Gå til innhold

Trampoline i hagen ?


Wulfi

Anbefalte innlegg

Vi har en sånn stor trampoline i hagen og ungene syns selvsagt at det er toppers !!! Det syns også alle andre unger i bygda ,men siden vi bor på en liten plass hvor nesten alle er venner med alle ,så kan vi jo ikke godt si NEI til de andre ungene syns jeg. Ungene har fått KLAR beskjed om at de ikke skal være MER enn 3 stykker om gangen. (helst 1) . Problemet er at det synker visst ikke inn. Jentungen min på 8 år og hennes venninner er flinke til å overholde den regelen ,men guttungen på 11 år har gjerne med seg 5 stykker oppå. (Det er de mellom 11-14 som er verst)

Noen andre her som har trampoline ,og hvordan funker det hos dere ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sjeleglad for at vi ikke har trampoline. ;-)

En nabo har, og der er det fullt kjør hele vår'n og sommer'n. Mora der i heimen sender meg ungene lapp hjem (med en del regler på), som de forskjellige foreldrene må skrive under på. Blir ikke disse reglene holdt, så sender hun rett og slett ungene hjem. Det er "straffen" hvis reglene ikke blir holdt. Og foreldrene skriver under på at det er greit, slik at ingen foreldre blir fornærmet i hvert fall. På denne "regel-lista" står det også at hun ikke påtar seg ansvaret for eventuelle skader som ungene måtte pådra seg.

Tror det er lurt med en sånn regel-liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tru med at dere pakker trampolinen ned om de ikke følger beskjed. Å merker dere at det ikke virer så ta den bort for en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tru med at dere pakker trampolinen ned om de ikke følger beskjed. Å merker dere at det ikke virer så ta den bort for en stund.

Ja ,vi har gitt beskjed at i dag pakker vi den sammen ,og så blir den liggende i to uker. FOrtsetter det ,så tar vi den ned IGJEN og IGJEN... De må vel lære til slutt....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjeleglad for at vi ikke har trampoline. ;-)

En nabo har, og der er det fullt kjør hele vår'n og sommer'n. Mora der i heimen sender meg ungene lapp hjem (med en del regler på), som de forskjellige foreldrene må skrive under på. Blir ikke disse reglene holdt, så sender hun rett og slett ungene hjem. Det er "straffen" hvis reglene ikke blir holdt. Og foreldrene skriver under på at det er greit, slik at ingen foreldre blir fornærmet i hvert fall. På denne "regel-lista" står det også at hun ikke påtar seg ansvaret for eventuelle skader som ungene måtte pådra seg.

Tror det er lurt med en sånn regel-liste.

Ja ,det høres litt lurt ut. jeg har gitt MUNTLIG beskjed at jeg ikke tar ansvar for andres unger som hopper i hagen vår ,og det godtok alle foreldrene som en selvfølge. Lille Guro på 7 år brakk armen i fjor ,og jeg hadde SÅÅÅÅ dårlig samvittighet og lurte på å kvitte oss med trampolinen. Tok opp saken med Guro`s mamma ,men hun insisterte nesten på at jeg ikke skulle la dette ene uhellet hindre alle de andre. Får prøve å lage ei liste med et par regler ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den trampolina deres er den stor? Og hva kostet den.

Sitter dere å følger med ungene på trampolina? Er snakk om å kjøpe trampoline til våre unger. De er 6,7 og 11 år. Hønemora i meg sier at dette er falie saker*s*

Hvordan er dine erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trampolina deres er den stor? Og hva kostet den.

Sitter dere å følger med ungene på trampolina? Er snakk om å kjøpe trampoline til våre unger. De er 6,7 og 11 år. Hønemora i meg sier at dette er falie saker*s*

Hvordan er dine erfaringer?

Den er 3 , ett eller annet tror jeg.... Det er ikke no særlig med skader så lenge ungene følger reglene. Vi har trampolinen i den nedre delen av hagen ,så vi kan gløtte ut innimellom . Vi betalte ca 3000 kroner. (Ungenes sparepenger asså...) Bare husk på at DERSOM dere kjeøper trampoline ,så har dere hele nabolaget og vel så det på besøk....*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trampolina deres er den stor? Og hva kostet den.

Sitter dere å følger med ungene på trampolina? Er snakk om å kjøpe trampoline til våre unger. De er 6,7 og 11 år. Hønemora i meg sier at dette er falie saker*s*

Hvordan er dine erfaringer?

Akkurat nå selger Europris 3,6 m trampoline med stålfjærer til kr. 1899 + evt. deksel og sikkerhetsnett.

Det er tegning i ukas kundeavis, side 1:

http://www.europris.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå selger Europris 3,6 m trampoline med stålfjærer til kr. 1899 + evt. deksel og sikkerhetsnett.

Det er tegning i ukas kundeavis, side 1:

http://www.europris.no

Vi kjøpte på Europris i fjor. 3,6 m i diameter.

Ungene på 6,5 og 1 år(da), koste seg der, og andre unger også.

Vi hadde regler på at de fikk kun være 4 hvis det var 5-7 åringer(lette barn) Hvid se var større fikk de være færre. Tyngden på de som hoppet har mye å si for hvordan de andre oppå trampolina lander

Lykke til med handelen. Det er kjempemas her allerede om å sette den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjeleglad for at vi ikke har trampoline. ;-)

En nabo har, og der er det fullt kjør hele vår'n og sommer'n. Mora der i heimen sender meg ungene lapp hjem (med en del regler på), som de forskjellige foreldrene må skrive under på. Blir ikke disse reglene holdt, så sender hun rett og slett ungene hjem. Det er "straffen" hvis reglene ikke blir holdt. Og foreldrene skriver under på at det er greit, slik at ingen foreldre blir fornærmet i hvert fall. På denne "regel-lista" står det også at hun ikke påtar seg ansvaret for eventuelle skader som ungene måtte pådra seg.

Tror det er lurt med en sånn regel-liste.

Angåpende skader: Innboforsikringen dekker eventuelle skader på ANDRES barn ikke egne. Da må du ha ulykkesforsikring på barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Oslo Vest er trampolinetettheten så stor at du kan hoppe fra Bestumkilen hele veien opp til Frognerseteren uten å sette en fot i bakken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampoline er jo så artig! Naboene våre har, kanskje jeg skal bort og smuglåne den når alle er på jobb... thihi.

Men over til saken... da jeg var liten, var det en nabo av oss som hadde trampoline. Vi fikk låne denne hvis vi kom og spurte først. Og det var strengt forbudt å være mer enn to på av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...