Gå til innhold

Skal du se den nye sesongen av Exit?


Gjest Vendi

Anbefalte innlegg

Kayia skrev (32 minutter siden):

Samme her. Jeg blir rett og slett overrasket over at man kan like offer-Hermine bedre enn proaktiv-Hermine som tar ansvar for eget liv med ønsker, drømmer og behov. Herregud så stusselig jeg syns det var i den føste sesongen da hennes karakter var den føyelige og vakre trofékonen som trente på dagtid og holdt sjult for alfamannen at hun hadde lyst til å ta opp studiene igjen. 

Så bl.a. Glitter lure på hva Adam egentlig hadde gjort, og da lurer jeg på om vi har sett samme serie. Adam og gutta har kjøpt horer over en lav sko, svindlet, manipulert, ført alle rundt seg bak lyset, til og med kjøpt en pule-hule sammen med kompiser for å kunne pule og ruse seg, løyet om stort sett det meste, utøvd både fyskisk og psykisk vold og alt dette HELT uten snev av samvittighet. Etter mitt syn kunne Hermine godt fortjent mer enn 45 mill, men da hadde det vel blitt som med fingeren - unødvendig over kanten. 

Mulig du misforstod meg, men at han levde det livet med horer og kokain vet jeg. Men fordi jeg har nedsatt hukommelse så kunne jeg ikke huske hva spesifikt av voldelig karakter Adam hadde gjort mot henne. Jeg husker hun har banket seg selv opp, men jeg husker ikke hva han gjorde foruten et kvelertak. Det vil ikke si jeg støtter noe av det han gjorde, men jeg husker ikke detaljene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
Glitter skrev (På 23.3.2023 den 19.21):

Oi såpass ja! Da høres det jo nesten ut som at William ble henrettet slik. Men siden de vet det, så må de jo ha tatt gjerningsmannen? Får vi alltid vite om drap på nyhetene? 

Dette snakket jeg med en bekjent om forrige uke. Jeg sa at dette hadde vi måttet finne på nyhetene, eller noen ville kjent historien såpass igjen at de ville gått ut med hvem det gjaldt. 
 

Min bekjente kjente en som forsvant for 12 år siden. Han var i finansmiljøet og snakket om bitcoin lenge før det ble en greie. Han ble paranoid fordi noen forfulgte han. Plutselig var han bare borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Glitter skrev (På 23.3.2023 den 19.44):

Hm nei si det. Jeg må innrømme at jeg ikke liker den utspekulerte Hermine. Det er veldig drøyt det hun gjorde. Kan jo skjønne det til en viss grad da jeg har hatt planer om å drepe en livsfarlig eks for å beskytte meg og andre, men det hevnopplegget hun gjør i serien er å dra det langt. Men jeg husker ikke detaljert hva det var han gjorde mot henne bortsett fra å late som at han kunne få barn og ta kvelertak på henne. 

Han var steril og visste det fordi han hadde sterilisert seg før de ble sammen. De «prøvde» å få barn og Hermine trodde at hun var steril. Hun tok test og det viste seg at hun var ikke det. Til slutt finner hun ut at Adam er steril og har latt henne tro i 5 år at det var noe galt med henne. 
Så har hun sex med Henrik og blir gravid. Hun later som overfor Adam at hun ikke vet om at han er steril og sier til han at hun er gravid. Han skjønner at hun har pult noen andre. 
Huske ikke alt i rekkefølge her, men hun føder en baby i sesong 2, men den dør. Mener det hadde noe med Adam å gjøre, at den døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (4 minutter siden):

Dette snakket jeg med en bekjent om forrige uke. Jeg sa at dette hadde vi måttet finne på nyhetene, eller noen ville kjent historien såpass igjen at de ville gått ut med hvem det gjaldt. 
 

Min bekjente kjente en som forsvant for 12 år siden. Han var i finansmiljøet og snakket om bitcoin lenge før det ble en greie. Han ble paranoid fordi noen forfulgte han. Plutselig var han bare borte. 

Såpass ja. Sykt om det er han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Ekstra skrev (På 23.3.2023 den 20.21):

Jeg digger henne, som bokstavelig talt viser fingeren til kyniske Adam og disse gutta. Synes imidlertid det var litt overdrevet og unødvendig at hun kappet fingeren, fikk litt følelsen av at det bare var et spektakulært grep av produsenten.

