Gå til innhold

Føler nesten at jeg gir opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte igrunnen å skrive et litt langt og utfyllende innlegg, men jeg gjør det heller kort. Spørsmålet er: er det normalt at ungdom mellom 16 og 19 år(gutter) nekter å hjelpe til i hjemmet, roter rundt med klær, legger stekepanna med resten av eggerøre rett i vasken, ikke legger seg før 24.00 tia (hverdag ) (nekter), kjefter på oss foreldre for at vi gir beskjed når de holder på slikt. Dette ha pågått så lenge nå, og jeg er helt utslitt. Det er slik at jeg tenker at jeg ikke orker all kveruleringen lenger, som om jeg gir opp, for ingenting nytter uansett.

Det er en sann glede når jeg skal på jobb. 

Anonymkode: aac9c...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tenkte igrunnen å skrive et litt langt og utfyllende innlegg, men jeg gjør det heller kort. Spørsmålet er: er det normalt at ungdom mellom 16 og 19 år(gutter) nekter å hjelpe til i hjemmet, roter rundt med klær, legger stekepanna med resten av eggerøre rett i vasken, ikke legger seg før 24.00 tia (hverdag ) (nekter), kjefter på oss foreldre for at vi gir beskjed når de holder på slikt. Dette ha pågått så lenge nå, og jeg er helt utslitt. Det er slik at jeg tenker at jeg ikke orker all kveruleringen lenger, som om jeg gir opp, for ingenting nytter uansett.

Det er en sann glede når jeg skal på jobb. 

Anonymkode: aac9c...107

Det er vel nesten mer uvanlig at de ikke gjør dette? I alle fall noen av tingene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har ikke tenåringer ennå men jobber med ungdom. Virker som det gjelder mange. Også de som virker ha helt vanlige hjem kan gå i opposisjon og bli ganske umulige. 

Synes det er vanskelig med mine yngre barn også men tror det er veldig viktig at vi tør å være kjipe voksne som setter klare krav. Det gir trygghet at vi er forutsigbare og tar ansvar selv om det ikke alltid gir svarene ungdommen ønsker. Sett krav og stryk f.eks lommepenger om de ikke bidrar og rydder etter seg. Det går an å glemme seg men virker som de ikke bryr seg om tilsnakk heller. Det synes jeg ikke du skal finne deg i. 

Vet det er lettere sagt enn gjort. 

Anonymkode: 82f64...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha vært en forelder som har fått nornalt fungerende ( dritt -) unger 🙂

Ikke stress så hardt med det. De kommer seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har ikke tenåringer ennå men jobber med ungdom. Virker som det gjelder mange. Også de som virker ha helt vanlige hjem kan gå i opposisjon og bli ganske umulige. 

Synes det er vanskelig med mine yngre barn også men tror det er veldig viktig at vi tør å være kjipe voksne som setter klare krav. Det gir trygghet at vi er forutsigbare og tar ansvar selv om det ikke alltid gir svarene ungdommen ønsker. Sett krav og stryk f.eks lommepenger om de ikke bidrar og rydder etter seg. Det går an å glemme seg men virker som de ikke bryr seg om tilsnakk heller. Det synes jeg ikke du skal finne deg i. 

Vet det er lettere sagt enn gjort. 

Anonymkode: 82f64...c1a

Jeg kan være litt enig her. Men ene min var søren meg sånn at jeg skalla hodet i veggen. Nå? Den mest ordentlige og pliktoppfyllende. 

Det handler nok om mer enn å gi f og å gi straff. 

Velkommen til foreldreverden liksom. Hvor det ikke er noen fasit og hvor andre foreldre alltid "vet best " 

😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...