Gå til innhold

Skal du se den nye sesongen av Exit?


Gjest Vendi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
påskelilje skrev (1 time siden):

Jeg så de to siste episodene i går. Når du tror du har sett det verste, er det enda verre neste gang scenen kommer....

Fascinerende med en slik fremmed verden. Skremmende at historien i stor grad er tatt fra virkeligheten. 

Jeg tviler på at særlig mye fra sesong 3 er tatt fra virkeligheten. Vi bør lett kunne finne ut fra nyheter da, hvem som var involvert? Tror du noen ble lagt i vann på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Everybody skrev (1 time siden):

Så resten av sesong 3 nå. Bra serie. Gleder meg til sesong 4.

Det blir ikke noe ses 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva

Men er det noen her som forstod?

Det er et par ting som jeg syntes var vanskelig å «lese».

Adam; har han kjærlighetssorg etter Hermine? Det ene øyeblikket virker det som han bare hater henne, men i det siste har det mer sett ut som han sørger over henne. Han virket jo svak for henne i en av de siste episodene. Han sa jo også til vennene sine at han ikke får henne ut av hodet.

Henrik; var han forelsket i Magdalena? Han gråt jo på slutten. Isåfal, hvorfor var han så avvisende? 
Og var hun forelsket i han, eller var hun bare interessert i pengene? For meg så virket det som hun var veldig glad i han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Everybody skrev (1 minutt siden):

Hvor står det? hvordan vet du det?

Det stod på nyhetene før sesongen kom ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (8 timer siden):

Men er det noen her som forstod?

Det er et par ting som jeg syntes var vanskelig å «lese».

Adam; har han kjærlighetssorg etter Hermine? Det ene øyeblikket virker det som han bare hater henne, men i det siste har det mer sett ut som han sørger over henne. Han virket jo svak for henne i en av de siste episodene. Han sa jo også til vennene sine at han ikke får henne ut av hodet.

Henrik; var han forelsket i Magdalena? Han gråt jo på slutten. Isåfal, hvorfor var han så avvisende? 
Og var hun forelsket i han, eller var hun bare interessert i pengene? For meg så virket det som hun var veldig glad i han. 

Spoilere!! Her kommer Grendels bearbeiding sv inntrykkene fra Exit.

Angående Adam: Jeg vil ikke gå god for at dette er realistisk,  men jeg vil tro at de oppsøker, mishandler ekskjærester ofte har sterke følelser. Ellers ville de ikke brydd seg. Jeg oppfatter det som at de "guttene" tøffer seg for hverandre når de legger ut om at de ikke bryr seg om verken kone eller barn. De får frem det verste i hverandre.

Henrik er portrettert som et rasshøl, men med litt snillerr/mykere side som noen ganger kommer frem. Han tenkte nok at Magdalena mest var ute etter pengene hans, og det hadde han forsåvidt rett i også.

Hvis man skal være litt realistisk: Hvor mange ville egentlig tatt en tigger/prostituert inn i huset for å redde dem?

Han forklarte til ambulansen at han hadde store problemer selv og at det var derfor han ikke orket å forholde seg til henne. Jeg tenker at hodet hans var 100% fullt av at han mistet synet. Defor bare viftet han bort andre ting.

Det betyr nok ikke at han var helt likegyldig når alt kom til alt.

Klassisk gresk tragedie hvor alle er tapere.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Grendel skrev (3 timer siden):

Spoilere!! Her kommer Grendels bearbeiding sv inntrykkene fra Exit.

Angående Adam: Jeg vil ikke gå god for at dette er realistisk,  men jeg vil tro at de oppsøker, mishandler ekskjærester ofte har sterke følelser. Ellers ville de ikke brydd seg. Jeg oppfatter det som at de "guttene" tøffer seg for hverandre når de legger ut om at de ikke bryr seg om verken kone eller barn. De får frem det verste i hverandre.

Henrik er portrettert som et rasshøl, men med litt snillerr/mykere side som noen ganger kommer frem. Han tenkte nok at Magdalena mest var ute etter pengene hans, og det hadde han forsåvidt rett i også.

Hvis man skal være litt realistisk: Hvor mange ville egentlig tatt en tigger/prostituert inn i huset for å redde dem?

Han forklarte til ambulansen at han hadde store problemer selv og at det var derfor han ikke orket å forholde seg til henne. Jeg tenker at hodet hans var 100% fullt av at han mistet synet. Defor bare viftet han bort andre ting.

Det betyr nok ikke at han var helt likegyldig når alt kom til alt.

Klassisk gresk tragedie hvor alle er tapere.

Bra forklart. Men jeg skjønner enda ikke det Henrik og Magda. Var han forelsket i henne? Husker det var sesong 2 også, at han banket noen gutter som prøvde seg på henne.

