Gå til innhold

Personlig trener = trening


hipohopp2022

Anbefalte innlegg

hipohopp2022
Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg er delvis enig med henne. Men jeg håper at du gjennom å være her kan oppnå bedre innsikt og bedre forutsetninger til å jobbe med sykdommen din. 

Vi er mange på forumet som har lært mye av å være her, og som kanskje ikke alltid har brukt forumet direkte konstruktivt. Og noe som har endret meg har vært tilbakemeldinger jeg i første omgang oppfattet som ufine. Noen kommentarer og angripelser har vært kun ufint hets, men da hovedsakelig av AB-brukere.

Det var en svært ufin kommentar hun kom med. Slikt ville jeg aldri skrevet eller snakket til noen som LIGGER NEDE!!!!!!!!!! SKAM deg frosken. Håper du har det bra med deg selv!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hipohopp2022
Vhanja skrev (6 timer siden):

Nei, de kan ikke nekte deg det. Men det kan i verste fall føre til tvangsinnleggelse. Det er ditt valg om du ønsker å ta det den veien.

Det går den veien…… dersom det ikke skjer noe magisk innen fredag…. Sorgens dag!!!! ‘Sykdommen’ har tatt over, jeg har ingen kontroll lenger. Verste dagen på lenge!!!!!!!…………⚠️⚠️!!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (4 timer siden):

Det er også en risiko at folk i for stor grad tror på det du skriver, og at du dermed må fortsette i samme spor - helt uavhengig av hva som rent faktisk foregår i livet

Kan det være at hun overdriver eller lyver om tilstanden sin?

Anonymkode: 19434...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan det være at hun overdriver eller lyver om tilstanden sin?

Anonymkode: 19434...936

Det har jeg også begynt å lure på, i det ene øyeblikket påstår hun at hun er frisk som en fisk og ikke feiler noe som helst, for i det neste å si at hun har mistet all kontroll og at sykdommen har tatt helt over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Det har jeg også begynt å lure på, i det ene øyeblikket påstår hun at hun er frisk som en fisk og ikke feiler noe som helst, for i det neste å si at hun har mistet all kontroll og at sykdommen har tatt helt over. 

Det sitter veldig langt inne og skrive at man har mistet kontroll over noe som man inderlig har lyst og ha kontroll på. Det er slik anoreksi fungerer. Og når du er under påtvungen helsekontroll har du ingenting du skulle ha sagt hvis legen bestemmer noe. Ganske skuffet over deg lillemus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (4 minutter siden):

Det har jeg også begynt å lure på, i det ene øyeblikket påstår hun at hun er frisk som en fisk og ikke feiler noe som helst, for i det neste å si at hun har mistet all kontroll og at sykdommen har tatt helt over. 

Du trenger forresten ikke og omtale meg i 3 person. Jeg er er menneske med følelser! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan det være at hun overdriver eller lyver om tilstanden sin?

Anonymkode: 19434...936

Det er helt umulig å vite. Men uansett er bruken av dol lite konstruktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
frosken skrev (1 time siden):

Det er helt umulig å vite. Men uansett er bruken av dol lite konstruktiv.

Hvem er du til og bedømme hvem som har nytte og ikke? Hva bakgrunn har du for dette? Har du doktorgrad i medisin eller en høyt kvalifiserende psykiater? Jeg har ingen plikt til og oppgi mine grunner for og være her. Nå som du vet at jeg er syk, kan du være litt empatisk og vise medfølelse i stedet for og angripe andre! Det er ingen som velger hva livet bringer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nuvel. Nå er det jo du selv som har sådd denne tvilen da, ved å hevde deg frisk og syk om hverandre. Jeg stilte deg bare et legitimt spørsmål. Ingenting frekt eller ufint ved det. Det er et spørsmål du må tåle å få når du har vært så upresis og vinglete. Den ene dagen er du syk, den neste frisk, osv. Hva skal man da tro? Og da er det på sin plass å spørre etter min mening.  

