Gå til innhold

Pottetrening tvang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kjenner noen  som sier de tvinger barnet sitt til å sitte på potte eller do en bestemt tid. Altså de må sitte der en stund før de får gå av. Jeg syns dette er litt bekymringsverdig. Kan jo gjøre at barnet vegrer seg for dette og blir redd for doen. Jeg har barn selv og gjør ikke dette, men de jeg kjenner sier at jeg bør gjøre det for å få barnet tørr fortere. Jeg kommer ikke til å gjøre det. Jeg skjønner heller ikke hvordan de får til dette, for et barn går jo av doen når det vil uansett. Det er vel ikke mange som gjør dette? Jeg håper ikke det. Hva tenker dere? Bør jeg si noe til dem?

Anonymkode: 055d0...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nei, jeg hadde ikke direkte sagt noe om det. Det kan jo være at de gjør tiden på potten til en hyggelig stund. Da vi øvet satt også sønnen min på do litt hver dag en god stund før han fant ut hva han skulle bruke do til. Men vi satt der sammen, leste bok og sang litt. Når han ville av fikk han det, men vi satt nå der en stund.

Det du kan gjøre er å fortelle om hvilken metode du bruker og gi noen argumenter (ikke belærende) for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er å vise at det er en trygg sone. Å fortelle om hvordan man skal gå på do når man er større og ikke trenger bleie lenger. Som regel så finner barn  ut at det er ubehagelig med våte bleier og bæsj og velger selv å gå den veien. Man må gjør det som føles mest naturlig og ikke presse barnet for man selv ønsker bleiefri barn. Jeg har ei som fant ut selv at hun ikke ønsket bleie lengre både på natt og dag og gikk kjempe fint. Og så har jeg ei som slet men det er fordi hun igjen har problemer med tarmene og må gå fast på movicol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...