Gå til innhold

4 måneder...


Hello Kitty

Anbefalte innlegg

-...frem i tiden er jeg hos vertsfamilien min i Ascoli Piceno, region Marche i Italia!

-....siden var jeg på intervju og avsluttet dagen med en magefølelse om at jeg ikke ville bli godkjent, eller ville ende opp i USA eller andre steder jeg absolutt ikke ville dra til, var jeg totalt utvitende om at...

-....etter intervjuet fikk jeg høre den absolutt glade nyheten om at jeg hadde fått en vertsfamilie i førsteprioritetslandet mitt, Italia, i en vertsfamilie med 3 barn på 15, 17 og 18 år og foreldre, eget rom i et pent hus beliggende i den kulturrike perlen ved kysten av Adriaterhavet, byen er "liten" som de sier, med 58 000 innbyggere.

Tida fra januar til april har gått uhyre fort. 4 måneder går nemlig fort. 4 måneder til avreise.

Snart, snart, snart!!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så heldig du er ! Italia er et deilig land, misunner deg masse!

Skal du lære deg italiensk før du reiser? De er jo ikke så flinke i engelsk der nede...

Hilsen misunnelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så spennende!! Kan love deg at 4 måneder går fort ja.... Fortere enn du vet ordet av det er du i Italia *misunne*

Lykke til og god tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er ! Italia er et deilig land, misunner deg masse!

Skal du lære deg italiensk før du reiser? De er jo ikke så flinke i engelsk der nede...

Hilsen misunnelig

Ciao!

Ja, har begynt denne måneden. Vet ikke hvor mye det er mulig å lære seg på den tiden før jeg drar, men jeg skal klare å kommunisere hvertfall. Det som er litt dumt er at det eneste språkkurset jeg har tilgang til, går over kasetter. Skulle gjerne hatt en lærer!

Ellers er vertsfamilien engelsk- og fransktalende (jeg har hatt fransk i 4 år), så akkurat det bør gå greit. Skolen vil bli den største utfordringen, jeg skal nemlig ha året godkjent....

ArrivederLa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heldiggris! Har ikke fått familie ennå jeg..Det hadde gjort det mye enklere å forberede seg på at jeg skal dra. Nå føles det ikke ut som om jeg skal dra i det hele tatt når jeg ikke vet hvor i landet jeg kommer...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldiggris! Har ikke fått familie ennå jeg..Det hadde gjort det mye enklere å forberede seg på at jeg skal dra. Nå føles det ikke ut som om jeg skal dra i det hele tatt når jeg ikke vet hvor i landet jeg kommer...:)

Hey!! :o) Men hvilket land skal du til da? Det er litt spennende å ikke vite også da... Du har fått plass hvertfall? Og du reiser fortsatt med AFS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!! :o) Men hvilket land skal du til da? Det er litt spennende å ikke vite også da... Du har fått plass hvertfall? Og du reiser fortsatt med AFS?

Skal til usa ennå jeg vettu, med plass på programmet. Er det noen sånne lokallag med møter der du bor? Er det her iallefall og det hjelper meg litt til jeg skal dra ut. Ser hvordan det blir på en måte. Men å få året godkjent i italia syns jeg var en stor sjangse å ta? går det virkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til usa ennå jeg vettu, med plass på programmet. Er det noen sånne lokallag med møter der du bor? Er det her iallefall og det hjelper meg litt til jeg skal dra ut. Ser hvordan det blir på en måte. Men å få året godkjent i italia syns jeg var en stor sjangse å ta? går det virkelig?

Det går. Jeg støttes av lærere, rektorer og rådgivere på skolen min samt fylkesrepresentanten for AFS. Har allerede begynt å lært meg italiensk, men er forberedt på at de første månedene vil bli svært vanskelige når det gjelder det der. Dessuten er ordningen med stipend slik at du kan ombestemme deg på slutten av skoleåret ute om du vil ha det godkjent eller ikke, siden det er eksamen som gjelder. Men jo, det er en litt stor risiko. Veit at karakterene mine vil bli relativt dårligere, men det er jo tredjeåret som teller!

Joda, det er lokallag her også (!). Det er tre stykker fra Italia i fylket også faktisk. Morsomt å se hvordan de utvikler seg :o) Vi har bare hatt tre treff, siste var på fredag. Det er utrolig greit å få snakke med andre som skal reise, har reist eller er utvekslingselever.

Ei veldig god venninne av meg skal også til USA med AFS, til Dallas. Hun har også nettopp fått hørt om vertsfamilien og sånt. Når du får høre om vertsfamilien, kommer kanskje an på når du søkte. Tror jeg søkte i oktober, det er mulig det var tidligere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går. Jeg støttes av lærere, rektorer og rådgivere på skolen min samt fylkesrepresentanten for AFS. Har allerede begynt å lært meg italiensk, men er forberedt på at de første månedene vil bli svært vanskelige når det gjelder det der. Dessuten er ordningen med stipend slik at du kan ombestemme deg på slutten av skoleåret ute om du vil ha det godkjent eller ikke, siden det er eksamen som gjelder. Men jo, det er en litt stor risiko. Veit at karakterene mine vil bli relativt dårligere, men det er jo tredjeåret som teller!

Joda, det er lokallag her også (!). Det er tre stykker fra Italia i fylket også faktisk. Morsomt å se hvordan de utvikler seg :o) Vi har bare hatt tre treff, siste var på fredag. Det er utrolig greit å få snakke med andre som skal reise, har reist eller er utvekslingselever.

Ei veldig god venninne av meg skal også til USA med AFS, til Dallas. Hun har også nettopp fått hørt om vertsfamilien og sånt. Når du får høre om vertsfamilien, kommer kanskje an på når du søkte. Tror jeg søkte i oktober, det er mulig det var tidligere.....

Søkte i august/juli jeg....så tror ikke det har noe å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...