Gå til innhold

Gjenbruks gaver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Du vet at mange ikke klarer å komme seg inn på markedet uten starthjelp sant? Jo det er mange prioriteringer de kunne gjort i stedet for at en må gjøre det selv. 

Anonymkode: 16ef8...71c

Ja, det er jeg klar over. Men verken du eller mine egne unger har noe krav på slik starthjelp. Husk også på at du ikke kan overføre hva "de", som jeg antar betyr dine egne foreldre, kunne valgt å gjøre, til alle i den generasjonen. 

I disse tider, når vi i de forhatte eldrebølge-årskullene får beskjed om å spare til vår egen alderdom hvis vi vil ha noe annet enn hastig stoppeklokke-tilsyn, er det ikke så fornuftig å dele ut det vi har greid å spare opp, til neste generasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

laban skrev (6 minutter siden):

Ja, det er jeg klar over. Men verken du eller mine egne unger har noe krav på slik starthjelp. Husk også på at du ikke kan overføre hva "de", som jeg antar betyr dine egne foreldre, kunne valgt å gjøre, til alle i den generasjonen. 

I disse tider, når vi i de forhatte eldrebølge-årskullene får beskjed om å spare til vår egen alderdom hvis vi vil ha noe annet enn hastig stoppeklokke-tilsyn, er det ikke så fornuftig å dele ut det vi har greid å spare opp, til neste generasjon. 

Det er der plikten stepper inn. Å være glad i sin neste handler om å holde plikten til sine arvinger. Hvis man er glad i dem da. 

Anonymkode: 16ef8...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er der plikten stepper inn. Å være glad i sin neste handler om å holde plikten til sine arvinger. Hvis man er glad i dem da. 

Anonymkode: 16ef8...71c

Foreldre har plikt til å forsørge mindreårige, ikke til å dele ut arv eller andre store beløp. Arv er noe som utløses av dødsfall, og kjærlighet måles ikke i penger. 

Dette er et faktum, så jeg avslutter diskusjonen her fra min side. Jeg vet fra før at vi ikke blir enige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er der plikten stepper inn. Å være glad i sin neste handler om å holde plikten til sine arvinger. Hvis man er glad i dem da. 

Anonymkode: 16ef8...71c

Ettersom du verken får bil eller leilighet av dine foreldre kan du vel gå ut fra at de egentlig ikke tåler trynet på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (8 minutter siden):

Foreldre har plikt til å forsørge mindreårige, ikke til å dele ut arv eller andre store beløp. Arv er noe som utløses av dødsfall, og kjærlighet måles ikke i penger. 

Dette er et faktum, så jeg avslutter diskusjonen her fra min side. Jeg vet fra før at vi ikke blir enige. 

Hvorfor kan du ikke bare være enig i stedet for å være uenig? 

Anonymkode: 16ef8...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Ettersom du verken får bil eller leilighet av dine foreldre kan du vel gå ut fra at de egentlig ikke tåler trynet på deg?

Mine foreldre snakker ikke så stygt som du gjør til meg. 

Anonymkode: 16ef8...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mine foreldre snakker ikke så stygt som du gjør til meg. 

Anonymkode: 16ef8...71c

Men du snakker stygt om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Men du snakker stygt om dem.

Hvor gjør jeg det? Snakket med laban ikke deg for du er så sur alltid.

Anonymkode: 16ef8...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gjør jeg det? Snakket med laban ikke deg for du er så sur alltid.

Anonymkode: 16ef8...71c

Du klager jo over foreldrene dine hele tiden - de maser når du er syk, de vil ikke gi deg bil, de vil ikke gi deg tilskudd til startkapital på leilighet, du tåler ikke at de får seg nye partnere...

Jeg er sikkert litt ekstra sur i dag for jeg er syk tenk! Og da er det lov å være sur, det var du selv i forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Men det får jo ikke jeg gjort noe med. Ok men jeg synes mine foreldre kunne gjort det. 100.000 er jo ikke så mye når investeringen er stor. 

Anonymkode: 16ef8...71c

Du har ikke krav på det.  De bestemmer over sine penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Du klager jo over foreldrene dine hele tiden - de maser når du er syk, de vil ikke gi deg bil, de vil ikke gi deg tilskudd til startkapital på leilighet, du tåler ikke at de får seg nye partnere...

