Gå til innhold

Hjemmestrikkede sokker


Savannah

Anbefalte innlegg

For noen år siden strikket jeg tre par av sokkene som er på bilde under.  Jeg droppet de røde stripene for da ble de finere etter min smak.  Dette er veldig fint sokkegarn og jeg kjøpte tre nøster i svart, grått og hvitt.  Det holdt for tre par.  Dette var billig, men en god del jobb å strikke så fine sokker.  Det ble julegaver til barn og svigerbarn og i tillegg oppdaget jeg at jeg hadde mye ubrukte Trump poeng så jeg kunne gi gavekort også.  Jeg hadde lite penger på den tiden, men gavene ble i hvert fall tatt imot med glede.

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Savannah skrev (6 minutter siden):

For noen år siden strikket jeg tre par av sokkene som er på bilde under.  Jeg droppet de røde stripene for da ble de finere etter min smak.  Dette er veldig fint sokkegarn og jeg kjøpte tre nøster i svart, grått og hvitt.  Det holdt for tre par.  Dette var billig, men en god del jobb å strikke så fine sokker.  Det ble julegaver til barn og svigerbarn og i tillegg oppdaget jeg at jeg hadde mye ubrukte Trump poeng så jeg kunne gi gavekort også.  Jeg hadde lite penger på den tiden, men gavene ble i hvert fall tatt imot med glede.

 

Jeg har også gitt bort hjemmestrikkede sokker (og de er ikke alltid så fine som dine!) og har alltid fått fine tilbakemeldinger på det. :) Har en venninne som hver eneste jul ønsker seg hjemmestrikkede sokker fra meg og jeg gir ofte det om det er noen jeg ikke helt vet hva jeg skal gi til. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (5 timer siden):

Jeg hadde lite penger på den tiden, men gavene ble i hvert fall tatt imot med glede.

Det skjønner jeg godt, de var fine - og jeg er enig i at stripene med fordel kunne droppes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg alltid hjemmestrikkede lugger av min mor, og den gaven setter jeg mer pris på enn den hun kjøper for penger. 

I fjor var jeg superglad da jeg fikk både hjemmestrikket lue og flere votter av venninner til jul. Selv gir jeg hjemmelaget mat, og får god feedback på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nødt til å lære meg å strikke sokker altså - jeg elsker jo ullsokker og strikker en genser på ei uke liksom, men sokker får jeg ikke til 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (6 timer siden):

Jeg er nødt til å lære meg å strikke sokker altså - jeg elsker jo ullsokker og strikker en genser på ei uke liksom, men sokker får jeg ikke til 🤣

Hva er det du ikke får til med å strikke sokker? Kanskje vi kan hjelpe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Skjønner godt at gavene ble tatt i mot med glede. De er heldige de som har noen i familien som strikker til seg. Min bestemor strikket så mye fint , men nå er det ingen som strikker dessverre. 

Sokkene var fine og finest uten stripene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (5 timer siden):

Hva er det du ikke får til med å strikke sokker? Kanskje vi kan hjelpe deg?

Dere er nå så snille her inne også da ❤️ 

Jeg sliter med disse settpinnene, rett og slett. Jeg klarer det hvis jeg tar over svigermor sine sokker når hun har kommet et stykke på vei, men når jeg skal legge opp og starte selv så bare vrenger det seg, pinnene detter ut og jeg mister bare tålmodigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (36 minutter siden):

Dere er nå så snille her inne også da ❤️ 

Jeg sliter med disse settpinnene, rett og slett. Jeg klarer det hvis jeg tar over svigermor sine sokker når hun har kommet et stykke på vei, men når jeg skal legge opp og starte selv så bare vrenger det seg, pinnene detter ut og jeg mister bare tålmodigheten.

Du må stramme litt mer om maskene blir så løse at pinnene faller ut, men jeg må også passe på dytte pinnene inn litt underveis altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (7 timer siden):

Dere er nå så snille her inne også da ❤️ 

Jeg sliter med disse settpinnene, rett og slett. Jeg klarer det hvis jeg tar over svigermor sine sokker når hun har kommet et stykke på vei, men når jeg skal legge opp og starte selv så bare vrenger det seg, pinnene detter ut og jeg mister bare tålmodigheten.

Man får rundpinner i 25 og 30 cm. Perfekt for sokker 😊 Settpinner er jo til å bli gal av. Men der også hjelper det hvis du bruker 4 istedenfor 5 pinner. Det syns ihvertfall jeg. Syns ikke de sklir like lett ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...