Jeg ble lei av henne. Jeg tror ikke det har helt rot i virkeligheten. Men til slutt var hun liksom bare i serien for å skape spenning. En spenning produsenten trodde folk ville finne veldig spennende. Ikke vet jeg, men jeg ble bare lei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Glitter skrev (1 minutt siden):

Såpass ja. Sykt om det er han. 

Jeg spurte min bekjente om han visste om han hadde slutt seg i hodet i tillegg 😅. Nei det visste han ikke da.

Men, jeg fikk navnet hans, men ikke klart å finne noe på nett. Men det er et navn som er veldig vanlig så du finner bare masse forskjellige saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Han var steril og visste det fordi han hadde sterilisert seg før de ble sammen. De «prøvde» å få barn og Hermine trodde at hun var steril. Hun tok test og det viste seg at hun var ikke det. Til slutt finner hun ut at Adam er steril og har latt henne tro i 5 år at det var noe galt med henne. 
Så har hun sex med Henrik og blir gravid. Hun later som overfor Adam at hun ikke vet om at han er steril og sier til han at hun er gravid. Han skjønner at hun har pult noen andre. 
Huske ikke alt i rekkefølge her, men hun føder en baby i sesong 2, men den dør. Mener det hadde noe med Adam å gjøre, at den døde.

Ja, dette med at han skjulte sterilitet og sånt husker jeg. Var han direkte skyld i det da? Var det ikke bare enormt stress knyttet til det med han? Jeg husker rett og slett ikke. Men hun fikk ei dame til å banke henne opp for så å si at det var han. Også videre frame han for vold og senere mord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Men er det ingen som tenker på Henrik og Magdalena her? Det var nesten de to jeg fikk mest medlidenhet for.

Men jeg forstår ikke helt greia. 
På en møte virker det som de er forelsket i hverandre. 
Det kan jo være at Magdalena bare vil ha pengene, men det virker som det er litt følelser der også.

Han derimot blir blind. Er det det at han ikke vil at hun skal se ham i den tilstanden? Eller bryr han seg ikke om henne?

Han ser jo ut til å være veldig lei seg når hun tar livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Glitter skrev (6 minutter siden):

Ja, dette med at han skjulte sterilitet og sånt husker jeg. Var han direkte skyld i det da? Var det ikke bare enormt stress knyttet til det med han? Jeg husker rett og slett ikke. Men hun fikk ei dame til å banke henne opp for så å si at det var han. Også videre frame han for vold og senere mord. 

Det var etter at hun hadde mistet barnet da.

Ja jeg husker ikke hvorfor barnet døde. Men hun sa noe med at Adam fikk henne til å miste det. 
Jeg mener å ha tenkt at hun delvis var skyld selv. Litt for lett å gi menn skyld noen ganger synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (22 minutter siden):

Men er det ingen som tenker på Henrik og Magdalena her? Det var nesten de to jeg fikk mest medlidenhet for.

Men jeg forstår ikke helt greia. 
På en møte virker det som de er forelsket i hverandre. 
Det kan jo være at Magdalena bare vil ha pengene, men det virker som det er litt følelser der også.

Han derimot blir blind. Er det det at han ikke vil at hun skal se ham i den tilstanden? Eller bryr han seg ikke om henne?

Han ser jo ut til å være veldig lei seg når hun tar livet sitt.

Litt hobbypsykologi her, men... jeg tror Henrik bryr seg ganske my om Magdalena. Og det gjør at han skyver henne fra seg. Han vil ikke være "svak", dvs ha følelser for noen. I tillegg kan han jo aldri vise seg med henne noe sted fordi imaget så viktig for ham og hans jobb.

Så jeg tror det er en indre konflikt hvor han jobber mot sin egne følelser og det gjør han ved å skyve henne bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (53 minutter siden):

Det var etter at hun hadde mistet barnet da.

Ja jeg husker ikke hvorfor barnet døde. Men hun sa noe med at Adam fikk henne til å miste det. 
Jeg mener å ha tenkt at hun delvis var skyld selv. Litt for lett å gi menn skyld noen ganger synes jeg. 

Han kastet henne ned trappa i kokainrus, etter å ha slått henne, tatt kvelertak på henne og sagt at han kom til å drepe henne om hun svek han. Hun var vel i sjuende eller åttende måned da.

