Gå til innhold

Skal du se den nye sesongen av Exit?


Gjest Vendi

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Det skulle gjerne jeg sett også 🙂 kanskje det blir en film, men ser ikke helt for meg hvordan den skulle blitt. 

Hm nei si det. Jeg må innrømme at jeg ikke liker den utspekulerte Hermine. Det er veldig drøyt det hun gjorde. Kan jo skjønne det til en viss grad da jeg har hatt planer om å drepe en livsfarlig eks for å beskytte meg og andre, men det hevnopplegget hun gjør i serien er å dra det langt. Men jeg husker ikke detaljert hva det var han gjorde mot henne bortsett fra å late som at han kunne få barn og ta kvelertak på henne. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (2 minutter siden):

Hm nei si det. Jeg må innrømme at jeg ikke liker den utspekulerte Hermine. Det er veldig drøyt det hun gjorde. Kan jo skjønne det til en viss grad da jeg har hatt planer om å drepe en livsfarlig eks for å beskytte meg og andre, men det hevnopplegget hun gjør i serien er å dra det langt. Men jeg husker ikke detaljert hva det var han gjorde mot henne bortsett fra å late som at han kunne få barn og ta kvelertak på henne. 

Ja hun dro det ut noe veldig. Jeg skjønner heller ikke hvordan noen er istand til sånt, for tanker er noe annet enn gjennomføring. 

At mennesker gjør ting i affekt osv har jeg ingen problemer med å forstå, men sånn nitidig planlegging for så å gjennomføre, det er uforståelig for meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ja hun dro det ut noe veldig. Jeg skjønner heller ikke hvordan noen er istand til sånt, for tanker er noe annet enn gjennomføring. 

At mennesker gjør ting i affekt osv har jeg ingen problemer med å forstå, men sånn nitidig planlegging for så å gjennomføre, det er uforståelig for meg. 

 

Ja ikke sant. Det er noe med det å planlegge osv. Det er jo noe som er skjerpende omstendigheter i rettsaker. Hvis ugjerningen er planlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (34 minutter siden):

Hm nei si det. Jeg må innrømme at jeg ikke liker den utspekulerte Hermine. Det er veldig drøyt det hun gjorde. Kan jo skjønne det til en viss grad da jeg har hatt planer om å drepe en livsfarlig eks for å beskytte meg og andre, men det hevnopplegget hun gjør i serien er å dra det langt. Men jeg husker ikke detaljert hva det var han gjorde mot henne bortsett fra å late som at han kunne få barn og ta kvelertak på henne. 

Jeg digger henne, som bokstavelig talt viser fingeren til kyniske Adam og disse gutta. Synes imidlertid det var litt overdrevet og unødvendig at hun kappet fingeren, fikk litt følelsen av at det bare var et spektakulært grep av produsenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (3 minutter siden):

Jeg digger henne, som bokstavelig talt viser fingeren til kyniske Adam og disse gutta. Synes imidlertid det var litt overdrevet og unødvendig at hun kappet fingeren, fikk litt følelsen av at det bare var et spektakulært grep av produsenten.

Hehe joda, hun gjorde forsåvidt det. 😅 

Jeg grøsset over den kappede fingeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 time siden):

Jeg digger henne, som bokstavelig talt viser fingeren til kyniske Adam og disse gutta. Synes imidlertid det var litt overdrevet og unødvendig at hun kappet fingeren, fikk litt følelsen av at det bare var et spektakulært grep av produsenten.

Jeg synes dette ble too much. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vendi
Ekstra skrev (2 timer siden):

Jeg digger henne, som bokstavelig talt viser fingeren til kyniske Adam og disse gutta. Synes imidlertid det var litt overdrevet og unødvendig at hun kappet fingeren, fikk litt følelsen av at det bare var et spektakulært grep av produsenten.

Jeg synes det viste seg at den aller mest kyniske og kalde personen var Hermine selv. I alle fall på linje med disse andre. Helt forskjellige i adferd og framgangsmåter, men like kald og beregnende.. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (13 minutter siden):

Jeg synes det viste seg at den aller mest kyniske og kalde personen var Hermine selv. I alle fall på linje med disse andre. Helt forskjellige i adferd og framgangsmåter, men like kald og beregnende.. 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I sesong to skyldte ikke William Beskow penger viste det seg, nå skyldte han plutselig 12 millioner likevel. Fikk vi noen forklaring på det? Og skulle tro at 12 mill bare var lommerusk for disse gutta.

Anonymkode: 90df1...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I sesong to skyldte ikke William Beskow penger viste det seg, nå skyldte han plutselig 12 millioner likevel. Fikk vi noen forklaring på det? Og skulle tro at 12 mill bare var lommerusk for disse gutta.

Anonymkode: 90df1...43a

Ja, og Adam styrer veldig med å skjule sine 45 mill, (som Hermine stjeler.).

Summene de tusker er ikke enorme, og det gjør at jeg har lettere for å tro at det er basert på virkelige personer. De er et sted på skalaen mellom rene gangstere og finansfolk. De skryter av rikdommen sin, strør om seg med penger og løser problemer med pistol.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I sesong to skyldte ikke William Beskow penger viste det seg, nå skyldte han plutselig 12 millioner likevel. Fikk vi noen forklaring på det? Og skulle tro at 12 mill bare var lommerusk for disse gutta.

Anonymkode: 90df1...43a

Derfor forsto jeg aldri. Hvorfor betalte ikke bare William det han skyldte, så slapp han å ha innkrevere og gangstere etter seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 time siden):

Derfor forsto jeg aldri. Hvorfor betalte ikke bare William det han skyldte, så slapp han å ha innkrevere og gangstere etter seg?

