Gå til innhold

Ungdom og høyt bruskonsum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar denne anonym siden det handlet om et av barna.

Ny som tenåringsmamma (eldste), og hadde satt pris på innspill.

Sønnen min kjøper i perioder ganske mye på butikken, spesielt brus. Skulle hente skittentøy på rommet hans (det synes han er ok altså), og fant feks 4 halvannenlitere med brus gjemt under noe klær. Har også kjørt forbi han utenfor butikken flere ganger, der han og kompiser drikker brus. Gjerne av svære flasker (av billig-brus, han er økonomisk! 😂).

Har snakket litt forsiktig om hyppig brusdrikking og sukker knyttet til tannhelse.. men synes dette er vanskelig. Hva er lurt å si/gjøre? Hva skal vi bare overse? 🤷‍♀️  
 

Gutten er svært aktiv i idrett, høy og tynn (om det har noe å si..). Så min «bekymring» handler om høyt sukkerforbruk og dårlige vaner, ikke vekt/kosthold generelt.

Anonymkode: db998...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Gutten er svært aktiv i idrett, høy og tynn (om det har noe å si..). Så min «bekymring» handler om høyt sukkerforbruk og dårlige vaner, ikke vekt/kosthold generelt.

Det mor og far sier går gjerne inn det ene øret og rett ut det andre - er det mulig å ta en prat med trener og få til noe der? En samling hvor trener snakker litt om kosthold og brusdrikking og om at kroppen ikke trenger sukker, men skikkelig næring om man skal prestere på idrettsbanen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (På 2.9.2022 den 8.59):

Det mor og far sier går gjerne inn det ene øret og rett ut det andre - er det mulig å ta en prat med trener og få til noe der? En samling hvor trener snakker litt om kosthold og brusdrikking og om at kroppen ikke trenger sukker, men skikkelig næring om man skal prestere på idrettsbanen?

Det var en god ide, skal lagre meg den bak i hodet! Takk ☺️
Mulig det bare er en periode også 😬🤞🤞 nyvunnen frihet på en måte.

Anonymkode: db998...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...