Gråt han pga dårlig samvittighet eller at håpet ble knust? Ville han egentlig bli sammen med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (12 minutter siden):

Bra forklart. Men jeg skjønner enda ikke det Henrik og Magda. Var han forelsket i henne? Husker det var sesong 2 også, at han banket noen gutter som prøvde seg på henne.

Gråt han pga dårlig samvittighet eller at håpet ble knust? Ville han egentlig bli sammen med henne?

Min tolking:

Han drives av to ting:

1. Han er rik og vil nyte det. Han vil ha sex med flest mulig kvinner, ruse seg og ha det gøy uten forpliktelser. Derfor skyver han bort kone  barn og til slutt Magdalena.

2. Han har tross alt et behov for mening og å bety noe for andre. Han prøver å undertrykke det, men det popper opp i blant annet ved at han fikk et behov for å hjelpe Magdalena tidligere. 

Jeg tror at han er glad i Magdalena, men prøver å ikke være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som i hovedsak feiler de mennene er jo at de opplever seg selv som helt verdiløse. Derfor ser de lett på andre som det også, eller vil ihvertfall gjøre det. Verdien deres ligger jo i penger og materielle ting, og de ser jo ikke sin verdi i noe annet. Mistro til alt og alle fordi de ikke har noen substans. Det gjør ikke akkurat saken bedre av alt rusmisbruket, for det reparerer ikke akkurat hoder som er skada i utgangspunktet. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (44 minutter siden):

Det som i hovedsak feiler de mennene er jo at de opplever seg selv som helt verdiløse. Derfor ser de lett på andre som det også, eller vil ihvertfall gjøre det. Verdien deres ligger jo i penger og materielle ting, og de ser jo ikke sin verdi i noe annet. Mistro til alt og alle fordi de ikke har noen substans. Det gjør ikke akkurat saken bedre av alt rusmisbruket, for det reparerer ikke akkurat hoder som er skada i utgangspunktet. 

Jeg har ikke inntrykk av at de opplever seg selv som verdiløse. Det er interessant å se hvordan vi tolker personer så forskjellig.

Men jeg synes de virker mer som narsissister. Den diagnosen kan også forklares på flere måter da. Ja, det er et ødelagt selvbilde der, som trenger bekreftelse. Men de mener også de er mye bedre enn alle andre.

De tenker jo ikke på andre. Virker som de lever bekymringsløst uten dårlig samvittighet. Andre er verdiløse for dem, det ser man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (35 minutter siden):

Jeg har ikke inntrykk av at de opplever seg selv som verdiløse. Det er interessant å se hvordan vi tolker personer så forskjellig.

Men jeg synes de virker mer som narsissister. Den diagnosen kan også forklares på flere måter da. Ja, det er et ødelagt selvbilde der, som trenger bekreftelse. Men de mener også de er mye bedre enn alle andre.

De tenker jo ikke på andre. Virker som de lever bekymringsløst uten dårlig samvittighet. Andre er verdiløse for dem, det ser man.

Nå er det vel at de sitter alene tilbake alle sammen unntatt han som endte i biter i sjøen. De sitter jo alene fordi ingen egentlig bryr seg, og det vet de. Adam sa det jo også direkte til Henrik. Jeg tror ikke at de føler seg bedre som mennesker, me  de vet at de har makt og bruker den. Og selv der viser det seg at det er lett å miste den ene fordelen de har. Henrik blir uansett blind. Jeppe blir sikkert mer og mer koko i skolten,  og Adam sitter og vræler i ei celle, så ja. 

Jeg er enig i at de helt klart har narsissistiske trekk, men det kan være synd på narsissister fordi det kan ligge mye skam og følelse av liten personlig verdi bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (57 minutter siden):

Nå er det vel at de sitter alene tilbake alle sammen unntatt han som endte i biter i sjøen. De sitter jo alene fordi ingen egentlig bryr seg, og det vet de. Adam sa det jo også direkte til Henrik. Jeg tror ikke at de føler seg bedre som mennesker, me  de vet at de har makt og bruker den. Og selv der viser det seg at det er lett å miste den ene fordelen de har. Henrik blir uansett blind. Jeppe blir sikkert mer og mer koko i skolten,  og Adam sitter og vræler i ei celle, så ja. 

Jeg er enig i at de helt klart har narsissistiske trekk, men det kan være synd på narsissister fordi det kan ligge mye skam og følelse av liten personlig verdi bak. 

