Gå til innhold

Travle unger 😀


Dorthe

Anbefalte innlegg

Jeg synes de har det så travelt.  Dattera mi jobber turnus og det gjør mannen også.  To unger, en haug med bikkjer, hus og hage, hytte og bil.  Opp klokken 5 og i seng klokka 9 når de ikke jobber kveld eller natt.  Ungene skal følges og hentes på skolen og i barnehagen og på fritidsaktiviteter.

 

Minste jobber fra 7-15, jobber endel overtid + at han har startet eget firma med en kamerat og jobber kvelder og helger.  

 

Er dette bare mine som har det så travelt?  Jeg blir helt matt.  Dette er ingen klage fra meg, vi har god kontakt, men jeg lurer på om andre har det like travelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Har du glemt hvordan det var å være ung ?  Jeg husker alt stresset som var med jobb, barn, skole, lekser, deres fritidsaktiviterer, egen trening, stort hus og hage som skulle holdes i orden. 

Det var ikke mye tid til å sitte i sofaen den gang. Stor forskjell fra da til nå, når jeg bare har jobb og meg selv å tenke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (30 minutter siden):

Har du glemt hvordan det var å være ung ?  Jeg husker alt stresset som var med jobb, barn, skole, lekser, deres fritidsaktiviterer, egen trening, stort hus og hage som skulle holdes i orden. 

Det var ikke mye tid til å sitte i sofaen den gang. Stor forskjell fra da til nå, når jeg bare har jobb og meg selv å tenke på :)

Jeg husker hvordan jeg hadde det.  To og så tre alene, men leilighet og ingen bikkjer og innimellom så synes jeg dattera mi er mer sliten enn jeg noen sinne har vært.  Men hun spør meg hvordan jeg orket og venninna mi ler og sier jeg var helt dau 😉

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Dorthe skrev (1 time siden):

Jeg husker hvordan jeg hadde det.  To og så tre alene, men leilighet og ingen bikkjer og innimellom så synes jeg dattera mi er mer sliten enn jeg noen sinne har vært.  Men hun spør meg hvordan jeg orket og venninna mi ler og sier jeg var helt dau 😉

Når jeg tenker tilbake, så savner jeg den tiden litt. Ikke alt, men mye av det. 

Jeg ønsker meg barnebarn som jeg kan bygge snøhule sammen med, ake med osv, men det ser ikke ut til at eldstedatter tenker i de baner i det hele tatt. Hun tenker bare karriere når hun snakker om fremtiden sin. Det kan ikke jeg få gjort noe med, men jeg håpet ikke hun angrer senere i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (12 minutter siden):

Når jeg tenker tilbake, så savner jeg den tiden litt. Ikke alt, men mye av det. 

Jeg ønsker meg barnebarn som jeg kan bygge snøhule sammen med, ake med osv, men det ser ikke ut til at eldstedatter tenker i de baner i det hele tatt. Hun tenker bare karriere når hun snakker om fremtiden sin. Det kan ikke jeg få gjort noe med, men jeg håpet ikke hun angrer senere i livet. 

Jeg nyyyyter den tiden vi er i nå, etter at barna er blitt store, før evt barnebarn kommer. Håper inderlig at vi får barnebarn,  men det gjør ingenting om det går 5-10 år før det skjer. De to eldste ser ut til å ikke ville ha barn, så vi får sette vårt håp til hun yngste 😍, men hun har god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (Akkurat nå):

Jeg nyyyyter den tiden vi er i nå, etter at barna er blitt store, før evt barnebarn kommer. Håper inderlig at vi får barnebarn,  men det gjør ingenting om det går 5-10 år før det skjer. De to eldste ser ut til å ikke ville ha barn, så vi får sette vårt håp til hun yngste 😍, men hun har god tid!

Jeg mente det samme da mine unger var på dine barns alder, men nå kunne jeg tenke meg barnebarn. Jeg sier det ikke til dem selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Når jeg tenker tilbake, så savner jeg den tiden litt. Ikke alt, men mye av det. 

Jeg ønsker meg barnebarn som jeg kan bygge snøhule sammen med, ake med osv, men det ser ikke ut til at eldstedatter tenker i de baner i det hele tatt. Hun tenker bare karriere når hun snakker om fremtiden sin. Det kan ikke jeg få gjort noe med, men jeg håpet ikke hun angrer senere i livet. 

