Gå til innhold

Hun utløste brannalarmen


Gjest kakel

Anbefalte innlegg

10-åringen min...på skolen - hun hadde nok "plukket" på den, og så plutselig så brakk glasset.......og alle løp ut og greier - tenk DET sjokket da!, . Og rømte veldig ulykkelig hjem fra skolen, midt på dagen. Sambo ringte og forklarte saken til skolen, og de var lettet for at de fikk saken oppklart.. Jeg måtte reise hjem og trøste, skrive lapp til frøken om at hun ikke ville at de andre elevene skulle få vite det, - og kjørte en lettet unge tilbake til skolen igjen. Hun fikk om fredagen en muntlig beskjed om å ta med 50,- på skolen i dag, mandag,- jeg har ikke sendt med henne det. Sa bare til henne: "Spør de etter pengene, så si at mamma vil ha en lapp om det først".....var det urimelig av meg synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest send med pengene

Huff, det må ha vært en ekkel opplevelse for henne! Godt hun ikk god støtte av dere. Og at skolen tok det pent.

Hvis de 50,- var til å erstatte glasset på brannvarsleren, så synes jeg det var dumt å ikke sende med henne pengene.

Vanskelig å på den ene siden be om at det holdes hemmelig / ingen får vite hvem som gjorde det, og på den andre siden be om en "offisiell" sakbehandling med skriftlig beskjed om hva de 50,- skal dekke.

Ønsket dere å gjøre opp fort og greit, uten å innvolvere for mange, burde dere gitt de 50,- med en gang.

Synes det var et rimelig beløp for falsk alarm (selv om jeg forstår at det ikke var overlagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det må ha vært en ekkel opplevelse for henne! Godt hun ikk god støtte av dere. Og at skolen tok det pent.

Hvis de 50,- var til å erstatte glasset på brannvarsleren, så synes jeg det var dumt å ikke sende med henne pengene.

Vanskelig å på den ene siden be om at det holdes hemmelig / ingen får vite hvem som gjorde det, og på den andre siden be om en "offisiell" sakbehandling med skriftlig beskjed om hva de 50,- skal dekke.

Ønsket dere å gjøre opp fort og greit, uten å innvolvere for mange, burde dere gitt de 50,- med en gang.

Synes det var et rimelig beløp for falsk alarm (selv om jeg forstår at det ikke var overlagt).

Joda, hun vil ikke at lærerne skal fortelle det til de andre elevene, men lærerne vet jo hvem det er, fordi vi sa fra. Men det er da vel VI som skal erstatte galsset, og ikke jentungen? En lapp hjem om beløpet, og hva det er tenkt dekket for burde gå til OSS- gjerne postveien, eller via en telefon til oss, mener jeg....men jeg er jo i tvil da. Vel, det er for sent, hun har jo gått på skolen alt....uten penger. Mulig jeg har satt henne i en kinkig situasjon - men så lærer hun vel å la vær å "plukke" også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stemor

Joda, hun vil ikke at lærerne skal fortelle det til de andre elevene, men lærerne vet jo hvem det er, fordi vi sa fra. Men det er da vel VI som skal erstatte galsset, og ikke jentungen? En lapp hjem om beløpet, og hva det er tenkt dekket for burde gå til OSS- gjerne postveien, eller via en telefon til oss, mener jeg....men jeg er jo i tvil da. Vel, det er for sent, hun har jo gått på skolen alt....uten penger. Mulig jeg har satt henne i en kinkig situasjon - men så lærer hun vel å la vær å "plukke" også :-)

Er egentlig enig med deg, jeg hadde ikke sendt med penger for erstatning av knust glass uten å få en skriftlig beskjed først, evnt. en telefon. MEN jeg hadde kanskje ringt skolen og gitt beskjed om dette isteden for å overlate den oppgaven til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig enig med deg, jeg hadde ikke sendt med penger for erstatning av knust glass uten å få en skriftlig beskjed først, evnt. en telefon. MEN jeg hadde kanskje ringt skolen og gitt beskjed om dette isteden for å overlate den oppgaven til barnet.

Snakket med lærern i går, og nå skal hun ned på "kontoret" med penger som "straff" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...