Gå til innhold

Hvor mye i konfirmasjonsgave


Gjest fadder

Anbefalte innlegg

Gjest fadder

Jeg er fadder til en som skal konfirmeres nå. Pga samlivsbrudd mellom foreldrene så flyttet barnet, og kontakten opphørte når barnet var tre år.

Nå jeg bedt i konfirmasjon og konfirmanten ønsker seg penger. Jeg har dessverre ikke anledning til å komme i konfirmasjonen, men har selvsagt tenkt til å sende en gave. Hva mener dere som har konfirmanter er en passende sum? Jeg er student så jeg har ikke så god råd, men jeg har ikke lyst til å virke gnien heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var i konfirmasjon til vårt ene fadderbarn ifjor høst.

Vi har hatt veldig god kontakt hele veien.

Vi kjøpte, fra meg og gubben et gullsmykke , da vi ville at hun skulle ha en ting fra oss.

Kjøpte også en gullring med delfin fra datteren vår, delfin fordi konfirmanten er aktiv svømmer.

Sum ca. 2500,-

Dette ga vi fordi kontakten har vært som den er hele veien.

Driver med glassmaling, og malte en glasspokal med navn og dato, som hun satte veldig stor pris på.

I ditt tilfelle ville jeg kanskje ha gitt en 500 - lapp?

Eller om du kjøper/lager en ting som "minne"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500,- er nok en passende sum eller kanskje et kamera eller et smykke som et minne fra deg som fadder (kors,stjernetegn,hjerte el.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...