Gå til innhold

Intriger i familien fordi jeg kalte et familiemedlem KANONKULE!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det sprakk for meg etter mye frustrasjon fra personen at jeg skjelte hun ut foran alle og sa rett ut at hun var en kanonkule. Hun har irritert meg lenge og jeg har svelge mange kameler. Det hele endte med at jeg stormet ut. Nå kreve de andre at JEG skal be om unnskyldning😳

Anonymkode: 95e23...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det synes jeg du skal gjøre. Hun kan be om unnskyldning for det hun har gjort som irriterer deg og du kan be om unnskyldning for at du skjelte henne ut foran alle og kalte henne stygge ting. Så kan dere sette dere ned og prate gjennom problemene dere har som voksne folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Ja, det synes jeg du skal gjøre. Hun kan be om unnskyldning for det hun har gjort som irriterer deg og du kan be om unnskyldning for at du skjelte henne ut foran alle og kalte henne stygge ting. Så kan dere sette dere ned og prate gjennom problemene dere har som voksne folk.

Jeg kunne kalt hun mye verre ting da jeg ikke liker hun. Hun har aldri sagt unnskyld for noe som helst. Det er alltid jeg som må skjerpe meg / si unnskyld. Jeg vil ikke engang være i familie med hun. Vi er ikke biologisk. Det sprakk for meg…. Jeg er så irritert at det koker! 

Anonymkode: 95e23...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kunne kalt hun mye verre ting da jeg ikke liker hun. Hun har aldri sagt unnskyld for noe som helst. Det er alltid jeg som må skjerpe meg / si unnskyld. Jeg vil ikke engang være i familie med hun. Vi er ikke biologisk. Det sprakk for meg…. Jeg er så irritert at det koker! 

Anonymkode: 95e23...1cc

Når man sprekker på den måten, så tar man ansvar for det og ber om unnskyldning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (20 minutter siden):

Når man sprekker på den måten, så tar man ansvar for det og ber om unnskyldning. 

For hva? Helt ærlig var det så gale da…?

Anonymkode: 95e23...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For hva? Helt ærlig var det så gale da…?

Anonymkode: 95e23...1cc

Hvis du selv oppriktig mener du ikke har gjort noe du trenger å unnskylde deg for og alt er hennes feil, hvorfor startet du tråden? Hvilke tilbakmeldinger ønsker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (9 minutter siden):

Hvis du selv oppriktig mener du ikke har gjort noe du trenger å unnskylde deg for og alt er hennes feil, hvorfor startet du tråden? Hvilke tilbakmeldinger ønsker du?

Fordi jeg ønsket støtte på at det var greit men det kom jo ikke. Er ikke klar for å si unnskyld. Er sint enda. 

Anonymkode: 95e23...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg ønsket støtte på at det var greit men det kom jo ikke. Er ikke klar for å si unnskyld. Er sint enda. 

Anonymkode: 95e23...1cc

Ja, forstår at det er kjipt når man forventer en støtte man ikke får.

Vi vet jo ingenting om hva hun har gjort så vi har for lite kunnskap til å gi så mye støtte uansett. Men jeg vil si at nesten uansett hva hun har gjort som kan gjøre ditt utbrudd forståelig, så er det voksne å be om unnskyldning for akkurat det. Så spørs det om hun er voksen nok til å be om unnskyldning for det hun har gjort. Eller om dere begge vil klare å sette dere ned og prate om det.

Forstår at du er sint enda, la det gå litt tid så du får kjølt deg litt ned og klarer å se på det hele litt mer objektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (8 minutter siden):

Ja, forstår at det er kjipt når man forventer en støtte man ikke får.

Vi vet jo ingenting om hva hun har gjort så vi har for lite kunnskap til å gi så mye støtte uansett. Men jeg vil si at nesten uansett hva hun har gjort som kan gjøre ditt utbrudd forståelig, så er det voksne å be om unnskyldning for akkurat det. Så spørs det om hun er voksen nok til å be om unnskyldning for det hun har gjort. Eller om dere begge vil klare å sette dere ned og prate om det.

Forstår at du er sint enda, la det gå litt tid så du får kjølt deg litt ned og klarer å se på det hele litt mer objektivt.

Hun kommanderte meg som jeg skulle vært en slave / tjener. Krevde også urimelig ting. Det er egentlig mange ting jeg ikke liker. Jeg vet egentlig jeg gikk over streken. Men er enda sint så vet ikke om jeg vil bli klar for unnskylde. 

Anonymkode: 95e23...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt kan skje når man har tatt i mot dritt fra noen over tid/år og bært på det alene uten å ha sagt noe til vedkommende. En unnskyldning bør være oppriktig, så om du føler for å be om det for måten du gjorde det på, gjør det når det føles riktig for deg. Ingen kan kreve av deg at du unnskylder deg. Den dagen du ber om unnskyldning er det også lurt å si noe om hvordan du har opplevd ting. Hvis vedkommende ikke «møter deg» på det du sier (trenger nødvendigvis ikke å være enig), så hadde jeg sagt noe ala «da tror jeg vi skal ha så liten kontakt som mulig videre».

Anonymkode: 61315...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hun kommanderte meg som jeg skulle vært en slave / tjener. Krevde også urimelig ting. Det er egentlig mange ting jeg ikke liker. Jeg vet egentlig jeg gikk over streken. Men er enda sint så vet ikke om jeg vil bli klar for unnskylde. 

Anonymkode: 95e23...1cc

Mener ikke å unnskylde vedkommende, men kanskje er hun ikke klar over at hun er sånn? Kanskje er hun ikke klar over at hun påvirker deg negativt? Si det til henne. Snakk med henne. Hvis hun ikke blir gjort oppmerksom på det kommer hun nok til å fortsette, dessverre. Sett grenser😊

Anonymkode: 61315...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mener ikke å unnskylde vedkommende, men kanskje er hun ikke klar over at hun er sånn? Kanskje er hun ikke klar over at hun påvirker deg negativt? Si det til henne. Snakk med henne. Hvis hun ikke blir gjort oppmerksom på det kommer hun nok til å fortsette, dessverre. Sett grenser😊

Anonymkode: 61315...265

Jeg har aldri turd å sette hun på plass på den måten du mener jeg bør, men det var et godt råd. Kanskje på en mer saklig måte når jeg klarer det. Jeg er bare så irritert. 

Anonymkode: 95e23...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Sånt kan skje når man har tatt i mot dritt fra noen over tid/år og bært på det alene uten å ha sagt noe til vedkommende. En unnskyldning bør være oppriktig, så om du føler for å be om det for måten du gjorde det på, gjør det når det føles riktig for deg. Ingen kan kreve av deg at du unnskylder deg. Den dagen du ber om unnskyldning er det også lurt å si noe om hvordan du har opplevd ting. Hvis vedkommende ikke «møter deg» på det du sier (trenger nødvendigvis ikke å være enig), så hadde jeg sagt noe ala «da tror jeg vi skal ha så liten kontakt som mulig videre».

Anonymkode: 61315...265

Jeg vil helst ikke være sammen med hun i det hele tatt men hun er en del av familien. Dessverre.

Anonymkode: 95e23...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...