Gå til innhold

Overnatte hos kjæresten?


Gjest Usikkermor

Anbefalte innlegg

Gjest Usikkermor

Datteren min på 15 (16 i år), spurte i dag om hun kunne sove hos kjæresten sin i natt..

Det har vært snakk om dette før, men jeg er litt usikker..

Gutten er 18, og de har vært sammen siden jul.

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fjortismamma

Jeg tror jeg ville sagt nei. Hun er jo under den seksuelle lavalder og forholdet har vart i noen få måneder. Jeg har jo fantasi til å forstå at det de vil gjøre det gjør de, men de trenger jo ikke vår velsignelse før tiden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Det man kan gjøre om natten, kan man like godt gjøre om dagen.

Den eneste måten dere kan hindre dattereren i å ha sex på, er om dere forbyr henne å være sammen med kjæresten, og det er da ganske sprøtt?

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stemor

Hadde svart nei, og sagt at hun er under den seksuelle lavalder. Gutten her er 17 men får ikke ha jenter under 16 til å overnatte - noe han respekterer.. men at de har sex alikevel det har de - det er bare prinsippet at jeg har ikke sagt at det er ok da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Hadde gitt henne lov. Det de kan gjøre om natten, kan de likegodt gjøre om dagen.

Snakk om prevensjon før du eventuelt lar henne overnatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den seksuelle lavalder er 16 år i Norge. Det kan man mene hva man vil om selvfølgelig, men det er dog et faktum.

Jeg kan ærlig talt ikke begripe at man bruker argumenter som "Vil de ha sex så kan de uansett ha det på dagtid".

Det er mange ting man ikke kan hindre barna sine i å gjøre, men likevel er det viktig å formidle hva man som voksen aksepterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest kvitsymra

De er nok allerede seksuelt aktive. Hvorfor ikke unne at dattera har det bra og få ligge godt og trygt i armkroken til kjæresten?

Jeg ville nok bli med dattera mi til legesekretæren og gitt henne p-sprøyte hver 3. måned frem til den dagen hun flytter hjemmefra. Hovedbekymringen er vel at hun ikke blir ung mamma?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...