Snedig at det lille Hermine gjør i selvforsvar oppfattes som kynisk av dere syns jeg, mens all faenskapen de fire narsissisten gjør ikke stemples på samme måte. Jeg syns det er svært interessant at dere oppfatter kvinners handlingsrom  som så mye mindre før det omtales som kynisk. I mine øyne er det mennene som er iskalde, følelsesløse kynikerne her, og det fremstilles tydelig i en av knullescenene på bordellfesten de arrangerer, der Henrik knuller seg ferdig med en dame med rosa ball i munnen, spytter den ut, og sier «kom med neste!».

Det både menn og flere av kvinnene har til felles er lav selvtro, som de kompenserer for på ulikt vis. Unntaket er vel Tomine her, kona til Henrik, som har et eget liv, er yrkesaktiv (er byplansjef så vidt jeg husker?), og har en egen vilje og stemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
90tallsbarn skrev (38 minutter siden):

Det var etter at hun hadde mistet barnet da.

Ja jeg husker ikke hvorfor barnet døde. Men hun sa noe med at Adam fikk henne til å miste det. 
Jeg mener å ha tenkt at hun delvis var skyld selv. Litt for lett å gi menn skyld noen ganger synes jeg. 

Etter at Hermine hadde forlatt Adam,  fulgte hun med på hva han gjorde via kameraer i huset. Han visste at hun så på ham. En dag rigget han til et reip og latet som om han skulle henge seg. Hun ble livredd, heiv seg i bilen og kjørte til ham. Da hun kom inn, gliste han bare, og hun forstod at han hadde lurt henne. Oppskakelsen førte til for tidlig fødsel, og barnet døde.

Mener at det var omtrent slik det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
påskelilje skrev (42 minutter siden):

Etter at Hermine hadde forlatt Adam,  fulgte hun med på hva han gjorde via kameraer i huset. Han visste at hun så på ham. En dag rigget han til et reip og latet som om han skulle henge seg. Hun ble livredd, heiv seg i bilen og kjørte til ham. Da hun kom inn, gliste han bare, og hun forstod at han hadde lurt henne. Oppskakelsen førte til for tidlig fødsel, og barnet døde.

Mener at det var omtrent slik det var.

Ja. Jeg også. Men er det hans skyld? Det er faktisk henne, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Kayia skrev (1 time siden):

Han kastet henne ned trappa i kokainrus, etter å ha slått henne, tatt kvelertak på henne og sagt at han kom til å drepe henne om hun svek han. Hun var vel i sjuende eller åttende måned da.

Snedig at det lille Hermine gjør i selvforsvar oppfattes som kynisk av dere syns jeg, mens all faenskapen de fire narsissisten gjør ikke stemples på samme måte. Jeg syns det er svært interessant at dere oppfatter kvinners handlingsrom  som så mye mindre før det omtales som kynisk. I mine øyne er det mennene som er iskalde, følelsesløse kynikerne her, og det fremstilles tydelig i en av knullescenene på bordellfesten de arrangerer, der Henrik knuller seg ferdig med en dame med rosa ball i munnen, spytter den ut, og sier «kom med neste!».

Det både menn og flere av kvinnene har til felles er lav selvtro, som de kompenserer for på ulikt vis. Unntaket er vel Tomine her, kona til Henrik, som har et eget liv, er yrkesaktiv (er byplansjef så vidt jeg husker?), og har en egen vilje og stemme. 

Jeg husker ikke helt, men jeg tror ikke Adam kastet henne ned trappa? Var det ikke hun som snublet? 

Jeg mener ikke Hermine er kynisk. Hun er bare hevnlysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Ja, dette med at han skjulte sterilitet og sånt husker jeg. Var han direkte skyld i det da? Var det ikke bare enormt stress knyttet til det med han? Jeg husker rett og slett ikke. Men hun fikk ei dame til å banke henne opp for så å si at det var han. Også videre frame han for vold og senere mord. 

Om Adam var direkte skyld i sin sterilitet? Hvem bestemte seg for at han ville steriliseres? Adam. Hvem bestilte timen hos legen for å kutte strengen? Adam. Hvem er skyld i Adam sin sterilitet? Adam.

Anonymkode: 37b89...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (2 timer siden):

Han kastet henne ned trappa i kokainrus,

Gjorde han egentlig det? 

Anonymkode: 90df1...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
cilie skrev (23 minutter siden):

Nei

Nei det er det jeg mener. Det er her jeg mener det er for lett å ta kvinner i forsvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (8 timer siden):

Han kastet henne ned trappa i kokainrus, etter å ha slått henne, tatt kvelertak på henne og sagt at han kom til å drepe henne om hun svek han. Hun var vel i sjuende eller åttende måned da.