Nå er din yngre enn min, men min skulle heller ikke ha barn helt til hun plutselig ombestemte seg.  Hun angrer garantert ikke på det, men jeg tror det å jobbe turnus ikke er det store med små barn.  Mannen hennes vet ikke noe annet da begge hans foreldre og broren også har jobbet turnus.  

Det går seg nok til og det blir nok barnebarn, Nicklus.  Uansett så har du flere 😉 så barnebarn blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Dorthe skrev (10 timer siden):

Nå er din yngre enn min, men min skulle heller ikke ha barn helt til hun plutselig ombestemte seg.  Hun angrer garantert ikke på det, men jeg tror det å jobbe turnus ikke er det store med små barn.  Mannen hennes vet ikke noe annet da begge hans foreldre og broren også har jobbet turnus.  

Det går seg nok til og det blir nok barnebarn, Nicklus.  Uansett så har du flere 😉 så barnebarn blir det.

Ja, jeg har 3 til inkl bonusbarnet, men jeg håper jo at jeg fortsatt er sprek når jeg blir bestemor. Jeg har lyst til å være en aktiv bestemor. Jeg er nå ute og bygger i snøen alene uansett jeg. Jeg er litt barnslig på det området der. Jeg synes det var morsomt som barn og jeg synes det fortsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Ja, jeg har 3 til inkl bonusbarnet, men jeg håper jo at jeg fortsatt er sprek når jeg blir bestemor. Jeg har lyst til å være en aktiv bestemor. Jeg er nå ute og bygger i snøen alene uansett jeg. Jeg er litt barnslig på det området der. Jeg synes det var morsomt som barn og jeg synes det fortsatt :)

Du kommer til å få en hel haug 😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Nicklusheletida
Dorthe skrev (På 31.8.2023 den 11.41):

Du kommer til å få en hel haug 😀.

Jeg tviler :) Hun eldste finner på nye ting hele hun bare MÅ gjøre før hun får barn. Jeg synes hun er utrolig tøff av seg da. Det skal hun ha :)Har alltid vært det. Nå har hun tatt ferie og er på en 3 ukers rundreise i Japan mutters alene. Vi får reisebrev nesten hver dag og det ser spennende ut. Hun startet med Kyoto. Nå er hun i Nikko. Har syklet alene 4 mil i dag. Ikke i noen gruppe , men helt alene i et område de ikke snakker engelsk. I morgen skal hun på en topptur på 2300 m.o.h. og om 2 dager reiser hun videre til Gumma og skal bruke 6 dager på å sykle fra landsby til landsby. Bare alene. 

Hun er født uredd hun der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (13 minutter siden):

Jeg tviler :) Hun eldste finner på nye ting hele hun bare MÅ gjøre før hun får barn. Jeg synes hun er utrolig tøff av seg da. Det skal hun ha :)Har alltid vært det. Nå har hun tatt ferie og er på en 3 ukers rundreise i Japan mutters alene. Vi får reisebrev nesten hver dag og det ser spennende ut. Hun startet med Kyoto. Nå er hun i Nikko. Har syklet alene 4 mil i dag. Ikke i noen gruppe , men helt alene i et område de ikke snakker engelsk. I morgen skal hun på en topptur på 2300 m.o.h. og om 2 dager reiser hun videre til Gumma og skal bruke 6 dager på å sykle fra landsby til landsby. Bare alene. 

Hun er født uredd hun der :)

Oioi! Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Jeg tviler :) Hun eldste finner på nye ting hele hun bare MÅ gjøre før hun får barn. Jeg synes hun er utrolig tøff av seg da. Det skal hun ha :)Har alltid vært det. Nå har hun tatt ferie og er på en 3 ukers rundreise i Japan mutters alene. Vi får reisebrev nesten hver dag og det ser spennende ut. Hun startet med Kyoto. Nå er hun i Nikko. Har syklet alene 4 mil i dag. Ikke i noen gruppe , men helt alene i et område de ikke snakker engelsk. I morgen skal hun på en topptur på 2300 m.o.h. og om 2 dager reiser hun videre til Gumma og skal bruke 6 dager på å sykle fra landsby til landsby. Bare alene. 

Hun er født uredd hun der :)

Minstemannen min dro alene til Japan i juli og sa etterpå at det var fantastisk der og absolutt et sted han skulle dra flere ganger.  Han startet i Tokyo og dro deretter til en landsby som jeg har glemt navnet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...