebarna også innsikt i at hun er glad i sin nye svigerdatter - det viser da at hun har et stort hjerte? Hun har observert at din eksmann og du ikke hadde det godt sammen og det er klart hun dermed blir lykkelig når han finner en partner han har det godt sammen med. Jeg tror ikke hun blir noe mindre glad i de barnebarna hun har fra ditt ekteskap med sønnen enn i de yngre barnebarna sine. :) Har hun sagt eller gjort noe som skulle tilsi det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (43 minutter siden):

Jeg synes din eks-svigermor høres klok ut. :) Det kommer selvfølgelig litt an på måten det ble sagt på, men om det ble sagt på en hyggelig og velmenende måte så synes jeg hun er klok. Hun sier at hun fremdeles er glad i deg, men gir de voksne barnebarna også innsikt i at hun er glad i sin nye svigerdatter - det viser da at hun har et stort hjerte? Hun har observert at din eksmann og du ikke hadde det godt sammen og det er klart hun dermed blir lykkelig når han finner en partner han har det godt sammen med. Jeg tror ikke hun blir noe mindre glad i de barnebarna hun har fra ditt ekteskap med sønnen enn i de yngre barnebarna sine. :) Har hun sagt eller gjort noe som skulle tilsi det?

Nei, hun har ikke sagt noe som skal tilsi det :) . Jeg håper da inderlig ikke at det er tilfelle. Nye forholdet kan også ryke og da blir det jo den samme situasjon igjen. Jeg er ikke bestemor selv men vil ikke tro at man gjør forskjell på sine barnebarn uansett. Men tanken kunne ta meg litt etter at hun nevnte at hun var lykkeligere av at vi gikk hver våre veier. Og at han fikk en ny situasjon. 

Anonymkode: f5e86...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har to barn sammen med min eks. Han fikk et barn på nytt igjen med en ny dame etterpå. 

Tankene mine svirret litt om hvilke følelser farmoren og familien hans får for den nye situasjonen hans kontra ungene vi har sammen. 

Farmor sa i et selskap datteren var i at hun var lykkeligere nå når faren hadde møtt en ny dame og fått familie med henne. Jeg er glad i din mor , men jeg liker den nye damen til din far sa hun. Jeg er lykkelig med at det ble slutt mellom dine foreldre for din far var ikke lykkelig sammen med din mor. Og ikke din mor med din far heller. 

Begynte dermed å tenke tanker som : vil familien hans føle mer for hans nye situasjon og barn? Eller vil de uansett føle like mye for barna han har med den feile dama / meg ? 

Jeg er ikke bestemor selv og klarte ikke helt å sette meg inn i dette. Men tror at jeg ville såklart ha like sterke følelser for alle barna. 

Anonymkode: f5e86...37e

Jeg støtter Lillemus sitt syn, men vil legge til at du må huske at hun er bestemor via sin sønn, og hun blir jo derfor like glad i alle hans barn ikke sant, uavhengig av hvem mor til hans barn er.

Jeg syns også hun har formulert seg klokt her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan til en viss grad forså om du ble litt støtt  over at «alle» er enige om at dere ikke var en god match, og at din eks. derfor har det bedre med en annen. Kan oppfattes som at det var deg det var noe galt med. Men det er jo ikke det hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (På 10.10.2021 den 19.39):

Jeg kan til en viss grad forså om du ble litt støtt  over at «alle» er enige om at dere ikke var en god match, og at din eks. derfor har det bedre med en annen. Kan oppfattes som at det var deg det var noe galt med. Men det er jo ikke det hun sier.

Ja jeg ble litt støtt. Tenkte på at jeg egentlig ikke skulle vært i livet hans i det hele tatt, og at hun tenkte at hun liker den nye men glad i meg... det tenkes som om det var meg det var noe galt med. Men jeg tenker ikke noe særlig på det. Jeg vet at meg og faren ikke fikk det til sammen. Jeg slet i forholdet. Han slet. Men vi skulle ha tatt oss sammen og fått det til med tanke på det fine vi hadde sammen: barna,  men det hadde sikkert aldri fungert likevel kanskje. 

 

Anonymkode: f5e86...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (På 10.10.2021 den 19.39):

Jeg kan til en viss grad forså om du ble litt støtt  over at «alle» er enige om at dere ikke var en god match, og at din eks. derfor har det bedre med en annen. Kan oppfattes som at det var deg det var noe galt med. Men det er jo ikke det hun sier.

Det smarteste trekket av henne var å ikke kommentere at bruddet var bra mener jeg. Men hun mente det nok bra som de andre sier her. 

Anonymkode: f5e86...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...