Anonymkode: 19434...936

Det har tatt lang tid for meg og føle og innrømme for meg selv-  at jeg må ta i mot hjelp. Det er jeg som står i det, og da må man få lov å bruke den tiden man trenger. Det hjelper ikke hva andre sier hvis en selv ikke forstår det! Det er ekstremt smertefullt!! Jeg dømmer ikke andre her, selvom det er enkelte ting jeg ikke forstår!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er løgn og overdrivelse, men om det skulle være det vil ikke jeg ta sjansen på å beskylde for det. 

Jeg tror det handler om dårlig innsikt, ønske om bekreftelse på å være "flink"/oppmerksomhet rundt det å være syk og også motstridende tanker rundt om det er så alvorlig som legen mener. Mye ambivalens i forhold til samarbeid. Og null motivasjon til å bli frisk, annet enn motivasjonen bak å ikke bli tvangsinnlagt og tvunget til å gå opp i vekt.

Generelt sett liker jeg ikke å spekulere i om noen overdriver eller lyver. 

Men jeg synes dette er veldig destruktivt og synes jo det er rart at admin ikke tar litt tak. Samtidig er det jo dette med takhøyde her på DOL. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Glitter skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke det er løgn og overdrivelse, men om det skulle være det vil ikke jeg ta sjansen på å beskylde for det. 

Jeg tror det handler om dårlig innsikt, ønske om bekreftelse på å være "flink"/oppmerksomhet rundt det å være syk og også motstridende tanker rundt om det er så alvorlig som legen mener. Mye ambivalens i forhold til samarbeid. Og null motivasjon til å bli frisk, annet enn motivasjonen bak å ikke bli tvangsinnlagt og tvunget til å gå opp i vekt.

Generelt sett liker jeg ikke å spekulere i om noen overdriver eller lyver. 

Men jeg synes dette er veldig destruktivt og synes jo det er rart at admin ikke tar litt tak. Samtidig er det jo dette med takhøyde her på DOL. 

Hvordan ville du følt hvis noen påstod at du løy om din helsetilstand og evt også innleggelsene du har hatt? Og at du gjentatte ganger trenger innleggelser? Ville du blitt såret om noen betvilte din smerte? Jeg har ikke vært psykisk syk før. Min smerte startet i fjor, etter et dødsfall. En destruktiv måte og få bort det vondeste  jeg har opplevd. Jeg føler dere fryser meg ut. Det er ganske vondt det også, selvom jeg ikke kjenner dere. Alle har et behov for å føle at man får «puste» et sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (6 minutter siden):

Hvordan ville du følt hvis noen påstod at du løy om din helsetilstand og evt også innleggelsene du har hatt? Og at du gjentatte ganger trenger innleggelser? Ville du blitt såret om noen betvilte din smerte? Jeg har ikke vært psykisk syk før. Min smerte startet i fjor, etter et dødsfall. En destruktiv måte og få bort det vondeste  jeg har opplevd. Jeg føler dere fryser meg ut. Det er ganske vondt det også, selvom jeg ikke kjenner dere. Alle har et behov for å føle at man får «puste» et sted. 

Jeg har ikke påstått at du lyver. Jeg sa jo at jeg ikke tror du lyver.

Jeg betviler ikke smerten din. Folk reagerer bare litt på tingene du skriver for det er mye fram og tilbake. 

Jeg vil ikke kommentere noe om meg i denne sammenhengen. Men jeg har fått MYE hets her inne, som ofte har blitt moderert vekk.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Glitter skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke påstått at du lyver. Jeg sa jo at jeg ikke tror du lyver.

Jeg bare spurte siden dette har vært en vond dag her inne. Det var egentlig for å sette ting i perspektiv. Men jeg har følt at i hvertfall du forstår meg litt. Og ang ambivalens- ja klart jeg har det. Det er en del av denne sykdommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

Jeg bare spurte siden dette har vært en vond dag her inne. Det var egentlig for å sette ting i perspektiv. Men jeg har følt at i hvertfall du forstår meg litt. Og ang ambivalens- ja klart jeg har det. Det er en del av denne sykdommen. 

