Gå til innhold

Lett rørt


Vhanja

Anbefalte innlegg

Jeg er en person som kan bli lett rørt av en del ting. Noen av disse er ganske vanlige og er ting mange andre også reagerer på, som f.eks:

- Nasjonalsangen (når den blir sunget av flott kor, f.eks)
- Barnetog på 17.mai

Men så blir jeg også rørt av ting som for andre kanskje kan virke litt rare, sånn som:

- Når biler viker for utrykningskjøretøy
- Gamle Coca-Cola julereklamer
- Mimresanger fra barndommen (Har nettopp oppdaget på YouTube et par sanger jeg ikke har hørt siden jeg var barn/tenåring, spesielt et gammelt julealbum).

Vil understreke at dette er ikke noe negativt, det er ingenting vondt som blir trigget. Det er bare enkelte ting som gjør at jeg føler så sterkt at jeg blir rørt over dem. 

Er det andre som er slik? Hva blir du rørt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt det er flere enn meg er lettrørt.  Akkurat nå blir jeg rørt av Deilig er jorden og noen andre julesanger, julereklamer og jeg har ikke sett en eneste julefilm pga det.  Ellers så blir jeg rørt av premieutdelinger hvor de spiller nasjonalsangen, 17.maitog i Oslo på TV og en hel del andre ting som jeg ikke kommer på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (36 minutter siden):

Godt det er flere enn meg er lettrørt.  Akkurat nå blir jeg rørt av Deilig er jorden og noen andre julesanger, julereklamer og jeg har ikke sett en eneste julefilm pga det.  Ellers så blir jeg rørt av premieutdelinger hvor de spiller nasjonalsangen, 17.maitog i Oslo på TV og en hel del andre ting som jeg ikke kommer på nå.

Høres akkurat ut som meg. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Jeg er egentlig ikke så lettrørt. Men videoer av dyr som blir glad for å treffe eieren sin igjen kan røre meg. 😅

Ja, det kan være rørerende, men det er jo ment til å være det. Jeg kan bli rørt av de rareste ting som aldri hadde som hensikt å være rørende. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (20 minutter siden):

Ja, det kan være rørerende, men det er jo ment til å være det. Jeg kan bli rørt av de rareste ting som aldri hadde som hensikt å være rørende. 😅

Jeg får lett frysninger av ting. Av ting som du nevner. Men det er vel ikke det samme som å bli rørt tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte le av når biler viker for utrykningskjøretøy. Jeg blir også det 😅 tror det er noe med det kollektive hensynet alle viser samtidig kanskje? Men jeg kan bli rørt når biler stopper for meg også. I dag fks, så var det helt syk mye trafikk og kø i begge retninger, og jeg tenkte at nå ble jeg stående leenge før jeg kom meg over gaten. Men så var det en som stoppet, og da stoppet den bilen på andre siden også. Da ble jeg faktisk rørt. Liker det at folk viser hensyn rett og slett. 

Det var rimelig kaotisk i dag, men folk var så blide og det var også rørende 😀

Ellers kommer det litt an på formen, men jeg har blitt veldig rørt når flere synger i AGT. Elsker klipp fra talentkonkurranser, og særlig når de er unge og Simon Cowell blir rørt 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (5 minutter siden):

Måtte le av når biler viker for utrykningskjøretøy. Jeg blir også det 😅 tror det er noe med det kollektive hensynet alle viser samtidig kanskje? Men jeg kan bli rørt når biler stopper for meg også. I dag fks, så var det helt syk mye trafikk og kø i begge retninger, og jeg tenkte at nå ble jeg stående leenge før jeg kom meg over gaten. Men så var det en som stoppet, og da stoppet den bilen på andre siden også. Da ble jeg faktisk rørt. Liker det at folk viser hensyn rett og slett. 

Det var rimelig kaotisk i dag, men folk var så blide og det var også rørende 😀

Ellers kommer det litt an på formen, men jeg har blitt veldig rørt når flere synger i AGT. Elsker klipp fra talentkonkurranser, og særlig når de er unge og Simon Cowell blir rørt 🙃

Ja, det er noe med det kollektive. Det er av samme grunn jeg blir rørt av 17.mai-tog. 

Ja, det kan også treffe meg. Et av de beste eksemplene var jo Paul Pott som sang Nessum Dorma. 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (6 minutter siden):

Ja, det er noe med det kollektive. Det er av samme grunn jeg blir rørt av 17.mai-tog. 

Ja, det kan også treffe meg. Et av de beste eksemplene var jo Paul Pott som sang Nessum Dorma. 😍

Ja, det er gåsehudfaktor de lux! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...