Snedig at det lille Hermine gjør i selvforsvar oppfattes som kynisk av dere syns jeg, mens all faenskapen de fire narsissisten gjør ikke stemples på samme måte. Jeg syns det er svært interessant at dere oppfatter kvinners handlingsrom  som så mye mindre før det omtales som kynisk. I mine øyne er det mennene som er iskalde, følelsesløse kynikerne her, og det fremstilles tydelig i en av knullescenene på bordellfesten de arrangerer, der Henrik knuller seg ferdig med en dame med rosa ball i munnen, spytter den ut, og sier «kom med neste!».

Det både menn og flere av kvinnene har til felles er lav selvtro, som de kompenserer for på ulikt vis. Unntaket er vel Tomine her, kona til Henrik, som har et eget liv, er yrkesaktiv (er byplansjef så vidt jeg husker?), og har en egen vilje og stemme. 

Kanskje det var mer uventet at en kvinne oppførste seg sånn, og at det er derfor folk reagerte på det?

Jeg tenker hun nesten var tvunget til det for å få psykopaten ut av livet sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (8 timer siden):

Han kastet henne ned trappa i kokainrus, etter å ha slått henne, tatt kvelertak på henne og sagt at han kom til å drepe henne om hun svek han. Hun var vel i sjuende eller åttende måned da.

Snedig at det lille Hermine gjør i selvforsvar oppfattes som kynisk av dere syns jeg, mens all faenskapen de fire narsissisten gjør ikke stemples på samme måte. Jeg syns det er svært interessant at dere oppfatter kvinners handlingsrom  som så mye mindre før det omtales som kynisk. I mine øyne er det mennene som er iskalde, følelsesløse kynikerne her, og det fremstilles tydelig i en av knullescenene på bordellfesten de arrangerer, der Henrik knuller seg ferdig med en dame med rosa ball i munnen, spytter den ut, og sier «kom med neste!».

Det både menn og flere av kvinnene har til felles er lav selvtro, som de kompenserer for på ulikt vis. Unntaket er vel Tomine her, kona til Henrik, som har et eget liv, er yrkesaktiv (er byplansjef så vidt jeg husker?), og har en egen vilje og stemme. 

Hun var vel ikke så langt på vei da, og falt hun ikke ned trappen? Jeg prøver bare å huske jeg kommer ikke med anklager når jeg spør. Men jeg tror hun ble svimmel av kvelertaket og deretter falt ned trappen. Og i bilen kakket hun ansiktet i rattet for å gjøre skaden verre. 

Jeg er voldsutsatt selv og da ganske grov vold så jeg vet hvordan det er. Men jeg reagerer likevel på hvordan hun går inn for denne langsiktige og utspekulerte planen. Og det sier jeg som i redsel har ved en anledning  tenkt å drepe min eks altså med ramne alvor.  Hun klarer å gi han skylden for mye mer enn han har gjort. Det er godt mulig han fortjener det, men slik utspekulert og planlagt adferd liker jeg ikke. Det går kaldt nedover ryggen på meg. En ting er hvis det var en impulsiv hevngjerning, men så gjennomført, planlagt og manipulativt da klarer jeg ikke heie på personen. Hun skulle gått videre på anmeldelsen og latt økokrim ta seg av resten. Dersom det hadde vært i det virkelige liv da. Litt ekstra underholdning må man ha. ;)

Men jeg vil ikke ha det på meg at jeg unnskylder det de mannfolka gjør og at jeg "tar" lille Hermine for det er ikke sånn det er. Men nå viste det seg at hun var blant de største badasene i serien så da var det det jeg kommenterte. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Om Adam var direkte skyld i sin sterilitet? Hvem bestemte seg for at han ville steriliseres? Adam. Hvem bestilte timen hos legen for å kutte strengen? Adam. Hvem er skyld i Adam sin sterilitet? Adam.

Anonymkode: 37b89...b44

Hæ? Jeg har ikke sagt han ikke var skyld i sin egen sterilitet. Jeg spurte om han var skyld i at hun mistet barnet. Og det var et spørsmål fordi jeg husker ikke forløpet i dødfødskelen bortsett fra at Hermine klandrer han. 

Men nå kan det virke som at han var indirekte skyld i det fordi han latet som at han hang seg selv og hun fikk panikk og kjørte og løp til han. Vil anta hun fikk morkakeløsning. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...