Jeg er sikkert litt ekstra sur i dag for jeg er syk tenk! Og da er det lov å være sur, det var du selv i forrige uke.

Jeg er aldri sur faktisk. Jeg diskuterte med Laban. Det er fordi jeg er neste i rekken og vil ikke vente da jeg vil ha det nå. I henhold til statestikk hjelper det å mase. 

Anonymkode: 16ef8...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er aldri sur faktisk. Jeg diskuterte med Laban. Det er fordi jeg er neste i rekken og vil ikke vente da jeg vil ha det nå. I henhold til statestikk hjelper det å mase. 

Anonymkode: 16ef8...71c

Hadde mine barn mast om forskudd på arv så hadde de i alle fall ikke fått en krone. Jeg hadde uansett ikke hatt penger å gi dem, men jeg eier en leilighet som det ene barnet mitt låner av meg mot å betale løpende utgifter da. Så litt snill er jeg jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Hadde mine barn mast om forskudd på arv så hadde de i alle fall ikke fått en krone. Jeg hadde uansett ikke hatt penger å gi dem, men jeg eier en leilighet som det ene barnet mitt låner av meg mot å betale løpende utgifter da. Så litt snill er jeg jo.

Nå snakket jeg om startkapital i bursdagsgave henholdsvis. Men nei jeg tror du er ganske streng ellers. Det inntrykket har jeg av deg her i allefall. 

Anonymkode: 16ef8...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Hadde mine barn mast om forskudd på arv så hadde de i alle fall ikke fått en krone. Jeg hadde uansett ikke hatt penger å gi dem, men jeg eier en leilighet som det ene barnet mitt låner av meg mot å betale løpende utgifter da. Så litt snill er jeg jo.

Må den betale deg for å bo i din leilighet som du eier? Stakkars. 

Anonymkode: 16ef8...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå snakket jeg om startkapital i bursdagsgave henholdsvis. Men nei jeg tror du er ganske streng ellers. Det inntrykket har jeg av deg her i allefall. 

Anonymkode: 16ef8...71c

Det er ikke noe bedre at du forventer 100.000,- i bursdagsgave, det hadde i alle fall ikke vært aktuelt. Hvor mener du foreldrene dine skal ta det fra? Om de har det i banken er det kanskje for å trygge sin egen alderdom? Men du synes kanskje ikke det er så viktig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Det er ikke noe bedre at du forventer 100.000,- i bursdagsgave, det hadde i alle fall ikke vært aktuelt. Hvor mener du foreldrene dine skal ta det fra? Om de har det i banken er det kanskje for å trygge sin egen alderdom? Men du synes kanskje ikke det er så viktig? 

Man får jo pensjon når man blir pensjonist. Da har man spart et helt liv som er blitt trukket fra arbeidsinntekten din. Hvorfor skal man spare til det utenom? 

Anonymkode: 16ef8...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må den betale deg for å bo i din leilighet som du eier? Stakkars. 

Anonymkode: 16ef8...71c

Jeg betaler det som gjenstår på lånet selv da, mens hun betaler husleie og strøm, nei, jeg betaler faktisk litt av husleia også nå etter husleieøkning i januar. Hun klarer det helt fint og har slett ikke vondt av å måtte klare seg selv, hun vet at alt ikke kommer dette ned i fanget på henne. Hun får i tillegg dekket mobil og buss av meg så lenge hun studerer og det er hun veldig takknemlig for. :) Så jeg betaler rundt 4-5000,- for henne hver mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man får jo pensjon når man blir pensjonist. Da har man spart et helt liv som er blitt trukket fra arbeidsinntekten din. Hvorfor skal man spare til det utenom? 

Anonymkode: 16ef8...71c

Pensjonen er ikke all verden og mange ønsker å reise, kjøpe seg hjelp eller andre ting når de blir pensjonister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Pensjonen er ikke all verden og mange ønsker å reise, kjøpe seg hjelp eller andre ting når de blir pensjonister.

Så du ville gitt en av dine to hjelp og ikke den andre. Er det du sier? 

Anonymkode: 16ef8...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du ville gitt en av dine to hjelp og ikke den andre. Er det du sier? 

Anonymkode: 16ef8...71c

Slapp av. Den andre bor fremdeles hjemme hos sin far og får mat og tak over hodet gratis der. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...