Gå til innhold

Venter barn, bør vi flytte sammen?


Liioness

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjæresten min vil ikke dele med seg. Vi bor hver for oss og han bor her meste parten av tiden. Da syns jeg det er rettferdig å dele på maten og ting til husholdningen. Jeg er ikke flink til å bruke så mye penger på meg selv å velger derfor å spare fordi vi får en baby sammen neste år som skal gå til babyen. Han velger heller å kjøpe unødvendige ting å la meg stå med jobb, (han har ikke jobb), husarbeid å så og si maten. Jeg vil dele maten å husholdningen å det vil ikke han. Hva bør jeg gjøre?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det virker som om du bør ha mindre fellesskap med den fyren, ikke mer. Han bør bli voksen før dere eventuelt flytter sammen. 

Det koster å ha barn, og du trenger ikke en ekstra utgift i form av en permanent "gjest" som ikke bidrar. 

Kjøp vogn osv. brukt, det er godt utvalg og mye å spare.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liioness skrev (8 timer siden):

Hei,

Kjæresten min vil ikke dele med seg. Vi bor hver for oss og han bor her meste parten av tiden. Da syns jeg det er rettferdig å dele på maten og ting til husholdningen. Jeg er ikke flink til å bruke så mye penger på meg selv å velger derfor å spare fordi vi får en baby sammen neste år som skal gå til babyen. Han velger heller å kjøpe unødvendige ting å la meg stå med jobb, (han har ikke jobb), husarbeid å så og si maten. Jeg vil dele maten å husholdningen å det vil ikke han. Hva bør jeg gjøre?? 

Noe sier meg at barnet ikke er planlagt? Hva tenker han om å bli far? Skjønner han at han også må bidra både økonomisk og praktisk der eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke bo sammen med en som ikke bidrar. Dere skal ha baby, og da burde han vise mer ansvar. Alt håp er ikke ute, for han kan jo få opp øynene først når babyen er født. Men det blir jo bare ekstra belastning for deg når han lar deg stå for alt. Be ham være mer hjemme hos seg selv til han forstår at han også har et ansvar. Du skal oppdra et barn, så like greit å lære deg å sette ( helt rimelige ) grenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...