Gå til innhold

Julegave til samboers søster ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Vi voksne pleier ikke å gi julegave til hverandre annet enn til egne foreldre. Slik er det i min familie og slik er det i min samboers familie. Alle er enige om at vi IKKE skal gi gaver. 

Jeg har likevel litt lyst til å gi en gave til samboers søster i år, men litt dumt om hun føler at hun da burde ha gitt til meg.Derfor er jeg i tvil. 

Det jeg har lyst til å gjøre er å lage et minnealbum fra hennes siste bursdag som var en stor runddag. Hun tar aldri bilder selv i noen anledninger. Heller ikke samboeren hennes, men jeg har mange fine bilder fra dagen av hennes, av henne selv, hennes venner og familie. 

Kan jeg ? Er jo litt dumt hvis hun neste år begynner å tro at hun må gi meg noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (16 minutter siden):

Kan jeg ? Er jo litt dumt hvis hun neste år begynner å tro at hun må gi meg noe. 

En kjempekoselig gave! Jeg hadde blitt kjempeglad! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tanke og flott gave! Kan det være en idé å gi den som en før- eller romsjulsgave, slik at det er tydelig at det ikke er en «typisk» julegave? Det fremgår jo også av selve gaven. Er jo ikke hvert år hun feirer rundt tall! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Takk for svar.  Da er det bare å starte  :)

Til Mari : Ja, det er en mulighet  . De kommer på førjulsselskap og jeg kan gi den da. God ide :) Fikk det plutselig litt travelt nå. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Synes også det var en god ide med førjulsgave! Tanken er fantastisk og omsorgsfull, men tror du har rett i at hun fort kunne følt på at hun burde gi noe igjen. Med mindre dere feirer sammen på julaften? Da kunne du evt hatt gaven i bakhånd til etter gaveåpningen, og gitt sammen med en beskjed av typen «jeg vet vi ikke skal gaver, men akkurat i år ønsket jeg å gjøre et unntak fordi….» 😊

Jeg hadde blitt superglad! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (4 timer siden):

Takk for svar.  Da er det bare å starte  :)

Til Mari : Ja, det er en mulighet  . De kommer på førjulsselskap og jeg kan gi den da. God ide :) Fikk det plutselig litt travelt nå. 

Tenkte som Mari, bare at jeg ville gitt den i romjulen. Om du gir den før jul vil hun sikkert gjengjelde med Moe på julaften, i allefall ville jeg gjort det. Gir du den  i romjulen blir det mer uavhengig av hele julegavekonseptet.

Fin gave forresten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kayia skrev (40 minutter siden):

Tenkte som Mari, bare at jeg ville gitt den i romjulen. Om du gir den før jul vil hun sikkert gjengjelde med Moe på julaften, i allefall ville jeg gjort det. Gir du den  i romjulen blir det mer uavhengig av hele julegavekonseptet.

Fin gave forresten :) 

Takk ! :) Typisk meg å bli sittende ut over natta for å gjøre meg ferdig . Akkurat ferdig nå :) I romjula og på julaften er vi bortreist  Derfor vi skal ha et pinnekjøttlag før jul, så hun må få det da :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (22 timer siden):

Vi voksne pleier ikke å gi julegave til hverandre annet enn til egne foreldre. Slik er det i min familie og slik er det i min samboers familie. Alle er enige om at vi IKKE skal gi gaver. 

Jeg har likevel litt lyst til å gi en gave til samboers søster i år, men litt dumt om hun føler at hun da burde ha gitt til meg.Derfor er jeg i tvil. 

Det jeg har lyst til å gjøre er å lage et minnealbum fra hennes siste bursdag som var en stor runddag. Hun tar aldri bilder selv i noen anledninger. Heller ikke samboeren hennes, men jeg har mange fine bilder fra dagen av hennes, av henne selv, hennes venner og familie. 

Kan jeg ? Er jo litt dumt hvis hun neste år begynner å tro at hun må gi meg noe. 

Jeg synes det er en fin ting å gjøre - og tror ikke egentlig at det vil utløse en oppfatning om at man må gi gave tilbake, da det du planlegger å gjøre ikke er en "tradisjonell" julegave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
frosken skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er en fin ting å gjøre - og tror ikke egentlig at det vil utløse en oppfatning om at man må gi gave tilbake, da det du planlegger å gjøre ikke er en "tradisjonell" julegave. 

Jeg tenker å si det når jeg overleverer gaven, at det ikke er en julegave. Bare noe jeg hadde lyst til å gi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Nicklusheletida skrev (59 minutter siden):

Oppdatering : Hun ble veldig glad :) Gøy å gi noe når mottakeren blir synlig, ekte glad :)

Jeg liker sånne oppdateringer, husket med en gang tråden da den dukket opp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...