Sånn som jeg husker det:

William hadde mistet grepet om virkeligheten og fortalte at Beskow satt i rullestol. Når det ikke stemte så tvilte vel Jeppe & co på hele historien.

Beskow så seg kanskje ikke tjent med å bringe opp gjelden til William når han hadde folk med pistol på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (42 minutter siden):

Sånn som jeg husker det:

William hadde mistet grepet om virkeligheten og fortalte at Beskow satt i rullestol. Når det ikke stemte så tvilte vel Jeppe & co på hele historien.

Beskow så seg kanskje ikke tjent med å bringe opp gjelden til William når han hadde folk med pistol på besøk.

Ja, jeg forstår det fra Jeppe & Cos perspektiv.

Men når William ble så stresset av å ha torpedo i nakken hele tiden - hvorfor da ikke bare betale? Han hadde jo mer enn nok med penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vhanja skrev (22 minutter siden):

Ja, jeg forstår det fra Jeppe & Cos perspektiv.

Men når William ble så stresset av å ha torpedo i nakken hele tiden - hvorfor da ikke bare betale? Han hadde jo mer enn nok med penger.

Ingen er så uvillig til å betale som de med mye penger 🙂 for dem har ofte penger ekstremt høy verdi, og en annen ting er at mennesker som er så høye på seg selv ikke lett gir etter for trusler.

Jeg tror nok det meste ligger der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (15 timer siden):

Jeg synes det viste seg at den aller mest kyniske og kalde personen var Hermine selv. I alle fall på linje med disse andre. Helt forskjellige i adferd og framgangsmåter, men like kald og beregnende.. 

Ikke uenig i det, men digger det i denne settingen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (20 timer siden):

Jeg digger henne, som bokstavelig talt viser fingeren til kyniske Adam og disse gutta. Synes imidlertid det var litt overdrevet og unødvendig at hun kappet fingeren, fikk litt følelsen av at det bare var et spektakulært grep av produsenten.

Samme her. Jeg blir rett og slett overrasket over at man kan like offer-Hermine bedre enn proaktiv-Hermine som tar ansvar for eget liv med ønsker, drømmer og behov. Herregud så stusselig jeg syns det var i den føste sesongen da hennes karakter var den føyelige og vakre trofékonen som trente på dagtid og holdt sjult for alfamannen at hun hadde lyst til å ta opp studiene igjen. 

Så bl.a. Glitter lure på hva Adam egentlig hadde gjort, og da lurer jeg på om vi har sett samme serie. Adam og gutta har kjøpt horer over en lav sko, svindlet, manipulert, ført alle rundt seg bak lyset, til og med kjøpt en pule-hule sammen med kompiser for å kunne pule og ruse seg, løyet om stort sett det meste, utøvd både fyskisk og psykisk vold og alt dette HELT uten snev av samvittighet. Etter mitt syn kunne Hermine godt fortjent mer enn 45 mill, men da hadde det vel blitt som med fingeren - unødvendig over kanten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (7 timer siden):

Ja, jeg forstår det fra Jeppe & Cos perspektiv.

Men når William ble så stresset av å ha torpedo i nakken hele tiden - hvorfor da ikke bare betale? Han hadde jo mer enn nok med penger.

William var jo både angstpreget og psykotisk på dette tidspunktet. Jeg skal ikke spekulere i diagnose, men det ligger jo ganske fram i dagen at vi skal forstå det som at det ikke bare er narsissisme som feiler William, og at hans ups and downs handler om noe mer enn psykose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (18 timer siden):

Jeg synes det viste seg at den aller mest kyniske og kalde personen var Hermine selv. I alle fall på linje med disse andre. Helt forskjellige i adferd og framgangsmåter, men like kald og beregnende.. 

Snedig så ulikt man kan oppfatte ting. Jeg opplever ikke Hermine som kynisk, men som rasjonell og handlekraftig idet det går opp for henne at hun bare har to valg: Være redd resten av livet eller sørge for å mate økokrim med info til å få hennes store trussel - Adam - lammet for lang tid. Ettersom hun har levd slik alfamannen henne har ønsket, dvs vært hjemmefru uten egen inntekt med uavsluttet skolegang trenger hun penger - som forsåvidt ikke bare er Adams moralsk sett, men også hennes. Jeg digger hennes nyervervede styrke. 

Jeg syns tredje sessong er kul i et feministisk perspektiv, og det er nesten så jeg håper denne delen av manus er basert på de 70% som har rot i virkeligheten. 

Er det en karakter jeg syns er stusselig så er det Celine, kona til William, som er framstilt som et sutrete offer som ikke engang tar vare på ungene fordi hun syns så synd på seg selv når fasaden er truet. Her syns jeg Maria Bonnevies karakter er en fin kontrast, og den kvinnen jeg syns framstår mest kynisk. Der Hermine fremdeles har beina plantet i noe som jeg tenker på som jordnært, lever Bonnevies karakter i en plastikkverden. Men i motsetning til Celine har hun kontroll over plastikktilværelsen, det har ikke Celine.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (2 minutter siden):

Er det en karakter jeg syns er stusselig så er det Celine, kona til William, som er framstilt som et sutrete offer som ikke engang tar vare på ungene fordi hun syns så synd på seg selv når fasaden er truet.  

Det er vel realistisk det. Sikkert mange kvinner som ville reagert sånn. 

Anonymkode: 90df1...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel realistisk det. Sikkert mange kvinner som ville reagert sånn. 

Anonymkode: 90df1...43a

Det tror jeg også, og det er ganske så stusselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...