Gå til innhold

Super løsning


Dorthe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dorthe skrev (23 minutter siden):

Dette synes jeg var en god løsning og nå håper jeg vi klarer å holde liv i det og at de som alltid skriver anonymt, våger å bruke nick 😀

Helt enig! Vi må bare passe på å bruke dette forumet da fremfor det andre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en dårlig løsning:-(  Jeg ønsker ikke at folk som foretrekker å ikke bruke fast nick, skal stenges ute fra et fellesskap 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (50 minutter siden):

Jeg synes det er en dårlig løsning:-(  Jeg ønsker ikke at folk som foretrekker å ikke bruke fast nick, skal stenges ute fra et fellesskap 😞

Veldig synd at noen få anonyme skal få ødelegge for alle, men om man ikke kan få en blokkeringsmulighet for enkelte anonyme og heller ikke utestenger folk som åpenlyst bare troller og starter hat-tråder mot enkelte lidelser over tid så kan i det minste vi andre få et fristed. 

Er man veldig redd for å vise frem nicket sitt så kan man lage seg en ekstra bruker i en annen nettleser som man bruker her inne, ellers så er de andre trådene fullt mulige å hake av for anonym i. Psykiatri og det andre åpne forumet dør neppe ut med det første.

Jeg startet en tråd nylig hvor jeg etterlyste ny badevekt. De som svarte under nick svarte meg skikkelig, mens den anonyme jeg rapporterte inn var frekk i kjeften, hånlig og anklagde meg for å lyve. Jeg synes det er fantastisk at vi nå kan velge å få slippe oppgulp hvis vi spør om noe, for jeg tror nemlig ikke den gjengen som holder på sånn tør å gjøre det under nick.

Og de har alltids kvinneguiden de kan dra tilbake til. Der kan man skrive som anonym overalt bortsett fra på Rampelys og Aktuelle saker.

 

Endret av Beneviento
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dorthe skrev (7 timer siden):

Dette synes jeg var en god løsning og nå håper jeg vi klarer å holde liv i det og at de som alltid skriver anonymt, våger å bruke nick 😀

Oj, plutselig var det et nytt forum her:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beneviento skrev (4 timer siden):

Veldig synd at noen få anonyme skal få ødelegge for alle, men om man ikke kan få en blokkeringsmulighet for enkelte anonyme og heller ikke utestenger folk som åpenlyst bare troller og starter hat-tråder mot enkelte lidelser over tid så kan i det minste vi andre få et fristed. 

Er man veldig redd for å vise frem nicket sitt så kan man lage seg en ekstra bruker i en annen nettleser som man bruker her inne, ellers så er de andre trådene fullt mulige å hake av for anonym i. Psykiatri og det andre åpne forumet dør neppe ut med det første.

Jeg startet en tråd nylig hvor jeg etterlyste ny badevekt. De som svarte under nick svarte meg skikkelig, mens den anonyme jeg rapporterte inn var frekk i kjeften, hånlig og anklagde meg for å lyve. Jeg synes det er fantastisk at vi nå kan velge å få slippe oppgulp hvis vi spør om noe, for jeg tror nemlig ikke den gjengen som holder på sånn tør å gjøre det under nick.

Og de har alltids kvinneguiden de kan dra tilbake til. Der kan man skrive som anonym overalt bortsett fra på Rampelys og Aktuelle saker.

 

Problemet med ufine kommentarer kunne vært løst gjennom moderering. Jeg synes det hadde vært en mye bedre løsning enn det som nå er valgt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (4 minutter siden):

Problemet med ufine kommentarer kunne vært løst gjennom moderering. Jeg synes det hadde vært en mye bedre løsning enn det som nå er valgt. 

Jeg er enig , men dessverre så virker det ikke som ting blir moderert vekk så ofte som det burde. Det tror jeg ikke de har kapasiteten til.  Å opprette et forum hvor man må poste under nick vil jo uansett ikke fjerne muligheten for trolling i de andre underforumene, men enkeltindivider kan i det minst få fred fra å bli plaget og forfulgt (som vi dessverre har sett eksempler på fra tidligere) her inne.

Det har vært enkelte ganger jeg har ønsket å poste temaer, men ikke orket fordi jeg vet at det ligger anonymebrukere klare som gjedder i sivet klare for å hugge til, og da har jeg bare latt det være. Nå kan jeg endelig poste det her inne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig , men dessverre så virker det ikke som ting blir moderert vekk så ofte som det burde. Det tror jeg ikke de har kapasiteten til.  Å opprette et forum hvor man må poste under nick vil jo uansett ikke fjerne muligheten for trolling i de andre underforumene, men enkeltindivider kan i det minst få fred fra å bli plaget og forfulgt (som vi dessverre har sett eksempler på fra tidligere) her inne.

