Gå til innhold

OA, hormontilskudd og vektoppgang?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg begynte på hormontilskudd mot overgangsalder-plager i november og har lagt på meg ca. 4 kg og disse sitter som støpt. Jeg spiser ca. 13-1500 kcal / døgn og er ganske aktiv, spiser karbohydratredusert, men kiloene sitter pal. Noen som har erfaring med hvordan få disse bort igjen uten å slutte med hormontilskuddet? Det er ikke det at det er så mye og det ser ut til å ha stabilisert seg, men det er irriterende allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen råd, men er det ikke noe som skjer nesten alle i overgangsalderen, at en legger på seg rundt 5 kg? Jeg leser om det over alt i hvert fall. Tenker på om det kanskje ikke skyldes hormontilskuddet?

Jeg har ikke peiling så klart, var bare en tanke jeg fikk. Skjønner det er irriterende med de 4 kg. Jeg har også noen irriterende kg som egentlig ikke gjør noe sånn rent helsemessig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Har ingen råd, men er det ikke noe som skjer nesten alle i overgangsalderen, at en legger på seg rundt 5 kg? Jeg leser om det over alt i hvert fall. Tenker på om det kanskje ikke skyldes hormontilskuddet?

Jeg har ikke peiling så klart, var bare en tanke jeg fikk. Skjønner det er irriterende med de 4 kg. Jeg har også noen irriterende kg som egentlig ikke gjør noe sånn rent helsemessig. 

Vel - jeg har siden juni 2021 gått ned 8 kg og vekten var stabil og grei. Vektnedgangen sluttet brått og 4 kg snek seg på igjen akkurat samtidig som jeg begynte på hormontilskuddet så jeg kan ikke skjønne annet enn at det har en sammenheng. Vet det er mange kvinner som sier akkurat det samme. Ikke at det er noen krise egentlig, men jeg ville gjerne hatt disse 4 kiloene bort igjen da... 

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (20 minutter siden):

Vel - jeg har siden juni 2021 gått ned 8 kg og vekten var stabil og grei. Vektnedgangen sluttet brått og 4 kg snek seg på igjen akkurat samtidig som jeg begynte på hormontilskuddet så jeg kan ikke skjønne annet enn at det har en sammenheng. Vet det er mange kvinner som sier akkurat det samme. Ikke at det er noen krise egentlig, men jeg ville gjerne hatt disse 4 kiloene bort igjen da... 

Okei. Ja du vet nok best. Selv om det ikke er noen krise så er det forståelig at du vil ha de bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...