Gå til innhold

Skal du se den nye sesongen av Exit?


Gjest Vendi

Anbefalte innlegg

Adam forlangte også å få vite hvor Hermine var til enhver tid. Hun måtte svare på hans meldinger og telefoner umiddelbart og det var aller nådigst hun fikk lov å gå noe sted. Han kunne selv gjøre hva han ville når han ville uten å måtte si fra til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vendi
Glitter skrev (3 timer siden):

Hun klarer å gi han skylden for mye mer enn han har gjort. Det er godt mulig han fortjener det, men slik utspekulert og planlagt adferd liker jeg ikke. Det går kaldt nedover ryggen på meg. En ting er hvis det var en impulsiv hevngjerning, men så gjennomført, planlagt og manipulativt da klarer jeg ikke heie på personen. Hun skulle gått videre på anmeldelsen og latt økokrim ta seg av resten. Dersom det hadde vært i det virkelige liv da. Litt ekstra underholdning må man ha. ;)

Men jeg vil ikke ha det på meg at jeg unnskylder det de mannfolka gjør og at jeg "tar" lille Hermine for det er ikke sånn det er. Men nå viste det seg at hun var blant de største badasene i serien så da var det det jeg kommenterte

Som jeg skulle ha sagt det selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (17 minutter siden):

Jeg ble igjen imponert over Jon Øigarden, FOR en skuespiller!!

Enig i det. Han lå et hakk over de andre syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Er det flere som tenker over navnene på kvinnene i Exit? 
Alle slutter på «ine». Hermine, Celine og Tomine. Tilfeldig, eller er det en sånn detalj som har en underbevisst effekt?

Det er ikke sånn med mennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
90tallsbarn skrev (16 minutter siden):

Er det flere som tenker over navnene på kvinnene i Exit? 
Alle slutter på «ine». Hermine, Celine og Tomine. Tilfeldig, eller er det en sånn detalj som har en underbevisst effekt?

Det er ikke sånn med mennene.

Oi, det har jeg ikke lagt merke til! Det er sikkert bevisst. Men jeg vet ikke helt hva slags effekt det har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Osten skrev (11 timer siden):

Jeg ble igjen imponert over Jon Øigarden, FOR en skuespiller!!

Jeg liker ikke ham. Tenker bare på den ufyselige rollen han hadde i den viking-serien for noen år siden.... 😳😳😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (Akkurat nå):

Jeg liker ikke ham. Tenker bare på den ufyselige rollen han hadde i den viking-serien for noen år siden.... 😳😳😳

Glimrende skuespiller da.

Anonymkode: 90df1...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (20 minutter siden):

Er det flere som tenker over navnene på kvinnene i Exit? 
Alle slutter på «ine». Hermine, Celine og Tomine. Tilfeldig, eller er det en sånn detalj som har en underbevisst effekt?

 

"mine" - de er mennenes eiendom.

Anonymkode: 90df1...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Glimrende skuespiller da.

Anonymkode: 90df1...43a

Jo.... sikkert. Men jeg klarer ikke helt å skille skuespilleren fra enkelte roller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

"mine" - de er mennenes eiendom.

Anonymkode: 90df1...43a

Celine slutter ikke på «mine»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Celine slutter ikke på «mine»

Men nesten. 

Anonymkode: 90df1...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (På 25.3.2023 den 22.21):

Oi, det har jeg ikke lagt merke til! Det er sikkert bevisst. Men jeg vet ikke helt hva slags effekt det har...

Kanskje for å signalisere at de var verdiløse. De er bare kvinner og de er like alle sammen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Glitter skrev (5 minutter siden):

Kanskje for å signalisere at de var verdiløse. De er bare kvinner og de er like alle sammen? 

Ja, godt mulig.

Er ikke endelsen -ine også noe som brukes for å omtale noe som er lite/smått? Husker ikke hva det heter grammatisk. Mulig jeg blander med noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (11 minutter siden):

Ja, godt mulig.

Er ikke endelsen -ine også noe som brukes for å omtale noe som er lite/smått? Husker ikke hva det heter grammatisk. Mulig jeg blander med noe annet. 

Det kan hende. Jeg vet ikke, men jeg får litt sånn "liten og søt og naiv" av nav som slutter på ine.... 

Men nå kom jeg på at mitt navn også slutter på ine. 😂

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (På 24.3.2023 den 23.34):

Etter at Hermine hadde forlatt Adam,  fulgte hun med på hva han gjorde via kameraer i huset. Han visste at hun så på ham. En dag rigget han til et reip og latet som om han skulle henge seg. Hun ble livredd, heiv seg i bilen og kjørte til ham. Da hun kom inn, gliste han bare, og hun forstod at han hadde lurt henne. Oppskakelsen førte til for tidlig fødsel, og barnet døde.

Mener at det var omtrent slik det var.

Stemmer, sånn var det vettu. Husket bare at hun var på sykehuset etter at Adam kastet henne ned trappen og at hun ble bedt om å være forsiktig slik at hun ikke riskierte å miste barnet. Men det var jo først senere personalet ba henne være veldig forsiktig og spesielt skjerme seg mot stress. Jeg husker faktisk ikke om Hermine fortalte dette til Adam (eller andre som delte det videre til han), eller om det var tilfeldig at han iscenesatte selvmordet i denne perioden? 

Hadde det ikke vært for Adams narssisisme og Hermines svært så skjøre selvbilde hadde de to sikkert kunne hatt det ok, de var nok egentlig oppriktig glade i hverandre. Men - den andres personlighet fikk nok frem det værste i dem, og det gjalt jo for begge to. Den dårligste matchen for en narssisist er jo en emosjonellt styrt og skjør liten blomst sant, som på sin side trenger alt annet enn en narssisistisk alfahann. Men pussig nok ser disse to personlighetene ut til å være tiltrukket av hverandre i virkeligheten også, jeg har sett flere par der jeg har tenkt nettopp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (På 24.3.2023 den 18.00):

Mulig du misforstod meg, men at han levde det livet med horer og kokain vet jeg. Men fordi jeg har nedsatt hukommelse så kunne jeg ikke huske hva spesifikt av voldelig karakter Adam hadde gjort mot henne. Jeg husker hun har banket seg selv opp, men jeg husker ikke hva han gjorde foruten et kvelertak. Det vil ikke si jeg støtter noe av det han gjorde, men jeg husker ikke detaljene. 

Jeg tror nok det aller værste var den psykiske volden, og jeg tror det var den Hermine var ekstra sårbar i forhold til også. Hun viste seg jo å tåle fysisk smærte bedre enn de fleste.

Som jeg skrev til Påskelilje framstod ikke Hermine som særlig tøff og sterk, ei heller i aller siste scene der hun ligger og ser mot døren i Marocco. Hun er derimot veldig preget av en oppvekst der både mor og bestevenninner var opptatt av konkurranse og det å være perfekt og best, og Hermine fikk stadige stikk om at hun ikke var god nok i kraft av seg selv. Hun sier jo til Adam den siste gangen også, at det raknet når hu ikke leneger var god nok for han heller - og det oppfattet jeg som ekte, ikke en del av spillet hun iversatte for å overleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (7 minutter siden):

Stemmer, sånn var det vettu. Husket bare at hun var på sykehuset etter at Adam kastet henne ned trappen

Men det gjorde han da ikke!

Anonymkode: 90df1...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...