Jeg har fått masse hets her inne. Mye personangrep og mye drit. Som har blitt moderert vekk av admin. Har også fått masse kritikk som har vært mer eller mindre konstruktiv. Så ja. Noe bra og noe dårlig. 

Men mesteparten bra. Og du har for det aller meste blitt møtt veldig bra her. Ikke glem det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg har fått masse hets her inne. Mye personangrep og mye drit. Som har blitt moderert vekk av admin. Har også fått masse kritikk som har vært mer eller mindre konstruktiv. Så ja. Noe bra og noe dårlig. 

Men mesteparten bra. Og du har for det aller meste blitt møtt veldig bra her. Ikke glem det. 

 

Vet ikke hva jeg kan forvente meg og ikke, men i dag har det vært en kjip dag både her og utenfor. Dobbel smerte. Hvis dette er så lite konstruktiv og hvis jeg ikke har nytte av og være her- hvorfor får man da snakke om mye annet som er mye verre? Det finnes mye verre ting enn dett- som daglig skrives. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
hipohopp2022 skrev (5 timer siden):

Det går den veien…… dersom det ikke skjer noe magisk innen fredag…. Sorgens dag!!!! ‘Sykdommen’ har tatt over, jeg har ingen kontroll lenger. Verste dagen på lenge!!!!!!!…………⚠️⚠️!!!!! 

Hva slags sykdom snakker du om? Har du spf eller ikke? Du sier at du ikke har det, men nå bruker du jo ordet *sykdommen* om situasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (5 minutter siden):

Vet ikke hva jeg kan forvente meg og ikke, men i dag har det vært en kjip dag både her og utenfor. Dobbel smerte. Hvis dette er så lite konstruktiv og hvis jeg ikke har nytte av og være her- hvorfor får man da snakke om mye annet som er mye verre? Det finnes mye verre ting enn dett- som daglig skrives. 

Det handler vel om hvordan man skriver om ting og slikt. Også er spiseforstyrrelser dessverre slik at en person med spiseforstyrrelse kan trigge en annen. På KG er de skikkelig streng på dette. For streng etter min mening. 

Leit at du har det så tungt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
snusmumeriken96 skrev (1 minutt siden):

Hva slags sykdom snakker du om? Har du spf eller ikke? Du sier at du ikke har det, men nå bruker du jo ordet *sykdommen* om situasjonen...

Jeg må venne meg til det, derfor skriver jeg det. Hva jeg selv føler om det er irrelevant da jeg har 3 dager på meg til og bevise at jeg klarer eller legge inn årene.  Jeg snakker om anoreksi som legen min har gitt meg. Får bare stole på at han vet best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
hipohopp2022 skrev (3 timer siden):

Det er ganske frekt og si noe sånn, om andre. Det satt langt inne å skrive det. Og det har tatt lang lang lang tid og erkjenne det. Slik fungerer denne sykdommen. Kanskje tilegne deg litt mer kunnskap før du kommer med slik spørsmål!! 

Ble sur fordi jeg støtta opp under deg, og du sier at du ikke er syk osv også plutselig sier du at du er det allikevel ? Du lyver jo.. min personlig mening , vel jeg ser litt ned på folk som med egen vilje ødelegger sin egen helse... Du burde logge av doktor line. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
snusmumeriken96 skrev (4 minutter siden):

Ble sur fordi jeg støtta opp under deg, og du sier at du ikke er syk osv også plutselig sier du at du er det allikevel ? Du lyver jo.. min personlig mening , vel jeg ser litt ned på folk som med egen vilje ødelegger sin egen helse... Du burde logge av doktor line. 

Det har tatt tid for meg og erkjenne mitt eget problem! Du burde ikke snakke om så høyt om det som snakker om mye verre ting… og som kan få uheldige konsekvenser for deg og andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...