Det stemmer. Men jeg har også syntes det har vært litt vanskelig å tolke om de egentlig bryr seg om hverandre. William virket det ikke som noen brydde seg om. 
Men de andre? De hadde vel ikke giddet å  bruke så mye tid med hverandre om de ikke brydde seg om hverandre? Eller er det bare den makta de deler som sveiser dem sammen? 
Jeppe kom jo ganske heldig ut. 
 

William var den jeg syntes mest synd på i første sesong. Selv om jeg også syntes han var en drittsekk. 
I siste sesong er nok Henrik og Magdalena de jeg synes mest synd på. Henrik for at han blir blind og må venne seg til en helt annen tilværelse. Og Magdalena for å ikke ha noe sted å høre til. 
 

Adam.. tja. Han var åpenbart stygg mot kona si. At han lot henne tro at hun ikke kunne bli gravid, og valgte å være i forhold med henne til tross for at han visste at hun ønsket barn. 
Men i virkeligheten hadde vel dette neppe gått bra for henne. Hun hadde vel mest sannsnylig blitt straffet for falske anklager. Viser vel kanskje at menn er diskriminert i samfunnet på dette områder.

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (59 minutter siden):

Nå er det vel at de sitter alene tilbake alle sammen unntatt han som endte i biter i sjøen. De sitter jo alene fordi ingen egentlig bryr seg, og det vet de. Adam sa det jo også direkte til Henrik. Jeg tror ikke at de føler seg bedre som mennesker, me  de vet at de har makt og bruker den. Og selv der viser det seg at det er lett å miste den ene fordelen de har. Henrik blir uansett blind. Jeppe blir sikkert mer og mer koko i skolten,  og Adam sitter og vræler i ei celle, så ja. 

Jeg er enig i at de helt klart har narsissistiske trekk, men det kan være synd på narsissister fordi det kan ligge mye skam og følelse av liten personlig verdi bak. 

Og han som endte i sjøen. Jeg skjønner vel det store bildet, men ikke detaljene i det. Hvorfor ville egentlig Pål drepe han? 
Pål ble jo sendt til Spania for hvitvaske penger og huset stod på han? Ds han kom til Norge så måtte han skrive huset over på William, og måtte bare fortsette med sin gamle jobb? Var det det Pål ikke ville?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
cathlin skrev (17 timer siden):

Har allerede slukt sesong 3 og syns den hadde en svært bra og fornøyelig avslutning. 

Jeg syntes den var veldig dyster i forhold til de første sesongene, og mindre realistisk. Dette kan neppe være særlig basert på sanne historier. Noen ville lett skjønt hvem dette var basert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Det stemmer. Men jeg har også syntes det har vært litt vanskelig å tolke om de egentlig bryr seg om hverandre. William virket det ikke som noen brydde seg om. 
Men de andre? De hadde vel ikke giddet å  bruke så mye tid med hverandre om de ikke brydde seg om hverandre? Eller er det bare den makta de deler som sveiser dem sammen? 
Jeppe kom jo ganske heldig ut. 
 

William var den jeg syntes mest synd på i første sesong. Selv om jeg også syntes han var en drittsekk. 
I siste sesong er nok Henrik og Magdalena de jeg synes mest synd på. Henrik for at han blir blind og må venne seg til en helt annen tilværelse. Og Magdalena for å ikke ha noe sted å høre til. 

Godt spørsmål. Jeg tror de bsre har funnet tonen fordi de er like kyniske, men ikke godt å si. Det glimter jo til iblant men 🙂 ja, Jeppe kom heldig ut på en måte, men det er han jeg syns er skumlest av dem. Så på bristepunktet hele tiden og voldelig som fy. Så igjen  er det nok øynene som ser 🙂 og hvordan vi opplever dem. Adam er den jeg ville vært minst redd av en eller annen  grunn. Han virker så skjør selv om han er helt klart en skikkelig drittsekk. Henrik er lettere å få sympati med fordi han virker litt mer følsom. Stakkars Magdalena.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Og han som endte i sjøen. Jeg skjønner vel det store bildet, men ikke detaljene i det. Hvorfor ville egentlig Pål drepe han? 
Pål ble jo sendt til Spania for hvitvaske penger og huset stod på han? Ds han kom til Norge så måtte han skrive huset over på William, og måtte bare fortsette med sin gamle jobb? Var det det Pål ikke ville?

Akkurat det vet jeg ikke, for jeg husker ikke faktisk. Så hvorfor han ble drept er litt diffust for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Kashmir skrev (13 minutter siden):

Akkurat det vet jeg ikke, for jeg husker ikke faktisk. Så hvorfor han ble drept er litt diffust for meg. 

Pål brant jo den kontrakten i ei tønne da han kom til land. Og dermed ble huset stående på ham selv, og han kunne fortsette det "gode liv" ved Middelhavet sammen med Esmeralda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...