Det har vært enkelte ganger jeg har ønsket å poste temaer, men ikke orket fordi jeg vet at det ligger anonymebrukere klare som gjedder i sivet klare for å hugge til, og da har jeg bare latt det være. Nå kan jeg endelig poste det her inne.

 

Det hadde ikke vært veldig krevende å moderere vekk den formen for aktivitet som de fleste reagerer negativt på. Men siden det ikke har blitt gjort, så oppstår jo også dette behovet som mange har uttrykt for å kunne slippe unna anonyme brukere. 

Det som bli interessant er å se om folk fortsetter å poste på psykiatriforumet eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
frosken skrev (1 minutt siden):

Det hadde ikke vært veldig krevende å moderere vekk den formen for aktivitet som de fleste reagerer negativt på. Men siden det ikke har blitt gjort, så oppstår jo også dette behovet som mange har uttrykt for å kunne slippe unna anonyme brukere. 

Det som bli interessant er å se om folk fortsetter å poste på psykiatriforumet eller ikke. 

Hvorfor tror du det vil gå ut over psykiatriforumet ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 minutt siden):

Det hadde ikke vært veldig krevende å moderere vekk den formen for aktivitet som de fleste reagerer negativt på. Men siden det ikke har blitt gjort, så oppstår jo også dette behovet som mange har uttrykt for å kunne slippe unna anonyme brukere. 

Det som bli interessant er å se om folk fortsetter å poste på psykiatriforumet eller ikke. 

Jeg har ikke så mye kunnskap om det, men jeg har selv et ønske om litt "hardere" moderering på ting som ikke er greit og kanskje litt mer konsekvenser for de som ikke gir seg. 

Å poste på psykiatriforumet tror jeg mange vil fortsette med. Jeg kommer i allefall til å fortsette å poste der, noe under nick og noe under anonym alt ettersom, men enkelte ting kjenner jeg at jeg er glad for at jeg kan poste uten mulighet for anonyme svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tror du det vil gå ut over psykiatriforumet ? 

Enkelte av de som har vært mest opprørte over anonyme brukere, har jo tidligere postet innlegg på psykiatriforumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
frosken skrev (10 minutter siden):

Enkelte av de som har vært mest opprørte over anonyme brukere, har jo tidligere postet innlegg på 

Ok, så du tror det kan bli enda flere psykiatriinnlegg på åpent ? Håper du i så fall tar feil i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med frosken at dette ikke er særlig god ide.  At bruk av nick øker får vi se.  Jeg synes det er dumt å stenge ute anonyme brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (12 timer siden):

Enkelte av de som har vært mest opprørte over anonyme brukere, har jo tidligere postet innlegg på psykiatriforumet. 

Og det å ha et nytt åpent forum vil jo ikke stoppe trollingen i de andre heller. De anonyme (da mener jeg kun den lille gruppen som oppfører seg dårlig) som oppretter tråder kun i håp om å mobbe vil jo fortsette med det i de andre forumene, så sin sett så hadde det vært bedre om man modererte strengere og lettere utestengte folk en viss periode som ikke skjerpet seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (12 timer siden):

Enkelte av de som har vært mest opprørte over anonyme brukere, har jo tidligere postet innlegg på psykiatriforumet. 

Tror flere enn de som har tatt til orde for det er lei av anonym trolling. Jeg er en av dem, og jeg har aldri selv postet noe på psykiatri. 

frosken skrev (18 timer siden):

Jeg synes det er en dårlig løsning:-(  Jeg ønsker ikke at folk som foretrekker å ikke bruke fast nick, skal stenges ute fra et fellesskap 😞

Det er fremdeles 15 andre forum å velge i da.

Jeg syns dette er verd å prøve, men håper forumet vil revurdere dersom det påvirker forumet negativt. Mulig det burde vært slettet noen forum når de først holder på? Mange av dem virker å være der  helt uten at der er trafikk der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (5 minutter siden):

Jeg synes mye av dette kunne vært løst ved å utestenge den ene personen som lager kvalm i nesten alle tråder her nå. 

Jeg skjønner at dette forumet skal ha høyere terskel enn kvinneguiden, men jeg synes fint lite om at folk skal få lov til å være her inne for enhver pris når de oppfører seg dårlig. Nå vet jeg ikke hvilke sanksjoner som er gitt av moderatorene til brukerne  da det er privat, men mye av adferden her inne tyder på at det neppe kan ha vært så veldig avskrekkende.

Bare seg hvordan autismetrådene døde ut så fort de fikk et eget underforum. Det var ikke like interessant lengre da de få trollene ikke fikk oppmerksomheten de ville ha. Det riktige her hadde jo vært å utestenge de som åpenlyst trollet også heller latt autistene som oppfører seg som folk og var seriøse få være under psykiatriforumet. Det går utover de få som oppfører seg når man tillater den type oppførsel fra anonyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...