Gå til innhold

Hvor lenge Kan man holdes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er utrolig vanskelig dessverre, akkurat nå. Hadde jeg i det minste fått permisjon i helgen. Men det får jeg ikke. Det er vanskelig og forstå. 

Anonymkode: 45e75...3f8

Nei, hadde det vært enkelt så hadde du jo ikke vært der du er nå. Det er såpass vanskelig at du trenger den hjelpen du nå får for å klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 time siden):

Nei, hadde det vært enkelt så hadde du jo ikke vært der du er nå. Det er såpass vanskelig at du trenger den hjelpen du nå får for å klare det.

Det hjelper ingenting at en personen henger over meg mens jeg spiser som en hauk. Spiser verken fortere eller mer av den grunn. 

Anonymkode: 45e75...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det hjelper ingenting at en personen henger over meg mens jeg spiser som en hauk. Spiser verken fortere eller mer av den grunn. 

Anonymkode: 45e75...3f8

Jeg synes det er interessant at du henger deg mer opp i ting som irriterer deg eller ting du finner urettferdig enn i farene rundt din egen helsetilstand. Er det en avledningsmanøver for din egen del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er interessant at du henger deg mer opp i ting som irriterer deg eller ting du finner urettferdig enn i farene rundt din egen helsetilstand. Er det en avledningsmanøver for din egen del?

Jeg vil ikke være på sykehus, vil hjem. Dessuten er alt med irriterende. Har tross alt mistet omtrent friheten. Hvor menneskelig er det? 

Anonymkode: 45e75...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil ikke være på sykehus, vil hjem. Dessuten er alt med irriterende. Har tross alt mistet omtrent friheten. Hvor menneskelig er det? 

Anonymkode: 45e75...3f8

Du vet hvorfor, hvis du tenker deg om. Nå er du på vei inn i den trassige spiralen igjen, og dit vil jeg ikke være med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg vil ikke være på sykehus, vil hjem. Dessuten er alt med irriterende. Har tross alt mistet omtrent friheten. Hvor menneskelig er det? 

Anonymkode: 45e75...3f8

Løsningen på dette er å klage til Kontrollkommisjonen. Rettssikkerhet ved tvang – Kontrollkommisjonene i det psykiske helsevern - bokmål.pdf (helsedirektoratet.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Den energien har jeg ikke. Tviler på at jeg blir hørt. 

Anonymkode: 45e75...3f8

Du trenger kun å si fra muntlig til en av de ansatte på avdelingen at du ønsker å fremme en klage. Det tar jo ikke mye energi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (1 minutt siden):

Du trenger kun å si fra muntlig til en av de ansatte på avdelingen at du ønsker å fremme en klage. Det tar jo ikke mye energi. 

Jeg har sagt det at dette gjør meg bedre men har bare fått høre at jeg må bli her. Hvem sitter i kontrollkomisjonen? Overlegen? Da kommer jeg ingen vei

Anonymkode: 45e75...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 time siden):

Du vet hvorfor, hvis du tenker deg om. Nå er du på vei inn i den trassige spiralen igjen, og dit vil jeg ikke være med deg.

Det er en trassig dag… så blir i trassen inntil videre. 

Anonymkode: 45e75...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har sagt det at dette gjør meg bedre men har bare fått høre at jeg må bli her. Hvem sitter i kontrollkomisjonen? Overlegen? Da kommer jeg ingen vei

Anonymkode: 45e75...3f8

Kontrollkommisjonen er en uavhengig klageinstans, ingen av de ansatte på sykehuset er en del av kommisjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (25 minutter siden):

Kontrollkommisjonen er en uavhengig klageinstans, ingen av de ansatte på sykehuset er en del av kommisjonen. 

Takk for tips. Hvor lang tid tar det før jeg får svar da? Og hvor stor er sjansen? 

Anonymkode: 45e75...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Takk for tips. Hvor lang tid tar det før jeg får svar da? Og hvor stor er sjansen? 

Anonymkode: 45e75...3f8

Jeg kan selvfølgelig ikke vite hvor stor sjansen er for at vedtaket omgjøres, det avhenger av hvorvidt kriteriene for tvang foreligger eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
frosken skrev (21 minutter siden):

Jeg kan selvfølgelig ikke vite hvor stor sjansen er for at vedtaket omgjøres, det avhenger av hvorvidt kriteriene for tvang foreligger eller ikke. 

Ok…. 😔

Anonymkode: 45e75...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Takk for tips. Hvor lang tid tar det før jeg får svar da? Og hvor stor er sjansen? 

Anonymkode: 45e75...3f8

I min by er det møte hver onsdag. Det er bare å si du vil klage også vil du få en tlf fra en advokat, behandler vil skrive sin paragrafvurdering og du velger selv om du vil delta på selve møtet eller ikke. 

Men det beste er så klart at du tar imot hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (17 minutter siden):

I min by er det møte hver onsdag. Det er bare å si du vil klage også vil du få en tlf fra en advokat, behandler vil skrive sin paragrafvurdering og du velger selv om du vil delta på selve møtet eller ikke. 

Men det beste er så klart at du tar imot hjelp. 

Så da må jeg uansett være her i helgen? 😣 jeg tror jeg kan klare det selv. Med litt psykolog timer

Anonymkode: 45e75...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så da må jeg uansett være her i helgen? 😣 jeg tror jeg kan klare det selv. Med litt psykolog timer

Anonymkode: 45e75...3f8

Du har jo allerede fått sjansen til å klare det selv. 

Du må nok være der i helgen ja, og være forberedt på at hvis du klager så får du ikke medhold. De fysiske "bevisene" er jo veldig klare tross alt. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (14 minutter siden):

Du har jo allerede fått sjansen til å klare det selv. 

Du må nok være der i helgen ja, og være forberedt på at hvis du klager så får du ikke medhold. De fysiske "bevisene" er jo veldig klare tross alt. 

… jeg skal i en bursdagsfest - rund dag. Det er fullstendig uaktuelt!! 

Anonymkode: 45e75...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

… jeg skal i en bursdagsfest - rund dag. Det er fullstendig uaktuelt!! 

Anonymkode: 45e75...3f8

Det kan du si til Kontrollkommisjonen. Helt bort kastet å si det her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (2 minutter siden):

Det kan du si til Kontrollkommisjonen. Helt bort kastet å si det her inne. 

Jeg er veldig frustrert og lei meg frosken. 

Anonymkode: 45e75...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...