Gå til innhold

Til Kupton ( eller andre som vet )


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Ang hørselshallusinasjoner. Hvis man er trøtt eller sliten, og en fks hører lyden av susing i rør eller andre naturlige lyder, og de lydene snart fortoner seg som stemmer eller musikk. Er det nornalt i de tilstandene? Ikke noe ubehagelig eller skremmende på noen måte, men hører det tydelig? Kun hvis en er sliten eller trøtt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er viktig å huske på at hallusinasjoner ikke er svart/hvitt - enten er man frisk eller så er man kjempesyk.

Noen former for hallusinasjoner er ganske normalt, f.eks før man sovner eller når man sovner. Jeg tror at så lenge man har innsikt og skjønner at det ikke er virkelig, så er det ikke farlig. 

Jeg ble ikke helt klok på symptomene dine, «hører» du musikk og stemmer med ørene dine, sånn at normale lyder blir forvrengt, eller er det som en tanke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det er viktig å huske på at hallusinasjoner ikke er svart/hvitt - enten er man frisk eller så er man kjempesyk.

Noen former for hallusinasjoner er ganske normalt, f.eks før man sovner eller når man sovner. Jeg tror at så lenge man har innsikt og skjønner at det ikke er virkelig, så er det ikke farlig. 

Jeg ble ikke helt klok på symptomene dine, «hører» du musikk og stemmer med ørene dine, sånn at normale lyder blir forvrengt, eller er det som en tanke? 

Takk for svar 🙂 nei, jeg sa dette til noen i dag, og så ble det diskusjon. Det som skjer er at hvis jeg er veldig trøtt eller sliten kan høre rør som suser, og det blir ofte musikk. Det er bare inspirerande! Og så kan jeg ligge trøtt i sengen og høre bildur, og så blir det til en gjeng som står og prater. Og jeg kan da tenke : nå skravler de fælt, før jeg tenker : øh det er bare bildur. 

Dette kan skje etter at jeg har hørt på musikk også. Jeg hører sangene helt tydelig ganske lenge etterpå ( har sykt høyt volum da )

Dette har aldri plaget meg, men jeg har funnet det kun fascinerande.

Og de andre sa at dette kunne umulig være nornalt?  Jeg vet ilkke jeg. Jeg tror jo at det ikke er så uvanlig? 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (40 minutter siden):

Ang hørselshallusinasjoner. Hvis man er trøtt eller sliten, og en fks hører lyden av susing i rør eller andre naturlige lyder, og de lydene snart fortoner seg som stemmer eller musikk. Er det nornalt i de tilstandene? Ikke noe ubehagelig eller skremmende på noen måte, men hører det tydelig? Kun hvis en er sliten eller trøtt. 

 

Tinnitus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ja, men det har jeg! Jøss. Har det med det å gjøre da? 

Lydbildet i tinnitus kan være på veldig mange måter. Så fremt du ikke opplever lydbildet som at noen sier helt konkrete ting til deg, så tror jeg det er normalt - hvis man har tinnitus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (7 minutter siden):

Lydbildet i tinnitus kan være på veldig mange måter. Så fremt du ikke opplever lydbildet som at noen sier helt konkrete ting til deg, så tror jeg det er normalt - hvis man har tinnitus. 

Ok. Ja, jeg har igrunnen bare tatt det for gitt at jeg har hørt det  uten å spekulere på det. Helt til de andres reaksjon i dag. Har jo hørt mye fin musikk 😀 takk for svar ! 

Og nei. Ingen snakker TIL meg nei. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...